Toyota a lansat a doua generatie a lui Mark X in Japonia
Japonezii beneficiaza de inca un model exclusiv de la Toyota, de data aceasta fiind vorba de un sedan de clasa medie echipat cu motorizari de top. Toyota Mark X este deja la a doua generatie si prezinta un aspect interesant.
Japonezii de la Toyota au lansat cea de-a doua generatie a sedanului de lux Mark X pe piata interna. Din pacate pentru clientii Toyota din intreaga lume, acest model va fi comercializat doar pe piata din Japonia. Modelul utilizeaza o platforma tehnica preluata de la Lexus GS si este schimbat integral fata de generatia precedenta. Noul Toyota Mark X va debuta la Salonul Auto de la Tokyo din aceasta saptamana.
Noul Toyota Mark X este disponibil cu doua motorizari – ambele fiind pe benzina si in configuratie V6. Astfel, sedanul de clasa medie de la Toyota este disponibil cu o unitate de 2.5 litri si 203 CP, dar si cu o un propulsor de 3.5 litri care dezvolta 315 CP. Noul Mark X este disponibil atat in versiune cu tractiune spate, cat si in versiune cu tractiune integrala, dar cea din urma este disponibila doar alaturi de motorul de 2.5 litri. Ambele motorizari sunt cuplate la o transmisie automata cu sase trepte, care are padele de schimbare a vitezelor pe volan.
Toyota doreste sa vanda 3.000 de Mark X in Japonia in fiecare luna. Modelul are un pret de pornire de 2.38 milioane de yeni si este contruit la fabrica Motomachi din Japonia. Potrivit oficialilor Toyota, acest model este cel mai economic din clasa sa si depaseste standardele de emisii din 2010 cu 15%, lucru care il face pe noul Mark X sa fie pretabil pentru reduceri de taxe gratie emisiilor scazute.
Via | Carscoop
Nu inteleg de ce Toyota nu a ales Mark X ca urmas al lui Avensis atunci cand au schimbat generatia anul acesta. Designul mult mai reusit decat al actualei Avensis, dimensiunile asemanatoare Passat-ului ar fi ajutat Toyota sa lupte de la egal la egal cu rivalii europeni, iar calitatea nu cred ca ar fi fost o problema; si nici adaptarea unor motoare diesel. Asa trebuie sa ne multumim cu insipidul si mai putin spatiosul (decat concurentii directi) Avensis III.