Tot ce trebuie să ştii despre anvelopele de iarnă
Automarket vă prezintă un mic ghid al anvelopelor de iarnă şi riscurile la care vă supuneţi dacă nu le utilizaţi.
Odată cu sosirea şi instalarea zăpezii în toată ţara, şoferii au început să fie foarte interesaţi de anvelopele de iarnă. Contrar credinţei populare care ghidează atât conducătorii auto, cât şi pe cei care ne conduc, există numeroase diferenţe între anvelopele de iarnă şi anvelopele de vară. Pe lângă aceste diferenţe, aducem o serie de precizări legate de sezonul rece, susţinute de statistici.
În timpul iernii, şoferii sunt de cinci ori mai predispuşi la derapaje în condiţii de zăpadă sau gheaţă decât în condiţii de asfalt uscat. Numărul accidentelor în perioada rece creşte cu 267% în condiţii de asfalt umed combinat cu temperaturi scăzute. Statisticile spun că 31% din respondenţi au avut o experienţă deosebit de neplăcută în decursul iernii. De asemenea, 60% din şoferi se tem de condiţiile de iarnă şi nu sunt la fel de siguri ca în cazul asfatului uscat.
Deşi 36% din respondenţi au fost blocaţi la un moment dat în zăpadă, 65% din şoferi preferă să cheltuie cât mai puţin pentru a-şi pregăti maşina pentru iarnă. Mai mult, 75% din respondenţii din Marea Britanie preferă să nu îşi echipeze maşinile cu anvelope de iarnă.
Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor voastre, Automarket a deschis un magazin de anvelope online care oferă cele mai bune preţuri pentru pneuri. Oferim atât anvelope de iarnă, cât şi anvelope de vară sau all-season, pentru a răspunde nevoilor tuturor cititorilor noştri.
CLICK AICI PENTRU A ACCESA MAGAZINUL AUTOMARKET DE ANVELOPE
DIFERENŢELE DINTRE ANVELOPE DE IARNĂ ŞI ANVELOPE DE VARĂ
1. Anvelopele de iarnă au un tipar specific al suprafeţei de rulare care le conferă capacitatea de a obţine aderenţă în condiţii de zăpadă şi gheaţă. Graţie acestor forme, anvelopele de iarnă aruncă zăpada în afară şi păstrează suprafaţa lor curată pe întreaga adâncime a şanţurilor.
2. Compuşii de cauciuc utilizaţi la anvelopele de iarnă sunt mai moi, lucru care le permite păstrarea flexibilităţii în condiţii de temperatură extrem de scăzute. Astfel, anvelopa se mulează pe suprafaţa drumului.
3. Construcţia anvelopelor de iarnă este mai rezistentă, pentru a suporta operaţiunile numeroase de montare şi demontare din sezonul rece. Costul acestora este cu 5-15% mai mare decât un set de anvelope normale, iar producătorii justifică acest lucru prin cantitatea suplimentară de cauciuc necesară pentru producţia lor. În timp ce unele ţări au o climă care nu necesită utilizarea anvelopelor de iarnă, şoferii din alte ţări sunt nevoiţi să folosească două tipuri de anvelope, iar producătorii livrează acelaşi produs pe majoritatea pieţelor, indiferent de climă.
4. Uzura anvelopelor de iarnă nu este accelerată, ci decurge mai încet decât în cazul anvelopelor de vară. Graţie construcţiei lor, acestea pot fi folosite pe gheaţă, lapoviţă şi chiar pe drumuri ude sau cu noroi. În principiu, anvelopele de iarnă rezistă două sau trei ierni, în funcţie de cât de mult circulaţi iarna. Evitaţi utilizarea anvelopelor de iarnă în timpul verii.
5. Când trebuie montate? În general, este indicat montajul la începutul sezonului rece, când minimele de temperatură au ajuns deja la pragul de 6-7 grade Celsius. Un singur lucru e cert: cât timp temperatura exterioară va fi de şapte grade Celsius sau mai puţin, maşina se va manevra mai bine cu anvelope de iarnă. De asemenea, nu trebuie să uitaţi că solul şi asfatul au o temperatură mai redusă decât cea din aer.
6. Este indicat să conduceţi mai încet, deoarece anvelopele de iarnă nu pot face miracole. Pe un drum îngheţat, la o viteză de 30 km/h, veţi avea nevoie de 68 de metri pentru o oprire completă dacă sunteţi la volanul unui automobil echipat cu anvelope de vară. În cazul echipării cu anvelope de iarnă, distanţa scade la 57 de metri. În condiţii de ninsoare şi drumuri acoperite cu zăpadă, aveţi nevoie de 43 de metri pentru a vă opri dacă circulaţi cu 50 km/h şi aveţi un automobil echipat cu anvelope de vară. În cazul anvelopelor de iarnă, erau necesari doar 35 de metri.
7. Anvelopele de iarnă sunt diferite de pneurile all-season. Motivul din spatele acestui lucru este faptul că anvelopele de iarnă sunt concepute pentru peformanţe optime în condiţii de temperaturi scăzute, zăpadă, puţin noroi şi multă apă şi gheaţă. Anvelopele all-season trebuie să reziste atât la condiţiile de mai sus, cât şi la caniculă şi asfalt încins, iar toate aceste lucruri trebuie să se întâmple pentru mai mulţi kilometri şi pe o durată îndelungată de timp, la un preţ mai mic.
8. Verificaţi presiunea în anvelope odată pe lună, indiferent de tipul acestora. Nu uitaţi să inspectaţi anvelopa pentru eventuale pagube, tăieturi crăpături, umflături,etc. Apoi, trebuie să verificaţi roata de rezervă şi adâncimea şanţurilor. Este indicat să nu utilizaţi anvelope cu şanţuri mai mici de 4 milimetri pentru condiţii optime de siguranţă.
În câteva ţări, utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie: Austria, Estonia, Germania, Suedia, Finlanda, Letonia, Norvegia, Lituania, Slovacia şi Slovenia. Altele, precum Franţa, Italia, Elveţia (doar dacă nu se folosesc lanţuri), Polonia şi Republica Cehă obligă cetăţenii să echipeze vehiculele lor cu anvelope de iarnă în funcţie de regiunea în care locuiesc şi de drumurile pe care circulă. În unele cazuri, anvelopele de iarnă sunt doar recomandate, în timp ce alte ţări, precum România, vor introduce obligativitatea echipării autovehiculelor cu aceste pneuri în viitorul apropiat.
Foarte interesant. Chiar eram curios...dar acolo nu sunt doar cateva tari...aproape majoritatea. :))