Fabrica Dacia a intrat în vacanţă cu trei zile mai devreme
Din cauza cererii în scădere, secţia de asamblare a fabricii Dacia din Mioveni a intrat în vacanţă astăzi, cu trei zile înainte de termenul stabilit iniţial, anunţă 0-100.ro.
De astăzi până pe 3 ianuarie 2012, fabrica Dacia face pauză de la asamblarea de automobile noi, informează 0-100.ro. Uzina trebuia să oprească asamblarea pe 24 decembrie, dar cererea în scădere pe anumite pieţe a dus la oprirea anticipată a producţiei pentru a evita formarea de stocuri. Cele trei zile de pauză aduc 4.167 de unităţi Dacia în minus faţă de potenţialul maxim al uzinei, dacă luăm în considerare o cadenţă de 1.389 de unităţi pe zi. Ajustarea producţiei este un pas normal pentru o uzină al cărui constructor este cu capul pe umeri, iar celelalte activităţi din uzină se vor adapt în funcţie de comenzile şi acţiunile programate. Secţiile de presaj şi caroserie vor funcţiona în continuare până la data la care era pregătită pauza acestora.
În timp ce Ford nu a produs niciun automobil la Craiova în noiembrie 2011, Dacia a construit mai multe unităţi Duster decât toate celelate automobile din gama sa la un loc, subliniază colegii de la 0-100.ro. Fabrica Dacia din Mioveni a construit 17.281 de unităţi Duster în noiembrie, în timp ce Sandero a obţinut a doua poziţie, cu 7.320 unităţi, iar Logan a fost construit în doar 3.707 unităţi. Cel mai puţin cerut model Dacia în noiembrie a fost Logan Pick-Up, construit în doar 680 de unităţi. Uzina Roman a construit şi ea 6 vehicule comerciale grele în noiembrie 2011. Producţia de autovehicule la nivel naţional a scăzut cu 0.8 procente în primele 11 luni ale anului în raport cu aceeaşi perioadă a lui 2010.
Anul 2012 aduce multe noutăţi pentru Dacia. Pe lângă lansarea lui Lodgy în versiunea de serie, gama Dacia va include cinci nuanţe "mai vii" începând cu toamna anului viitor. Pentru moment, nu există detalii despre respectivele culori, dar nuanţele oferite diferă în funcţie de piaţa pe care va fi oferit vehiculul respectiv. Singurele limite sunt imaginaţia designerilor, preferinţele consumatorilor, tehnologia de aplicare a vopselei prezentă la Mioveni şi costul respectivelor vopseluri.
Via | 0-100.ro
-
mda..., joi, 22.12.2011 12:24
Ce sa cereti unor copii cretini? Sa juisezi in momentele cand treaba merge mai lent, e dovada de prostie crasa, mai ales ca traim in aceeasi mocirla. Noroc cu Automobile Dacia ca mai produce ceva semnificativ, ca altfel suntem ZERO BARAT la industrie dupa jaful de dupa revolultie...
-
coty, joi, 22.12.2011 14:12
mda...din pacate Relu are dreptate mai ales in privinta calitatii de la Dacia si mai ales a sigurantei plus de asta maimutelea alea din Maroc se multumesc cu salarii mai mici nu e decat o treaba de costuri chiar daca nu ne convine si Nokia a gandit la fel
-
antonny, joi, 22.12.2011 16:15*****
@relu ,@ coty .....habar nu aveti ca dacia tine economia pe picioare ..dacia vinde in cat sa nu simta nimic ,mai grav e ca nu poate opri fabricarea loganului din cauza livrarilor spre EAU ,sandero cu 6 trepte se vinde la greu ......dacia tine blocate 4 modele sub prelata
-
Dacia nu e pentru fitosi, joi, 22.12.2011 16:16cine are, cunoaste...
Dacia face masini fiabile si mai robuste chiar decat masini mai scumpe
-
pfffffffffffff, joi, 22.12.2011 16:44
Incredibil, dupa cat succes a avut platforma Logan, inca se mai trezesc mascarici care sa bage placa prafuita cu "calitatea si siguranta" de pe vremea lui nea nicu... bai voi astia care vindeti skoda,hyundai,kia etc. pe la diferiti dealeri: aflati ca Dacia nu e un concurent direct al marcilor de volum, iar daca Dacia merge rau, asta e pentru ca intreaga industrie auto merge rau, capcaunilor... inclusiv voi !!
-
coty, joi, 22.12.2011 16:54in atentia patriotilor
sa vedem ce o sa mai spuneti cand Renault va muta productia in Maroc unde are o fabrica mult mai moderna complet automatizata ,unde normal lucreaza cam jumatate din pers de la Pitesti cu salarii mult mai mici asta daca vreti sa intelegeti macar ce inseamna rentabilitate pt o companie
-
cs, joi, 22.12.2011 17:23@coty
Ce tot bati toba cu Marocul,mascariciule?!! Faptul ca Dacia si-a atins la Mioveni maximul capacitatii de productie si lanseaza un produs special destinat pietelor mature din Vest (monovolumul), face ca linia de fabricatie din Maroc sa fie un pas ABSOLUT NORMAL. Se reduc astfel costurile de transport pentru un model destinat in principal, repet, pietei vest europene! Da, Dacia este o afacere, nu o asociatie de caritate! Crezi ca spui ceva nou? Ce nu stii tu e ca noi avem de profitat si din lansarea monovolumului, pt ca CKD-urile vin din Romania.
-
antonny, joi, 22.12.2011 20:36****
@coty .....Domnule dacia isi face infrastructura,intrebarea mea e daca prevestesti ca o sa inchida de ce naiba sau mai apucat sa faca infrastructura ??????
-
gogu, joi, 22.12.2011 22:13cacat
am logan cu 12000 la bord luat de nou. regret fiecare banut. nu e o masina e un mare cacat ....si ala scump. am facut prostia sa iau masina fara drive test....credeam ca se poate descurca mai bine ca fosta mea masina de 25 ani dar m-am inselat. ca sa fie pe bune aceasta cutie valoreaza maxim 2500e . deasta le merge la francezii ca vand masini la extra mega ultra mare pret. ma declar ca si ceilalti posesori(niste prosti) unu de-al lor huuuuuuuuuuuuuuuuuuuooo
-
ADR, joi, 22.12.2011 22:25
Am avut, m-am convins. Face masini bune Dacia. Respect !
-
bla, joi, 22.12.2011 22:56Tuturor fanilor actualei Dacia
Pe ce lume traiesti? Unde e infrastructura aia? Dacia tine economia pe picioare?:))))) Fraieri ca romanii nu gasesti nicaieri. S-au oferit celor de la Renault facilitati incredibile, care au fost platite cu spagi grase, iar ei incep, usor, usor, sa dea chix. Norocul le-a fost tot cu voi, fraierii care ati cumparat Logan si cu marketingul din vest, altfel parteneriatul Dacia-Renault era un fiasco. Logan/Sandero/Duster masini fiabile? Ma numar printre cei care stiu cate invarteli se fac la Mioveni, pe platforma, ce materiale se folosesc la producerea subansamblelor iar spagile impartite de catre furnizorii agreati trebuiesc "deduse" din pretul final al produselor. Nu mai vorbiti de calitate atata timp cat o bara de Logan se indreapta perfect daca o lasi o zi in soare, iar structura de rezistenta a sasiului este dintr-un banal otel, care nici nu atinge proprietatile comunului OL 45. Voua ar fi trebuit sa va multumeasca francezii de la Renault, ar fi fost cumparati pana acum fara vanzarea facuta de voi, cei cu ochelari de cal, care vad doar un pret fluturat pe sub nas.
-
cs, vineri, 23.12.2011 10:02@bla (chiar)
Comentariul tau vine din ignoranta si prostie. Facilitatile fiscale sunt absolut normale in orice societate civilizata, adica intr-o alta lume decat cea medievala in care vrei tu sa ne intoarcem... Renault a investit peste 1.5 miliarde de euro, atat in fabrica din Mioveni, cat si in Renault Mecanique Roumanie, Renault Technologie Roumanie, dar si in Centrul de testare de la Titu si Centrul de Design din Bucuresti. In consecinta, Automobile Dacia este principalul exportator si contributor la PIB-ul Romaniei. Si "fraierii astia care si-au luat Logan" si-au satisfacut o nevoie umana de baza a mobilitatii. Si-au dorit o masina NOUA (ceea ce se traduce prin emisii mai reduse decat la sh), robusta, spatioasa, dar care sa ofere un raport performanta/pret bun si sa aiba costuri mici de intretinere. Faptul ca vrei tu sa negi realitatea romaneasca si te crezi din "cur de domn" nu e nimic nou pentru mine... Da, Dacia are o gama cu fiabilitate demonstrata de-a lungul timpului in nenumarate studii, articole,interviuri, statistici, teste de anduranta etc. si nimic din ceea ce scrii tu n-o sa schimbe asta. E inutil sa ma apuc sa pun zecile de link-uri care demonstreaza asta. Esti penibil !
-
Calingura, vineri, 23.12.2011 10:07
Numai proprietari patiti si cunoscatori ai liniei de fabricatie. Pe orice forum dedicat unei marci sunt cativa care au nimerit masini incalificabil de proaste si care ar da foc fabricii si vanzatorilor daca li s-ar da o gratiere. Este normal, se intampla. De aici pana la Dacia e de rahat e cale lunga. Daca era atat de generalizat fenomenul dadeau faliment cu modelel venite in garantie sau pur si simplu nu vindeau pentru ca valul de marturii negative era imens. 2. spagi si manevre: pe ce lume traiesti tu cel care spui asta? Ai uitat cand Mercedes era anchetat ca a dat spagi primariilor si guvernelor ca sa le cumpere autobuzele? 3. mutarea fabricii: cine a vorbit de mutare? Stiti voi de la ghicitoare? Unde vreti sa mai fabrice inca un model cand sunt la incarcatura maxima? Daca in timp se va dovedi ca nu mai renteaza sa o tina in Romania o sa o inchida. E afacere nu e fundatia "Ajutati Romania" Inchid ei uzina in tara mama si visati sa nu inchida la noi. Treziti-va si nu va mai uitati pe OTV sau in paginile Click ca omoara neuronii.
-
LSM, vineri, 23.12.2011 11:092009
Cam asa a fost si la sfarsitul lui 2008 si inceputul lui 2009 dupa aceea au vandut in Germania 80000. DAR dupa ce criza s-a diluat un pic germanii au analizat, au cantarit si in 2011 Dacia a vandut decat vreo 40000 scor care nu este foarte rau pana la urma. Am cunostiinte germani si francezi (oameni intre 40-50 ani), ei considera DACIA o masina utila, o cumpara nu pentru marea fiabilitate dovedita sau nu. Au de ales la acelasi pret second hand sau Dacia nou nouta cu 3 ani garantie (dupa ce se termina garantia o vand instantaneu) Maroc am vazut un reportaj in Franta, au uzina la 14Km de mare au facut un drum cu 4 benzi care leaga uzina de port, la noi le trebuie o zi sa iasa din Romania, dar pentru ca o uzina sa devina total functionala (nu vorbesc numai de hale) trebuie timp, deci nu cred ca in urmatorii 5 ani Dacia sa fie afectata, dupa aceea vom vedea
-
cs, vineri, 23.12.2011 11:37@LSM
Nu trebuie prea mult ca sa-ti dai seama occidentalii cumpara Dacia pentru ca o vad o afacere buna. Puterea de cumparare in Germania e infinit mai mare decat in Romania, iar asta se traduce prin faptul ca neamtul isi schimba in medie masina la 3-4 ani, pe cand romanul la 6-7 ani (nu uitati ca sunt multi romani care si-au facut credite pe 7-10 ani). Si romanii ar schimba masina la 3 ani (nu conteaza, autohtona sau straina) daca ar avea bani. Oricum, indiferent cati bani ar avea, francezii si germanii se gandesc la costuri de intretinere si consum. Deasemenea, indiferent ce zici tu, masina trebuie sa le inspire incredere, iar aici Dacia componente deja testate in cadrul grupului si furnizori cu nume sonore. Un alt factor important e devalorizarea sau cat pierd ei la revanzarea masinii, iar aici pierd putin pt ca si pretul masinii e mic.
-
LSM, vineri, 23.12.2011 13:23@cs
"Nu trebuie prea mult ca sa-ti dai seama occidentalii cumpara Dacia pentru ca o vad o afacere buna" Greu de spus, firma mea a cumparat in octombrie din Germania MCV diesel la 4000€ din septembrie 2007 cu 100000 Km, pretul initial a fost 14500€. Masina se comporta bine Ca masina personala am Dacii din 2001 si apreciez in bine diferenta dintre SuperNova, Solenza, Logan si Dusterul 4x2 pe care il am acum, dar Dacia ramane la stadiul de masina aproape corecta la pretul actual. Sper ca sa apara adevarati concurenti ca sa pot sa cumpar Dacia mult mai ieftin ca sa treaca la stadiul masina corecta (pe Duster diesel 110Cp am dat 14600€ daca costa 13500€ si nu ar fi zgomotoasa dupa 120km/h ar fi fost super bine)
-
cs, vineri, 23.12.2011 14:29@LSM
Tu te contrazici singur baiatule... nu erai tu ala care sustinea ca ai prieteni nemti/ francezi care considera Dacia o masina utila?O masina utila reprezinta o afacere buna. Asta unu la mana... Doi la mana: preturile din Germania sunt in general mai mari decat in Romania, iar un MCV cu 7 locuri (care pana la urma se apropie de un monovolum ca si practicalitate) la 14.000 isi merita banii cu varf si indesat. O masina cu solutii comparabile o gasesti la peste 3-4000 euro in Romania si chiar mai mult in occident. Trei la mana: deprecierea unei masini e influentata de mai multi factori. O masina forjata pe FIRMA cu multi km la bord intr-un timp relativ scurt, intotdeauna se va devaloriza mai mult decat masina unei persoane fizice, condusa decent. Pana una alta, cauta titlul asta pe Google: "Dacia Sandero - Deprecierea cea mai mică în Germania" si baga la cap! Nu voi pune link-ul, pt ca e de la promotor si mi-l va sterge Automarket. In fine, in Europa, pe segmentul low-cost, exista concurenti pt Dacia, cum sunt Lada sau masinile chinezesti, dar nu au o oferta demna de luat in serios. Vanzarile vbesc de la sine.
-
LSM, vineri, 23.12.2011 18:10@cs
1.Util nu inseamna o afacere buna. Cand nu ai bani de frigider A++ si iti iei unul de clasa A o faci pt o mare afacere? 2. nu am zis ca, MCV nu merita 14500, am spus ca Dusterul meu nu merita 14600 3. era persoana fizica care pleca la munca la 95km de unde locuia si lasa si cei 3 copii la scoala in drumul catre munca 4.de studii stupide sunt satul acum Dacia este pe primul loc la calitate maine este cea mai proasta 5. In Germania Dacia se vede atat de mult ca Lada, cele vreo 200000 de Dacii sunt ca o galeata de apa in lacul Tei ATENTIE nu sunt dintre aia care scuipa pe brandul Dacia dar sunt corect
-
crdi, luni, 02.01.2012 16:42logan
logan -o masina mare -porbagaj -ok -motorizare - ? 65 , 70 ,90 cp - 10 k cam mult - foarte putine cu dotare standart cu abs - intretinere - mare apropiata masinilor de lux -consum 4 l /100 km daca nu se depaseste 90 km - nu se poate circula pe atostrada la viteza mai mare de 120 km motorul se supraincalzeste - reviziile -7.5 km adversarii - de la 15 ooo km - cu preturi egale - motor galagios - instabila la viraje -distributie curea - itretinere crescuta -poate duce la probleme grave prin defectarea ei - calitate caroserie foarte zlaba dupa doar 2 ani foarte multa rugina - masina facuta de francezi la un pret foarte foarte mare .
-
iulianiulianb, marţi, 03.01.2012 00:07
Bine asa crdi !!!, si-au luat pauza de la constructia cazanelor cu roti, cu aceste cazane nu ai curaj sa intri pe banda doi, in urmatoarea secunda esti dat la o parte, cel mai tare cazaaaaaaan!!!
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
a inceput lumea sa vada ce inseamna Logan(sicriu pe roti) asa ca o sa o ia usor si Dacia dupa Nokia