Toyota amână lansarea viitoarei generații de mașini electrice
Grupul Toyota a anunțat că amână lansarea viitoarei generații de mașini electrice pentru a avea mai mult timp de dezvoltare. Primul model electric nou ar urma să fie lansat în 2027.
În ultima perioadă, un număr din ce în ce mai mare de producători și-au amânat planurile de electrificare din cauza cererii în scădere pentru mașinile electrice. Pe această listă de amânări poate fi inclus acum și Grupul Toyota. Concernul japonez a anunțat că va amâna lansarea viitoarei generații de mașini electrice până în 2027.
Față de alți producători, motivul pentru care Grupul Toyota a decis să amâne lansarea de modele electrice noi este unul diferit. Mai exact, grupul japonez spune că are nevoie de mai mult timp pentru a dezvolta tehnologii noi și pentru a îmbunătăți performanțele acestora înainte de lansare. Printre noile tehnologii care urmează să fie dezvoltate se numără și o arhitectură nouă, care va fi flexibilă și modulară.
Viitoarele modele electrice ale Grupului Toyota vor fi produse prin tehnica de gigacasting, adică aceeași metodă folosită de Tesla. Prin acest proces, asamblarea mașinilor este simplificată prin fuziunea unor componente mari ale structurii în câteva piese mai mici. Acest proces este mai puțin costisitor și mai eficient față de procesul de asamblare tradițional.
Și pentru că tot am pomenit de procesele de producție, Toyota mai spune că liniile de asamblare tradiționale vor fi înlocuite cu unele noi, mobile și autonome. Prin folosirea noilor linii de asamblare vor fi reduse costurile de producție și va optimiza spațiul din uzine.
La final, Grupul Toyota și-a revizuit și țintele de vânzări pentru mașini electrice. Inițial, grupul japonez și-a propus să vândă 1.5 milioane de mașini electrice până în 2026. Acum, noua țintă este de un milion de mașini electrice vândute până în acel an. De asemenea, începutul producției primului model electric în Statele Unite a fost amânat până în 2026.
Primul model al Grupului Toyota care va fi bazat pe noua platformă tehnică va fi Lexus LF-ZC. Acest model promite o autonomie de 1000 de kilometri, un timp de încărcare al bateriei de la 10% la 80% în 20 de minute și o caroserie cu un coeficient aerodinamic mai mic de 0.2 unități.
via Motor1
Mai lăsați-ne cu cererea în scădere, la voi în redacție nu e nimeni care să își arunce ochii pe statisticile oficiale? Alea mai curente. Că doar sunteți jurnaliști. Snapshot electric vehicle sales in January – October 2024 vs Jan-Oct 2023 Global: 13.3 million, +24% China: 8.4 million, +38% EU & EFTA & UK: 2.5 million, -3% USA & Canada: 1.4 million, +9% Rest of World: 1.0 million, +27% Singura piață în scădere e Europa, și aici doar cu 3%. Iar în noiembrie a crescut, nu m-ar mira sa termine anul pe plus și Europa. Producătorii își temperează planurile de tranziție la 100% electric pentru ca creșterea e sub ce se preconiza acum 2-3 ani, când au făcut planuri prea entuziaste.