Toyota Auris primeste un motor pe benzina de 132 CP

Publicat luni, 24.08.2009 12:48 de Bogdan Mirică

Toyota a anuntat introducerea noului motor de 1.6 litri si 132 cai putere si in gama modelului Auris. Hatchback-ul va oferi un consum mediu de numai 5.4 litri/100 km.

Dupa ce a debutat pe actualele Avensis si Verso, noul propulsor pe benzina 1.6 Valvematic de 132 de cai putere isi face loc si in lista de motorizari a modelului Auris. Noul motor va inlocui vechea unitate 1.6 16 valve VVT de 124 de cai putere, promitand un consum imbunatatit.

Propulsorul de 132 de cai va fi disponibil in varianta de baza impreuna cu o transmisie manuala cu sase rapoarte, capabila sa exploateze cu succes resursele si sa ofere un consum mixt de numai 5.4 litri/100 de km si o rata a emisiilor de 152 g/km. Clientii pot opta insa si pentru o cutie automata Comfortdrive, care promite un consum mediu mai mic, de 5.2 litri/100 km si o valoare a emisiilor de 146 g/km.

Motorizarea de 132 cai putere si 132 Nm ofera un sprint de la 0 la 100 de km/h in 10 secunde si o viteza maxima de 195 km/h. Pentru toate acestea, clientii vor fi nevoiti sa plateasca 17.690 de euro, versiunea fiind deja lansata pe piata din Spania.

via | Toyota

  • Dan, luni, 24.08.2009 13:06

    foarte mare noutate, ce sa zic. La noi e disponibil motorul asta de la 1 iulie pe Auris la un pret de 17516 euro, ce e drept varianta cu navigatie si cutie MultiMode (semiautomata)

  • Paul, luni, 24.08.2009 14:04

    Cuplul corect este 160 Nm @ 4400 rpm, nu 132 Nm.

  • Maka, luni, 24.08.2009 22:40

    Asta nu va scoate modelul din moarte clinica in care se afla. E nevoie de o restructurare totala pentru acest esec.

  • Sylver, marţi, 25.08.2009 14:19
    hmm

    Daca Paul are dreptate, motorul nu e mare lucru. 132 cai si doar 160 Nm la 4400 rpm e destul de slabut. Motoarele vechi aspirate de 1.6 de pe Ford, Mazda au 100-105 cai si 150-155 Nm la ~3800 rpm. Toyota ar trebui sa bage si ceva motoare de cilindree mica cu turbina. Si mai ales, o noua generatie Auris, modelul actual fiind cel putin un semi-esesc.

  • Dan, marţi, 25.08.2009 14:50

    @sylver cred ca este ceva diferenta intre 100-105 CP si 132 CP, cei de la Toyota nu vor motoare puternice ci economice, sunt curios care din motoarele spuse de tine are un consum mixt sub 6% Cat despre motoare mici cu turbina, no chance, sunt mult prea ocupati sa dezvolte noi tehnologii hibride si ii lasa pe nemti sa alerge dupa CP/litru (nu de alta dar o fac tare bine)

  • Paul, miercuri, 26.08.2009 09:00

    De regula, la un motor normal aspirat primele 2 cifre ale cuplului nu depasesc cifrele care formeaza cilindreea. De exemplu: 1.4,