TOP 25: Maşinile care frânează cel mai bine de la 100 la 0 km/h

Publicat miercuri, 21.12.2011 19:05 de Bogdan Mirică

BMW M3 GTS şi Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera sunt maşinile care frânează cel mai bine de la 100 la 0 km/h. Surpriza topului o reprezintă Opel Insignia 2.0 CDTI.

Publicaţia germană Auto Motor und Sport a pus la cale un test comparativ de frânare pentru 25 de maşini vândute în Europa. Cum era şi normal, jurnaliştii au ales să măsoare distanţa de frânare de la 100 la 0 km/h.

Prima poziţie a podiumului a fost împărţită de un supercar şi un model de performanţă: Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera şi BMW M3 GTS. Ambele maşini au reuşit o performanţă de 32.6 metri, cu 40 de centimetri mai bine decât ocupantul locului doi, Artega GT.

Podiumul este completat de Maserati GranCabrio, care impresionează cu o distanţă de frânare de 33.2 metri. Cei patru premianţi sunt urmaţi îndeaproape de alte nume mari, grupate pe poziţia a patra cu 33.3 metri: Ferrari 458 Italia, Mercedes SLS AMG şi Lexus LFA.

Clasamentul nu este lipsit de surprize, în top 10 strecurându-se chiar şi un model de volum, Opel Insignia în versiunea 2.0 CDTI, care s-a oprit în 33.7 metri. Modelul din Russelsheim s-a clasat chiar mai bine şi decât reprezentantul segmentului premium de masă, Audi A6 3.0 TDI, care a frânat în 34.4 metri.

Iată performanţele complete ale tuturor celor 25 de modele înscrise în testul Auto Motor und Sport:

Poziţie Model Distanţă de frânare
1 BMW M3 GTS 32.6 metri
  Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera 32.6 metri
2 Artega GT 33 metri
3 Maserati GranCabrio 33.2 metri
4 Lexus LFA 33.3 metri
  Ferrari 458 Italia 33.3 metri
  Mercedes SLS AMG 33.3 metri
5 Alpina B5 Biturbo 33.5 metri
  Corvette ZR1 33.5 metri
  Lamborghini Gallardo LP570-4 33.5 metri
6 Porsche 911 GT2 RS 33.6 metri
7 Opel Insignia 2.0 CDTI 33.7 metri
8 Ferrari 599 GTb Fiorano 33.8 metri
  Porsche 911 Carrera GTS 33.8 metri
  Porsche 911 Carrera S 33.8 metri
9 Porsche 911 Turbo 34 metri
10 Aston Martin Rapide 34.1 metri
  Audi RS5 Coupe 34.1 metri
  BMW M3 34.1 metri
  Porsche 911 Carrera 4S 34.1 metri
  Porsche Cayman S 34.1 metri 
  Porsche 911 GT3 34.1 metri 
11 Audi R8 GT  34.3 metri
 12  Audi A6 3.0 TDI  34.4 metri 
  Aston Martin DBS  34.4 metri
  • ciurik, miercuri, 21.12.2011 19:55
    WTF?

    Ce cauta Opel intr-un clasament de supercaruri/??

  • JAN, miercuri, 21.12.2011 21:04

    La asta se referea BMW ca nu simt nevoie de un supercar

  • Constantin, miercuri, 21.12.2011 21:19

    dar bugati

  • dan_gyl, miercuri, 21.12.2011 22:19
    O.4 m

    de la 32.6 m la 33,2 m nu sunt nicidecum 4O cm...dupa calculele mele, sau poate pe vremea voastra matematica se facea altfel in generala

  • dan_gyl, miercuri, 21.12.2011 22:20
    corectare

    scuze nu vazui bine locul 2

  • ccp, miercuri, 21.12.2011 22:58
    r

    cu ce caucioace?

  • C 20 LET, miercuri, 21.12.2011 23:11

    se pare ca insignia chiar a fost pe merit masina anului pentru ca pur si simplu exceleaza la foarte multe capitole. daca 2.0 cdti franeaza asa nu vreau sa ma gandesc la insignia opc . Chiar daca diferentele sunt mici mi se pare absolut incredibil ca insignia sa fie deasupra unor modele ca clele 6 porsche-uri, bmw m 3 audi r 8 sau aston martin. WOW ! absolut fantastic pentru o masina care costa de pana la 10 ori mai putin.

  • Cyrus, miercuri, 21.12.2011 23:21
    Interesant test

    Interesant test - totusi masinile pot avea cauciucuri diferite, sigur au mase diferite si conditiile pistei se pot schimba mult in perioade relativ scurte. Sper ca au reusit sa faca mai multe teste cu fiecare masina in parte pt a scoate o medie mai precisa

  • Geani, joi, 22.12.2011 00:09
    slabutz

    Renault Clio Symbol 1,4 bagat cu GPL ( adica cu greutate mai mare pe spate ) matura pe jos cam cu toate de aici si am decat caucuiucuri sh. PS am si eleron... pote o ajuta?? :)) Nu stiu, intreb si eu. LOL

  • unckle, joi, 22.12.2011 08:54

    sincer ... lista este a tuturor celor 25 de modele "inscrise" ... probabil daca ar fi fost ceva interesant s-ar fi inscris mai multi :) bravo Opel, impresionant este putin spus

  • TIKA, joi, 22.12.2011 09:52
    Super mega ultra

    Asa ceva...... Deci Insignia pe langa faptul ca nu e in gama premium spulbera super car-uri la care sistemul de franare este de 10 ori mai scump!!! Super masina!!Bravo lor

  • me, joi, 22.12.2011 10:24

    Poate ar fi bine de precizat ca un Golf (de exemplu) are distanta de franare 100-0 km/h de ~36-38m, pentru a putea face o comparatie. Pe de alta parte, pe mine nu ma uimeste rezultatul Insigniei. La 100 km/h mai toate masinile moderne au suficienta putere de franare incat sa blocheze rotile (daca n-ar fi ABS-ul), restul depinzand mai degraba de cat de suspensie, distributia greutatii, anvelope si chiar sistemul ABS. Mult mai interesant mi s-ar fi parut un test de franare 150-0 km/h, o viteza care se intalneste mai peste tot pe autostrazi. Diferentele ar fi fost mult mai mari in acel caz, si mai exemplificative.

  • george, joi, 22.12.2011 12:11
    S-A DUS DRACULUI SI AUTO MOTOR & SPORT

    Baietii astia stiau sa faca teste de franare cu adevarat profesioniste. Or fi baut si ei apa dupa JD Power si au ajuns sa produca astfel de gherle... Testul e foarte putin relevant. O singura frana la viteza de 100 de km/h cu masina goala nu spune prea mare lucru. Motiv pentru care ajunge Opel Insignia sa detroneze masini cu adevarat serioase. Un test adevarat ar trebui sa reproduca macar partial conditiile din circulatia de zi cu zi: incarcare partiala/totala a masinii, franari repetate (AM&S avea o procedura cu 10 franari de la 100 km/h una dupa alta) si, cum zicea cineva mai sus, viteze ceva mai mari...asa, pentru inceput, un 150 - 160 km/h dupa care sa vedem si un 200 de km/h, viteza accesibila majoritatii masinilor de acolo. Altfel ajungem sa vorbim ca sa nu ne plictisim...

  • ISUS, joi, 22.12.2011 12:26
    @ Opel

    Chair daca o sa-mi iau injuraturi parerea mea e ca ceva pute maxim. AM mai chiulit eu de la fizica insa chiar nu vad cum orice masina de talia opelului poate intra intr-un astfel de test. Logic vorbind, la 599 de ex, aceiasi greutate (aprox 1670kg), suprafata de contact mult mai mare, discuri MULT mai mari si etriere cu numar dublu sau triplu de pistoane. Deci, revin la intrebare... CUM? Dar oare discurile din carbon sau ceramica au fost incalzite in prealabil pentru un maxim de potential ? Sau diferenta intre 458italia si maserati grancabrio. Maserati-ul are 1980 kg, 458 are 1480 kg ( JUMATATE DE TONA DIFERENTA ).... Aham, deci ferrari le-a dat fratilor mai saraci frane mai bune pe un cabrio decat au ei pe varful de lancie 458. Dubios

  • Ripper, joi, 22.12.2011 13:54

    Intradevar, daca n-au fost incalzite discurile ceramice, testul s-a facut degeaba.

  • LPH, joi, 22.12.2011 17:46
    Franare

    Irelevant! Cine franeaza, pierde! :) Si acum ca sa nu mai glumim... cumva toate masinile testate erau echipate cu acelasi tip de cauciucuri si in aceleasi conditii de carosabil? Era un detaliu important de amintit in acest articol, dar din pacate omis...

  • eu, vineri, 23.12.2011 13:47
    Insignia

    Ca fost posesor de Insignia 180CP turbo (2 ani) sunt surprins de clasamentul acesta. Nu pentru ca n-ar frana fantastic, ci pentru ca este asa aproape de nume mari. Din experienta avuta cu masina franele sunt intr-adevar un punct forte, pot confirma faptul ca in ciuda gabaritului franele exceleaza, de altfel intr-un test dintr-o revista germana de acum un an(nu mai tin minte exact ce publicatie) a iesit detasat castigatoare la distanta de franare intr-un test comparativ cu passat si mondeo. Este foarte posibil ca franarea de la 100 la 0 sa nu fie relevanta pentru performantele reale ale franelor. Poate ca testul cu franarea de la 150 sau de la 200 ar fi fost relevant din punctul asta de vedere. Totusi, faptul ca se claseaza asa bine la franarea de la 100km/h la 0 este relevant pentru un trafic uzual pe drumurile publice. p.s. Sistemul de franare de la 2.0cdti 160cp este acelasi ca cel de pe versiunile turbo benzina de 180cp, 220cp si 260cp.

  • Bogdanel, miercuri, 28.12.2011 12:34
    @wtf

    Raspuns la intrebare pt nr.1: Opel a fost pus pe locul unde trebuia sa fie noul Volvo S60.

  • Bogdanel, miercuri, 28.12.2011 12:38
    Alo, automarket!?

    p.s. Ar trebui sa ne aratati si linkul cu sursa, nu asa ar fi corect?

  • @wtf &bogdanel, miercuri, 28.12.2011 13:28

    chiar asa ce cauta opel intr-un clasament de supercaruri ? trebuia scos ca sa nu le faca de ras. volvo s 60 ? pai ce sa caute ? tu nu vezi timpii de franare ? ce sa faca volvo aici ? aa c franeaza singura pana la 20 de km asta e altceva ... ai incurcat borcanele

  • gigy_kent007, miercuri, 15.02.2012 23:05
    Revelatie

    Opel-ul avea un crack la kmj, si viteza crestea ca in basme, 2/sec, fata de celelalte masini. Raspunsul adevarat e ca, Chuck Norris conducea Opel-ul