Top 10: Valoarea Brandurilor Auto
Automarket va prezinta topul zece al valorii marcilor auto. Topul este extras dintr-un clasament general de 100 marci.
Compania de audit Interbrand impreuna cu revista americana BusinessWeek au realizat topul brandurilor pentru anul 2007. Studiul ia in vedere valoarea de brand a marilor companii de pe glob. Astfel , in topul valorii de brand se gaseste Coca-Cola cu o valoare de peste 65 miliarde de dolari, fiind urmata, la o distanta considerabila, de Microsoft si IBM.
Lasand la o parte topul 100 realizat in acest studiu, ne vom concentra asupra pozitiei producatorilor auto in acest clasament. Trebuie sa mentionam de la inceput ca in topul 100 intocmit de Interbrand se gasesc 11 branduri auto, ceea ce consemneaza o cota destul de mare pentru o industrie in sine.
Mentionam ca acest studiu face o analiza si asupra celor mai bune evolutii, in ceea ce priveste valoarea fiecarui brand in parte. Cel mai de succes brand, la capitolul evolutie in 2007, este Google, care a crescut cu 44%. Dintre producatorii auto, cea mai semnificativa crestere a inregistrat-o Toyota cu 15%, dar cea mai mare a fost consemnata la Audi cu 17%.
Spunem ca Toyota a inregistrat cea mai semnificativa crestere pentru ca se afla in primii 10, pe pozitia a 6-a, si pentru ca este primul dintre producatorii auto. Astfel, primul producator auto la nivel mondial, se gaseste si in fruntea listei ca valoare de brand, suma la care este estimata ajungand la 32 de miliarde de dolari. Diferenta fata de locul doi, dintre brandurile auto, este importanta. Mercedes ocupa locul 10 la general si locul 2 printre marcile auto cu o valoare de brand de 23 de miliarde de dolari.
Studiul a consemnat o crestere importanta pentru cei de la BMW. Bavarezii au fost prezentati ca un exemplu pentru succesul valorii de brand, reusind sa-si mentina trendul ascendent. Japonezii revin in clasamentul marcilor auto cu Honda, pozitionata pe locul 19 la general. Daca BMW are o valoare de brand de 21 de miliade de dolari si Honda o valoare de brand de 19 miliarde de dolari, urmatoarea marca din clasamentul auto, Ford abia ajunge in 2007 la o valoare de 8 miliarde de dolari. Observam ca intre locul 4 si 5 exista o prapastie considerabila.
Dintre marcile auto aflate in top 100, Ford este singura care a intregistrat o scadere semnificativa, de circa 19 procente, fiind expusa ca exemplu negativ in ceea ce priveste eforturile pentru imbunatirea valorii de brand. Urmatoarele locuri in clasamentul auto sunt ocupate de VW si Audi, cu cate 6,5 respectiv 4,8 miliarde, valoare de brand. In mod surprinzator, coreeenii de la Hyundai ocupa un onorabil loc 8 in clasamentul auto si un loc 72 la general cu o valoare de brand de 4,4 miliarde dolari. Hyundai este urmata la general indeaproape de Porsche. Top 10 auto este incheiat de Lexus, divizia de lux de la Toyota, care ocupa locul 91 la general si prezinta o valoare de 3,3 miliarde de dolari.
In top 100 al marcilor se mai gaseste un producator auto. Este vorba despre Nissan, care se afla in picaj si care ocupa locul 98 la general.
In ceea ce priveste brandurile auto, observam din acest top ca marcile germane si cele nipone domina, intr-o pondere relativ egala. Singura marca americana este Ford, care se afla intr-o decadere imensa, la capitolul valoare de brand. Studiul ne arata ca cel putin la valoare de marca germanii si asiaticii domina lumea auto mondiala.
Va prezentam un tabel cu Topul 10 al valorii brandurilor auto!
NR. | Marca | Loc general | Valoare | Crestere |
1. | Toyota | 6 | 32 miliarde $ | +15% |
2. | Mercedes | 10 | 23 miliarde $ | +8% |
3. | BMW | 13 | 21 miliarde $ | +10% |
4. | Honda | 19 | 18 miliarde $ | +10% |
5. | Ford | 41 | 8 miliarde $ | -19% |
6. | VW | 54 | 6.5 miliarde $ | +8% |
7. | Audi | 68 | 4,8 miliarde $ | +17% |
8. | Hyundai | 72 | 4.4 miliarde $ | +9% |
9. | Porsche | 75 | 4.2 miliarde $ | +8% |
10. | Lexus | 91 | 3.3 miliarde $ | +9% |
Pai ce valoare de brand mai poate avea Ford daca politica lor este de a vinde marcile de lux si a investi la Craiova? E normal sa dispara dintre greii mondiali. In timp se vor apropia ca imagine de Renault. Pentru restul celor din top, tot respectul chiar daca Hyundai nu se numara chiar printre preferatii mei. P.S.: Oare sa fie si cei de la Ford implicati in povestea taxei de prima inmatriculare despre care nu se mai aude nimic?!?