Toyota FT-86 va fi mai scump decat anticipau proiectantii
Toyota a decis sa schimbe publicul tinta al lui FT-86 si sa reduca consumul de carburant si emisiile de CO2 la minimum. Aceste modificari vor duce la cresterea pretului de achizitie al viitoarei generatii Celica, prefigurata de conceptul FT-86.
Costurile de dezvoltare ridicate ale lui Toyota FT-86 ar putea ridica seminificativ pretul de achizitie al versiunii de productie a acestui model in momentul in care va debuta pe piata. Se pare ca echipa de cercetare si dezvoltare de la Toyota doreste sa minimizeze consumul de carburant si sa creeze cel mai ecologic motor posibil, dar motorul boxer de provenienta Subaru le da batai de cap din cauza configuratiei deosebite, total diferita de cea a propulsoarelor utilizate in modelele Toyota. In cazul in care acestia ar schimba motorul boxer cu o unitate cu patru cilindri in linie, design-ul lui FT-86 si tinuta de drum s-ar schimba dramatic.
Avantajul motorului boxer era reprezentat de centrul de greutate amplasat la un nivel cat mai jos, iar inlocuirea propulsorului ar elimina acest avantaj. Pentru moment, cei de la Toyota nu au anuntat o asemenea modificare, care ar fi intarziat semnificativ lansarea lui FT-86 in versiunea de productie. In orice caz, ridicarea costurilor de dezvoltare al duce la schimbarea dinamicii acestui proiect, care era extrem de atragator prin prisma tractiunii spate, motorului boxer si a costurilor relativ scazute.
Seful departamentului de dezvoltare al modelelor sport, Tetsuya Tada, a declarat ca echipa sa a schimbat publicul tinta cu 10 ani, incercand sa vanda acest model clientilor cu o varsta intre 30 si 40 de ani. Motivul acestei schimbari sta in spatele unor cercetari de piata, care au relevat faptul ca sunt prea putini clienti tineri interesati de un asemenea model, iar numarul acestora este cu mult sub estimarile initiale. Schimbarea publicului tinta este probabil si motivul pentru care cei de la Toyota vor sa modifice modelul FT-86 inainte de debutul pe piata.
Via | Autocar
Probabil e mai scump pentru ca acum ar fi prea riscant sa mai proiecteaza vreo pedala de acceleratie pe jumatate. Poate cu ocazia aceasta vom vede unele din cele mai bune Toyota din istorie desi cred ca Celica pe care Sainz si-a aratat maiestria in WRC va fi un etalon mult timp in cadrul Toyota. Cand se fabrica ma uitam pe strada dupa masina aceea ca dupa ceva cosmic.