Toyota Prius este cea mai vanduta masina din Japonia in 2009

Publicat sâmbătă, 09.01.2010 20:10 de Iulian Cazacu

Toyota Prius a devenit primul automobil hibrid care ocupa prima pozitie la vanzari pe o piata importanta a lumii.

Asociatia Dealerilor Auto din Japonia a anuntat ca cel mai vandut autovehicul din Japonia in 2009 este modelul Prius de la Toyota. 208.876 exemplare Prius s-au vandut in 2009, aproape de trei ori mai multe decat cu un an inainte. Succesul modelului nipon reflecta atitudinea pozitiva a cumparatorilor fata de masinile hibride, care alcatuiesc deja 10% din piata auto din Japonia.

Competitia in domeniul automobilelor ecologice va creste pe masura ce noi modele hibride si electrice sunt asteptate pe piata, cum ar fi Chevrolet Volt de la General Motors. Al doilea cel mai bine vandut hibrid este Honda Insight, cu 93.283 masini vandute in 2009.

Vanzarile de masini ecologice au explodat in Japonia dupa ce guvernul a initiat un program de reinoire a parcului auto, menit sa creasca vanzarile in perioada de criza care a afectat serios producatorii auto niponi. Prius a fost cea mai vanduta masina in fiecare luna incepand cdin mai, cand in showroom-uri a aparut ultima generatie a hibridului nipon. Modelul japonez e atat de popular in tara natala cumparatorii astepta cateva saptamani pana cand primesc masina. "Numerele vorbesc de la sine. Prius reprezinta alegerea ideala pentru japonezii care cauta o masina ecologica si performanta in acelasi timp", spune Paul Nolasco, purtatorul de cuvant al Toyota.

Prius, ajuns acum la a treia generatie, este cel mai bine vandut hibrid din lume, cu 1.6 milioane de unitati vandute. Noul Prius consuma 4.7 l/100 km in regim mixt, comparativ cu 5.1 l/100 km, cat consuma vechiul model. Hibridul Toyota foloseste alternativ motorul electric si cel cu ardere interna, oferind un consum mai bun la viteze mici si in oras, invers fata de automobilele conventionale.

Piata auto din Japonia a atins anul trecut cel mai scazut nivel din ultimii 38 de ani, coborand cu noua procente, pana la 2.9 milioane de vehicule vandute. Producatorii niponi cauta piete emergente, cum ar fi China, India si Asia de Sud-Est pentru a mentine nivelul vanzarilor, previziunile de crestere pentru Europa si Statele Unite fiind mici.

  • mihai, duminică, 10.01.2010 12:37

    "Modelul japonez e atat de popular in tara natala cumparatorii astepta cateva saptamani pana cand primesc masina."..ne explici si noua ce legatura are popularitatea cu timpul de livrare?in loc de "e" (verbul a fi la prezent) foloseste si tu "este".eu unul cand citesc "e" parca imi sta in gat, imi vine sa ma sufoc..toate cele bune!