Toyota GR Corolla: hot hatch-ul japonez are 304 cai putere și tracțiune integrală

Publicat vineri, 01.04.2022 12:16 de Tiberiu Safta

Toyota a lansat oficial noul hot hatch GR Corolla, o mașină care urmează o rețetă asemănătoare cu fratele său mai mic, GR Yaris. Noul model de performanță compact dispune de un motor de 304 cai putere și de sistemul de tracțiune integrală GR-FOUR, pe lângă alte modificări specifice.

După o perioadă lungă de zvonuri și câteva imagini teaser, Toyota a prezentat oficial noul hot hatch GR Corolla, un nou rival pentru alte modele emblematice precum Volkswagen Golf R. Mașina a fost dezvăluită în Statele Unite, în cadrul primei etape din campionatul mondial Formula Drift. Astfel, Corolla va fi vândut pentru prima dată în versiunea hot hatch în Statele Unite. Evident, noul model va ajunge și în Europa.

EXTERIOR CU DESIGN AGRESIV

Încă de la exterior putem observa că noul GR Corolla este o mașină de performanță. Caroseria a suferit o serie de modificări estetice, iar noul hot hatch iese mult mai tare în evidență față de un Corolla obișnuit. În partea din față avem o bară redesenată, cu două prize de aer și cu nervuri ascuțite în părțile laterale. Grila a fost mărită pentru a oferi lui GR Corolla un design agresiv, dar și pentru a îmbunătăți răcirea motorului.

Capota este făcută din aluminiu, pentru a reduce greutatea mașinii, iar aripile față și spate sunt evazate, astfel încât, GR Corolla are punțile mai late decât un Corolla obișnuit. Și ușile sunt construite din aluminiu, iar acoperișul este completat de un eleron mare. Bara din spate a fost redesenată pentru a acomoda cele 3 evacuări. Jantele măsoară 18 inch și sunt încălțate în anvelope Michelin Pilot Sport 4.

NOUL GR COROLLA, DISPONIBIL ÎN DOUĂ LINII DE ECHIPARE

La interior avem un instrumentar digital de 12.3 inch, cu opțiuni care permit șoferului să vadă modul de conducere selectat, presiunea în turbo-compresor și treapta de viteză. Avem, de asemenea, și un ecran central de 8 inch, iar scaunele sunt îmbrăcate în piele întoarsă.

Noul GR Corolla este disponibil în două linii de echipare: Core și Circuit Edition. Cea din urmă echipare va fi disponibilă doar în primul an de producție. GR Corolla este disponibil în 3 culori: alb, negru și roșu Supersonic. Opțional, GR Corolla poate fi dotat cu un pachet de iarnă, care aduce scaune față încălzite și volan încălzit. Pachetul opțional Technology aduce navigație, un sistem audio îmbunătățit și încărcare wireless pentru smartphone.

MOTOR DE PESTE 300 DE CAI PUTERE

Sub capotă avem propulsorul în 3 cilindri G16E-GTS de 1.6 litri, turbo. Acesta dezvoltă 304 cai putere și un cuplu de 370 de Nm. Motorul este preluat de la GR Yaris, doar că la noul GR Corolla, acesta dezvoltă mai multă putere. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze manuală în 6 trepte, iar puterea este transmisă către toate roțile cu ajutorul sistemului GR-FOUR. Astfel, șoferul poate alege între trei moduri de conducere. În funcție de modul ales, distribuția puterii este de 60-40, 30-70 sau de 50-50. Din păcate, Toyota nu a oferit date cu privire la accelerație și viteză maximă.

Evident, suspensia a fost, la rândul ei, modificată. Astfel, pe puntea față avem suspensie MacPherson, iar în spate avem o configurație cu brațe duble. Cei care optează pentru pachetul opțional Performance sau pentru echiparea Circuit Edition, vor primi diferențiale cu alunecare limitată Torsen.

Echiparea Circuit Edition aduce o capotă și mai agresivă în design, iar plafonul este confecționat din fibră de carbon.

Noul Toyota GR Corolla va ajunge și în Europa în acest an. Deocamdată, constructorul japonez nu a oferit detalii cu privire la prețurile noului hot hatch.

via Toyota

  • Logo, vineri, 01.04.2022 13:31

    Sa speram ca pe viitor va exista si un GR C-HR

  • Seriff, vineri, 01.04.2022 13:47

    Arata interesant, mi se pare tare cutia manuala, o masina pentru adevaratii pasionati.

  • PMC, vineri, 01.04.2022 13:47

    Cate o teava de esapament pentru fiecare piston? Aaaahahahahahaha :))))) Incredibil ce pocnitoare... PS: am observat ca ati inceput sa-mi stergeti si mie comentariile. Ma mir ca ati rezistat atata timp, asa cum am spus in repetate randuri. O sa ma abtin sa mai comentez pentru ca nu am chef sa scriu ca sa aveti voi ce sterge. Unele interventii, cel putin in ce ma priveste, erau chestii studiate si verificate inainte. Nu toate, dar multe, erau. N-am de gand sa mai pierd vremea in cazul in care v-ati apucat sa stergeti si voi. V-as atrage atentia ca asta e o strategie care e pierzatoare. Intotdeauna. Si nu, nu erau comentarii injurioase, niciodata nu pun asa ceva. Unul dintre ele era despre Honda Civic si spuneam acolo ca designul noului model e mai ok, in traditia modelului, si ca cel al modelului care iese din productie era ciudat. Iar daca fanii brandului l-au raportat, ar trebui sa aveti discernamant.

  • mog, vineri, 01.04.2022 16:28

    @PMC : toyota in general nu face "pocnitori" de masini, o fi el 1.6 3 cilindri dar fiii sigur ca e ce trebuie.

  • Mircea Badea, sâmbătă, 02.04.2022 05:31

    arata naspa pe rosu..cum sa pui scaune etc incalzite pe masina sport?

  • Inexplicabilu, duminică, 03.04.2022 06:26

    @ Mircea Badea, eu zic sa nici nu te lase la volan daca nu ai combinezon si casca!:)) De cand varianta sport a unei masini (de serie in acest caz) nu trebuie sa aiba " etc"uri, cum le zici tu? Eventual scrie-le producatorilor de masini sport de lux ca ei, ca fraierii, cheltuie bani pe ventilatie + masaj in scaune!

  • @Mircea Badea, duminică, 03.04.2022 15:40

    Chiar asa! Hai sa i intrebam si pe ceilalti producatori de ce o fac?

  • r, luni, 04.04.2022 09:59

    Fie că vrem sau nu motorul în 3 cilindri este puternic dezechilibrat (echilibrat complet este 6 în linie ) de aceea în trecut se foloseau arbori de echilibrare pentru a atenua dezechilibrul și vibrațiile (dar crește masa motorului). Continuarea utilizării lui ține de contabili. În timp consider că un motor în 3 cilindri împins la extrem nu va avea o viață lungă, iar un așa mare concern putea să facă un efort să mai pună un cilindru mai ales că această mașină este de clasă superioară Yarisului .

  • scrambl3r, luni, 04.04.2022 10:01

    "pocnitoare" ? serios, daca aia e pocnitoare...Doar Koenigsegg mai are un 3cyl mai puternic decat asta. Yaris si Corolla gr sunt viitoare clasice. La fel ca Yaris GRMN si alte "pocnitori" care isi pastreaza valoarea sau se apreciaza in timp. Doar pasionatii mai pot aprecia cu adevarat masinile de genul la adevarata lor valoare. Intre timp, "traiasca 1.9 tdi ca de pocnitori nu este bani" =)) E cel mai frumos hatch din competitie la ora actuala, doar o parere personala.

  • Testarossa, luni, 04.04.2022 10:41

    @r: Da, de acord cu viata limitata a motorului. Eu sunt mare fan japoneze. Insa trebuie sa fim pragmatici si rationali. Daca e sa facem o comparatie care sa ne re-aduca la realitate (daca putem considera asa), hai sa ne uitam la Focus ST. Pai sa ma scuze Toyota, dar...280 cp din 2.3 litrii si 4 cilindri ! Bun, Toyota si alti OEMi japonezi sunt binecunoscuti pt. motoare a caror componente rezista la tuning extrem fara sa crape. Dar totul are o limita in opinia mea. Adica.....nu face Toyota masini cu materiale de pe Marte si tehnologie din alte galaxii....

  • mog, luni, 04.04.2022 13:51

    baieti, tehnologia a evoluat mult de tot, masinile de f1 au 1000 cp tot din 1.6, cele din wrc 400 cp tot din 1.6, sa fim seriosi, motorul ala nu va pica asa usor daca l lasi in pace si nu te apuci sa l modifici aiurea.