TOP 100 branduri mondiale: Toyota - prima marcă auto, Hyundai - cea mai mare creştere

Publicat miercuri, 05.10.2011 16:53 de Mircea Meșter

Topul anual publicat de Interbrand astăzi arată că valoarea de piaţă a brandurilor auto a crescut în ultimul an în comparaţie cu media tuturor industriilor. În Top 100 au intrat 11 mărci din zona auto.

Cel mai important studiu global care cataloghează brandurile după valoarea lor de piaţă arată că Hyundai este marca auto cu cea mai mare creştere în ultimul an, în timp ce Toyota conduce încă lista brandurilor auto care au prins Top 100. Best 100 Global Brands, analiză realizată de Interbrand, arată că valoarea mărcii din Coreea a crescut în ultimele 12 luni cu nu mai puţin de 19.3%, ajungând acum la 6 miliarde de dolari.

Creşterea le-a permis celor de la Hyundai să urce de pe 65 pe 61 în topul celor mai valoroase mărci mondiale. La categoria mărci auto, Hyundai se află pe locul al optulea între cele 11 branduri de maşini care au intrat în Top 100 mondial. Pe locul întâi se află în continuare Toyota (11 la general), podiumul auto fiind completat de Mercedes (12 la General) şi BMW (15 la General). New entry în Top 100 mondial este Nissan (pe locul al 90-lea la General), marca japoneză întregind astfel lista brandurilor auto din clasament.

Conform analizei Interbrands, mărcile auto au avut o creştere medie de 8.1% în ultimul an, aceasta fiind net superioară creşterii medii la nivelul Top 100 (2.1%). În calculul valorii brandurilor au fost luate imaginea mărcii, rezultatele financiare, activităţile de marketing şi potenţialul profit anual.

Cea mai valoroasă marcă a lumii rămâne în 2011 Coca-Cola, urmată de IBM, Microsoft şi Google. Toate mărcile care completează Top 10 Intebrand sunt americane.

"Hyundai a reuşit una dintre cele mai bune performanţe în 2011, fiind marca auto care a crescut cel mai mult în comparaţie cu anul anterior, în ciuda unei diminuări a mediei creşterii la nivelul Top 100", anunţă Interbrand în comunicatul oficial care însoţeşte rezultatele generale. La nivelul mărcilor din toate domeniile, cea mai mare creştere a fost înregistrată de Apple (+58%), Google fiind pe locul doi în topul creşterilor, cu +27%.

LOC LOC
2010
BRAND

VALOAREA
DE PIAŢĂ
(în miliarde $) 

VARIAŢIE
2010/2011 
ŢARĂ SECTOR DE
ACTVITATE 
1 1 COCA-COLA  72.8  +2% SUA  Băuturi
2 2 IBM  69.9  +8% SUA  Servicii business
3 3 MICROSOFT  59.0  -3% SUA  Software
4 4 GOOGLE  55.3  +27% SUA  Servicii internet
5 5 GENERAL ELECTRIC  42.8  0% SUA  Diverse
6 6 McDONALD'S  35.5  +6% SUA  Restaurante
7 7 INTEL  35.2  +10% SUA  Electronice
8 17 APPLE  33.4  +58% SUA  Electronice
9 9 DISNEY  29.0  +1% SUA  Media
10 10 HP  28.4  +6% SUA  Electronice
11 11 TOYOTA  27.7  +6% Japonia  Auto
12 12 MERCEDES  27.4  +9% Germania  Auto
15 15 BMW  24.5  +10% Germania  Auto
19 20 HONDA  19.4  +5% Japonia  Auto
47 53 VOLKSWAGEN  7.8  +14% Germania  Auto
50 50 FORD  7.5  +4% SUA  Auto
59 63 AUDI  6.1  +13% Germania  Auto
61 65 HYUNDAI  6.0  +19% Coreea de Sud  Auto
72 72 PORSCHE  4.6  +4% Germania  Auto
90 - NISSAN  3.8  nou Japonia  Auto
99 91 FERRARI  3.6  +1% Italia  Auto

.

Topul complet poate fi consultat AICI (PDF).

  • 10_lei, miercuri, 05.10.2011 18:29

    asteptam la comentarii desteptii care spuneau ca Bob Lutz este un cretin!

  • tzenu_bmw, miercuri, 05.10.2011 19:04
    ceva nu se leaga.....

    deci sa inteleg ca Hyundai este aproape de 2 ori mai scumpa decat marca Ferrari...... Hyundai(concurent pt. Vw)e la fel de scumpa ca si Audi..... BMW este de 4 ori mai scumpa decat Audi........ atunci ce cauta Audi in segmentu premium...

  • LauCalin, miercuri, 05.10.2011 19:08

    Tzenu, nu prea inteleg comentariu tau. Insa e vorba de potentialul financiar al marcilor, nu cine e premium si cine nu. Si nici pretul modelelor nu conteaza prea mult in cazul asta.

  • Thor, miercuri, 05.10.2011 19:34
    nu mai gandeste nimeni ?

    Ce top de cacao! Cum poti sa faci o comparatie 2010/2011 cand abia s-a terminat luna septembrie ?! Cum se cuantifica activitatile de marketing ? De ce "potentialul profit" si nu profit ?

  • Skyline, miercuri, 05.10.2011 19:38
    @Automarket

    Cea mai mare crestere Hyundai cu 4 locuri castigate?! N-as fi asa sigur. Chiar voi ati spus-o ca new entry în Top 100 este NISSAN, acum pe 90, adica daca anul trecut a fost pe 101+ , atunci Nissan a castigat cel putin 11 pozitii

  • Bethurbazal, miercuri, 05.10.2011 19:45
    @ Tzenu

    Inseamna ca astazi cine vrea sa cumpere Toyota ar trebui sa dea pe ea 27.7 miliarde de dolari. Pentru Mercedes 27.4, pentru BMW 24.5, pe VW 7.8, pe Audi 6.1 valori din coloana a 4 -a.

  • Bethurbazal, miercuri, 05.10.2011 19:49
    Opinie

    Hyundai a crescut cel mai mult in procent. In valoare Hyundai e surclasat de Toyota, Mercedes, BMW

  • Skyline, miercuri, 05.10.2011 20:32
    Adevarata amenintare pentru Toyota

    "Nissan returns to the list of Best Global Brands loaded with momentum. After becoming the number two Japanese car manufacturer measured by sales in 2010, Nissan is charging forward with a strategy that is both visionary and disciplined. The big bets are on emerging markets and electric vehicles. Its place as the number one Japanese brand in China, Russia, and Brazil, and the increasing consensus of the future market for electric vehicles seem to validate nissan the vision. Its higher profit growth and ability to restock post-quake inventories faster than competitors suggests operational discipline. Early investments in EV infrastructure and a sharpened global marketing operation will help sustain first-mover advantage. Brand Nissan is building well for tomorrow." http://www.bloombiz.ro/auto/renault-nissan-vanzari-record-in-2010-_1486744

  • intrebare, miercuri, 05.10.2011 21:29
    ce a adus hyundai nou industriei auto?

    Cand esti zero barat si incepi sa dezvolti produse pentru a acoperi goluri pe care alti constructori le-au acoperit poate cu decenii in urma, normal ca progresul e in ritm mai accelerat decat la branduri auto consacrate, insa tot ce a facut Hyundai-Kia a fost sa intre in conteporaneitate, nu sa scrie istorie prin cine stie ce produse deosebite. Hyundai a crescut pe spatele statelor emergente, nu a pietelor mature precum Franta, Germania, Anglia, Japonia etc.

  • LauCalin, miercuri, 05.10.2011 21:47

    Tinand cont de modul cum au crescut vanzarile celor de la Hyundai si Kia, implicit si pe pietele spuse de cel de mai sus, se poate numi preogres. La asta se adauga si uzine noi, lucru cae nu poate insemna decat sananate a unui constructor si o demonstratie de potential. Coreeni au fost printre putinii care au avut de castigat de pe urma crizei prin ofertele bine adaptate. Cel mai simplu fiind preturile (mult) mai mici fata de concurenta, garantie mare si aprecierea generala a clientiolor fata de masini. Parerea mea e ca astea au fost "ingredinetele" care au intarit imaginea Hyundai in Europa. Cine ar fi crezut acum 10 ani ca cineva din conducerea VW va analiza un Hyundai tocmai la salonul auto de la Frankfurt si sa vina cu replica de genul "Noi nu putem, nici BMW. Eu de ce pot?" Lucrurile se schimba. Unii au vanzari mari datorate prestigiului, altii prin sudoare multa.

  • stai linistit, miercuri, 05.10.2011 22:06
    @LauCalin

    sunt destui care isi blesteama zilele dupa ce si-au luat hyundai

  • dan_grc, miercuri, 05.10.2011 22:12

    "Unii au vanzari mari doar datorita prestigiului" -nu e chiar asa, nu se poate rezista doar cu prestigiu si imagine fara nimic in spate , iar prestigiul ala nu a aparut din senin, tot ei si l-au creat in decenii

  • LauCalin, miercuri, 05.10.2011 22:28

    @stai linistit, sunt cazuri peste tot, nu doar la hyundai. Nu ii apar, nu ii condamn, e doar o constatare. @Dan, asa e, prestiugiul nu a aparut din senin. Unii isi cumpara marci recunoscute ca fiind fiabile bazandu-se pe experientele in anii '80 si '90, cand altul era marketingul companiilor, dar si alta era concurenta. Problema e ca globalizarea si goana dupa venituri cat mai mari si cheltuieli cat mai mici a dus la o politica nu prea avantajoasa pentru client, ma refer la faptul ca preturile s-au mentinut ridicate si noutati concrete (si mai ales fiabile)...hmm.. asa si asa (caz simplu: folosirea platformelor tehnice pe multe modele - ghici cine e expert in asa ceva). Poti face asta daca esti un nume puternic in industria auto (Megane 2 si 3 sunt f diferite, la fel si Astra, Bravo, C4... exceptie face Golf care are acesi denumire din '74 si alaturi de Beetle a devenit un fel de cult - care poate avea o legatura si cu prestigiul) :)

  • AndreiRN, joi, 06.10.2011 00:22
    Greu este

    Offff, Doamne multi citesc dar putini inteleg.

  • cosmin, joi, 06.10.2011 09:18

    Disney le bate pe toate :)))

  • @10_lei, joi, 06.10.2011 09:28

    Bob Lutz are inceput de senilitate, nu e cretin

  • bbb, joi, 06.10.2011 09:34

    Dar cum se poate ca mult blamata in Romania, Honda sa fie aproape de 3 ori mai valoroasa decat VW?

  • OB, joi, 06.10.2011 10:18

    nu inteleg de ce nu apare si G.M. in top ? sau o marca anume,cum ar fi chevrolet sau opel ? nu pot sa cred ca ford a avut o asa crestere si G.M. doar atat de putin incat sa nu apara in top.

  • LEE, joi, 06.10.2011 11:16
    HONDA

    HONDA = vw+audi+porsche+.... :)

  • bibi, joi, 06.10.2011 15:58

    toti suntetii niste garcea se refera la companie, nu la valoarea unei masini, honda este cel mai mare constructor de motoare, hyundai are santiere pt. vapoare, etc, in schimb vw face dor masini, nu se refera strict la masini ci la intrega companie.

  • george, joi, 06.10.2011 17:53
    BOB LUTZ ESTE UN CRETIN SINISTRU

    @10_lei (ceea ce mi se pare o exagerare) Iar prin Rumanica haladuiesc niste cretini si mai sinistri decat `nea Lita asta... Apropo, de ce l-ai adus in discutie pe `nea Lita? @ LauCalin Incearca sa citesti printre randuri si sa asculti printre vorbe si poate-ti vei da seama de ce Winterkorn vorbeste in felul asta... @ AndreiRN Ca sa nu mai spunem ca sunt foarte multi care nu stiu nici sa citeasca, nici sa scrie... @ bbb De 3 ori, huh? De ce nu 7 ori? Sau 14? Un top facut de alti saormari, parca mai putin pafaristi decat JD, dar tot varza a la Cluj...In 2010, GRUPUL Volkswagen a avut active totale de aproape 200 miliarde Euro. "Grupul" Honda e pe la 14,6 miliarde Euro... @ LEE Daca tot te-ai apucat de socoteli, de ce te-ai oprit la Porsche? Puteai sa mai adaugi Seat, Skoda, Lamborghini, Bentley, MAN, Scania...Sau iti dadea cu virgula si tu nu esti capabil de astfel de socoteli?

  • ursus, duminică, 09.10.2011 23:02
    un top printre altele

    maine putem face si noi unul pe criterii....etnice,de exemplu multi scriu sa nu uite cum se face