Toyota Mirai, prima maşină de serie alimentată cu hidrogen, a primit 1.500 de comenzi într-o lună
Toyota a anunţat că a primit 1.500 de comenzi în prima lună în care modelul Mirai a fost disponibil comercial pe piaţa din Japonia. Pentru un vehicul cu un sistem complet nou de propulsie, rezultatele sunt excelente.
Toyota Mirai a primit deja 1.500 de comenzi în prima lună completă în care a fost disponibil pe piaţă. Modelul nipon a fost lansat doar pe piaţa indigenă, unde au fost peste 1.500 de clienţi care au făcut o comandă în prima lună de la anunţarea disponibilităţii sale. Reprezentanţii Toyota spun că sperau să vândă 400 de unităţi până la sfârşitul lui 2015 în Japonia, dar constructorul va trebui să-şi regândească strategia de producţie şi livrare având în vedere comenzile care au atins un nivel triplu într-o lună faţă de aşteptările pentru întregul an.
Toyota Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al mărcii, vine în Europa în 2015
Potrivit reprezentanţilor Toyota, aproximativ 60% dintre comenzi au venit din partea guvernului de la Tokyo şi din partea flotelor companiilor private. Tokyo este oraşul în care modelul Mirai este cel mai popular, majoritatea comenzilor fiind efectuate din trei prefecturi ale acestui oraş. Pe piaţa din Japonia, Toyota Mirai costă aproximativ 62.000 de dolari. Japonezii îl vor lansa în curând şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii, iar în Europa va debuta până la începutul anului 2016. Constructorul nipon şi-a informat deja clienţii asupra posibilităţii extinderii termenului de livrare pentru lotul de 1.500 Mirai comandat deja într-o lună.
Toyota deschide calea maşinilor cu hidrogen şi permite folosirea liberă a patentelor sale în domeniu
Toyota Mirai are o autonomie de 483 de kilometri şi este primul automobil de serie mare oferit doar într-o versiune alimentată cu hidrogen. Acesta are pile de combustibil care transformă hidrogenul în energie electrică şi foloseşte energia rezultată pentru a angrena roţile. Singurul lucru care iese pe ţeava de eşapament a acestui vehicul este apă, iar reprezentanţii mărcii nipone afirmă că este sigură pentru consumul uman, în ciuda faptului că este produsă de un autovehicul.
Toyota va lansa în 2020 un sistem de alimentare cu hidrogen la un sfert din preţul actualei soluţii
Via Carscoops
Nu stiu ce ati citit voi in stirea indicata legata de Mirai dar eu nu am inteles acelasi lucru : "Oficialul japonez nu recomandă însă consumul unei astfel de ape. Asta pentru că ea rezultă din combinarea hidrogenului din rezervor cu oxigenul din mediul înconjurător" Zice doar ca are mai putine impuritati organice decat laptele, dar nu ar fi bine sa o consume lumea.