Touareg, Veracruz si Ranger, premiantii competitiei "Cel mai 4x4"
Volkswagen, Hyundai si Ford au dominat cea de-a 9-a editie a concursului care desemneaza cele mai capabile modele de teren de pe piata romaneasca.
Cea de-a noua editie a competitiei "Cel mai 4x4" s-a incheiat in acest weekend, concursul stabilindu-si premiantii la fecare categorie de jurizare. Volkswagen Touareg, Hyundai Veracruz si Ford Ranger au reusit sa isi adjudece premiile la categorii, depasindu-si prncipalii concurenti de pe piata.
Cea mai dura categorie, cea a modelelor off-road, a fost castigata de Volkswagen Touareg , modelul german adjudecandu-si premiul desi a avut adversari foarte tari in finala: Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser si Suzuki Jimny. Cel mai mare off-roader din gama Volkswagen s-a impus insa detasat, marele sau avantaj fiind motorul TDi de 3.0 litri cu care a fost dotat exemplarul intrat in concurs.
"Sunt mandra ca am primit premiul pentru Cel mai 4x4 off-roader. marca Volkswagen exista si prin relatia pe care o are cu presa, cu clientul, astfel ca acest premiu le apartine celor care au testat si apreciat calitatile off-road ale modelului Touareg", a declarat Daiana Stoicescu, responsabilul de relatii publice din cadrul Volkswagen.
Competitia SUV-urilor a fost cea mai disputata in acest an, castigatorul impunandu-se la o diferenta de doar 7 puncte in fata locului al doilea. La final, cel mai apreciat SUV a fost considerat Hyundai Veracruz, care a batut in finala adversari de marca, precum Honda CR-V, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Peugeot 4007 sau Ford Kuga.
"Asa cum ne-am obisnuit in ultimii cinci ani, Hyundai reprezinta marca auto cu cel mai bun pedigree in segmentul SUV-urilor. Intr-o competitie cu adevarat interesanta, alaturi de adversari redutabili, noul ambasador al marcii Hyundai a reusit sa se faca remarcat si sa castige. Noul Veracruz capteaza astfel atentia atat printr-o linie de design incantatoare, cat si printr-un nivel de echipare si performante cu adevarat impersionante", a spus Marius Cocu, directorul de marketing al Hyundai Auto Romania.
In sfarsit, finala categoriei "Cel mai 4x4 pickup" a fost disputata de Ford Ranger si Mitsubishi L200, premiul fiind primit, pentru al doilea an consecutiv, de modelul Ford. "Ca dovada a performantelor sale exceptionale, Ford Ranger a facut fata cu succes tuturor provocarilor editiei 2009 a concursului Cel mai 4x4, indiferent de gradul de dificultate al acestora. Suntem incantati sa punem la dispozitia clientilor nostri cel mai puternic jucator al acestei clase", a declarat Gabriel Bondarenco, director general Romcar.
De la infiintarea competitiei si pana in prezent, producatorii asiatici conduc detasat in clasamentul all-time, cu 12 victorii. Europenii au reusit trei victorii, prin Volvo XC90 (Cel mai 4x4 SUV in 2003), Land Rover Discovery (Cel mai 4x4 off-roader in 2005) si VW Touareg (Cel mai 4x4 off-roader in 2009). Victoria lui Ford Ranger din acest an reuseste sa mentine balanta perfecta intre victoriile europenilor si cele ale americanilor.
Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele au intrat in vanzare in Romania pana in primul semestru al anului 2009. Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obisnuita. Nu au fost permise nici un fel de imbunatatiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevazute ca echipament original al autoturismului.
Acordarea celor trei distinctii s-a facut in urma testelor efectuate pe 30-31 mai de cei 9 membri ai juriului cu automobilele nominalizate in concurs. Probele pe sosea s-au desfasurat pe drumul DN 73 A pe tronsonul dintre mausoleul Mateias si combinatul Holcim. Testele off road au avut loc pe doua trasee de munte din zona Fundata.
In acest an, regulamentul a evoluat, fiind introduse noi criterii de jurizare. Astfel, alaturi de cunoscutele criterii legate de performantele on si off-road ale masinilor (stabilitate, acceleratie, franare, catarare, coborare, trecere peste obstacole) au aparut evaluari legate de gradul de poluare, consum, calitate perceputa sau pret.
Foarte bine surprinde blatul Daiana Stoicescu: VW exista si prin relatia cu presa.....astfel premiul apartine celor ce au testat si au apreciat masina. VW se juca cu aia mica in nisip in timp ce japonezii faceau off-roadere adevarate. Ii foarte bun Touaregul...dar la alte capitole....nici vorba in off-road...si in niciun caz peste Land cruise sau Pajero la 4X4. Parerea mea.