Toyota a decis să mărească producţia lui Mirai, primul său model de serie pe hidrogen
Toyota a anunţat creşterea cotei de producţie a modelului Mirai pentru următorii doi ani în urma numărului mare de comenzi înregistrat încă de la lansare.
Toyota Mirai s-a dovedit un model mai popular decât se aşteptau creatorii săi, aşa că producătorul japonez a decis să crească producţia sa în următorii doi ani. Din motive logistice, cota de producţie stabilită pentru 2015, de 700 de unităţi, nu va fi mărită. Dar japonezii vor să producă 2.000 de unităţi Miraj în 2016 şi aproximativ 3.000 de unităţi în 2017, potrivit portalului oficial al companiei. Mirai a fost lansat iniţial în Japonia şi a primit 1.500 de comenzi în prima lună de la lansare, o valoare dublă faţă de numărul de unităţi stabilite pentru producţie în cursul anului curent.
Toyota Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al mărcii, vine în Europa în 2015
Japonezii vor lansa noul lor model alimentat cu hidrogen pe piaţa din SUA în cursul anului 2015 şi pe anumite pieţe europene în aceeaşi perioadă. În funcţie de cum evoluează comenzile modelului, aşteptat să fie popular având în vedere subvenţiile acordate de unele state pentru vehiculele ecologice, cei de la Toyota ar putea fi nevoiţi să planifice o nouă creştere a producţiei în anii următori.
Toyota va lansa în 2020 un sistem de alimentare cu hidrogen la un sfert din preţul actualei soluţii
Pe lângă capacitatea de producţie limitată având în vedere complexitatea sistemului de propulsie şi faptul că este folosită o singură fabrică pentru acest model, popularizarea primului model de serie mare alimentat cu hidrogen ar putea să mai aibă o piedică la nivel de infrastructură. Din moment ce vehiculul nu poate funcţiona decât cu hidrogen, clienţii săi trebuie să aibă acces la o reţea de staţii de alimentare cu acest carburant într-un format utilizabil pentru vehicule. În tot acest timp, lărgirea infrastructurii va fi efectuată în funcţie de numărul de vehicule care folosesc hidrogenul drept singurul carburant, ceea ce înseamnă că multe guverne şi companii vor trebui să fie proactive în lărgirea reţelei de staţii de alimentare cu hidrogen în vederea extinderii acesteia la un standard comparabil cu cel al staţiilor de încărcare dedicate pentru vehicule electrice.
Toyota deschide calea maşinilor cu hidrogen şi permite folosirea liberă a patentelor sale în domeniu
Via Toyota
Masinile cu hidrogen nu au viitor pentru ca sunt foarte complicate si infrastructura lipseste complet. Masinile electrice cu acumulatori sunt mult mai simple si toate tarile au deja partial infrastructura (sunt linii de curent electric intre toate orasele trebuie doar sa conectezi punctele de incarcare mult mai simplu si ieftin) In Romania vor aparea primele puncte de incarcare rapida Tesla in 2016. Problemele cu viteza de incarcare sunt si ele partial rezolvate. Tesla Model S fabricate in 2014 pot fi incarcate la 135KW. La asemenea putere bateria primeste curent pentru 100km in 8 min cand bateria e goala. Problemele cu durabilitatea bateriei au fost rezolvate. Inginerii Tesla au realizat ca daca temperatura bateriei este tinuta in anumite limite atunci degradarea acumulatorului este foarte mica. Tesla ofera garantie pentru acumulator 8 ani fara limita de km. Motoarele electrice sunt mici, relativ ieftine, simple, nu se incalzesc puternic, nu au nevoie de schimburi de ulei, nu au curele si lista poate contnua....... Toate astea inseamna ca daca vrei sa-ti schimbi motorul cu unul mai puternic poti sa faci asta foarte simplu. Puteri considerate acum foarte mari vor deveni accesibile pentru oamenii obisnuiti pentru ca e mult mai simplu sa construiesti un motor electric de 700hp decat un v12 clasic de 700hp. Acum, echiparea de top Tesla Model S vine cu 691hp, adica cat un Lamborghini Aventador la 1/3 din pret. Acest lucru este absolut remarcabil.