Toyota este pe val
Constructorul japonez a inregistrat o crestere cu 32% a profitului operational in perioada aprilie iunie 2007.
Profitul operational al Toyota, cel mai mare si mai profitabil producator de automobile la nivel mondial, a crescut cu 32% in perioada aprilie-iunie, ca urmare a vanzarilor ridicate din Europa si America de Nord. Succesul de pe celelalte piete a compensat cererea redusa de pe piata japoneza.
Grupul a mentinut neschimbate previziunile referitoare la rezultatele financiare anuale. In perioada mentionata, mai exact primul trimestru al anului fiscal al grupului, Toyota a obtinut un profit operational de 5.67 miliarde dolari, peste estimarile analistilor, de 5.17 miliarde de dolari. Profitul net a urcat cu 32%, la 4.12 miliarde de dolari.
Grupul Toyota, evaluat la 215 miliarde de dolari, de peste zece ori capitalizarea de piata a General Motors, a mentinut previziunile privind un profit operational de 2,25 mii de miliarde de yeni ºi un profit net de 13.85 miliarde de dolari, pentru anul fiscal care se va incheia in martie 2008. Analistii anticipeaza un profit operational anual de 20.56 de miliarde de dolari.
Toyota ar putea obtine profituri record pentru al saptelea an consecutiv, ca urmare a extinderii rapide a operatiunilor pe piete cu ritm de dezvoltare rapid, precum China si Rusia. Compania isi majoreaza cota si pe piete mature cum sunt America de Nord si Europa, cu modele eficiente din punct de vedere al consumului de carburanti, ca automobilul hibrid Prius.
In urma vanzarilor ridicate, grupul Toyota, care include si producatorul de masini mici Daihatsu Motor si compania de camioane Hino Motors, a devenit, in 2006, cel mai mare producator de automobile la nivel mondial, devansand General Motors, care a detinut pozitia de lider timp de 75 de ani.
Compania concurenta Honda a raportat la randul sau o crestere semnificativa a profiturilor trimestriale, alimentata de imbunatatirea vanzarilor, si a majorat previziunile privind rezultatele anuale. Nissan Motor, al treilea mare producator auto din Japonia, a inregistrat insa o scadere peste estimari a profiturilor, pe fondul reducerii vanzarilor de vehicule mari pe piata americana, determinata de pretul mare al carburantilor.