Top 10 gadgeturi auto in 2007
Vezi care sunt cele mai utile inovatii tehnologice ale anului 2007 si cum functioneaza fiecare dintre acestea.
Americanii de la cars.com au incercat sa faca imposibilul: un top al celor mai interesante gadgeturi si inovatii tehnologice aparute pe masinile de serie in 2007. Din multitudinea de descoperiri tehnice lansate in cursul acestui an, jurnalistii de peste Ocean le-au ales pe cele mai reprezentative 10, pe care ei le considera cele mai utile.
Infiniti EX35 este seful absolut al acestui top, modelul nipon reusind sa intre in clasament pe primele trei pozitii. Nici Volvo nu a stat degeaba in acest an, reusind sa isi adjudece alte pozitii importante in clasament.
Iata topul americanilor si motivele pentru care ei considera ca inovatiile respective sunt demne de toata lauda.
1. Sistemul de prevenire a depasirii marcajelor (il gasim pe Infiniti EX35)
Astfel de sisteme au fost dezvoltate de ceva vreme, insa Infiniti aduce ceva in plus fata de modelul clasic de functionare a acestora. Sistemul gandit de japonezi nu doar avertizeaza sonor soferul atunci cand senzorii simt depasirea marcajului de pe marginea soselei, ci apeleaza usor si aproape insesizabil la franele de pe anumite roti pentru a readuce masina pe trasa normala. Imediat dupa ce soferul actioneaza directia sau semnalizatorul, sistemul se dezactiveaza instantaneu. In plus, daca soseaua este dreapta, masina doar decelereaza usor, fara a corecta trasa.
2. Vopseaua elastica anti-zgarieturi (o gasim pe Infiniti EX35)
Dupa inventarea spoilerelor din plastic si a panourilor laterale pentru usi, Nissan (prin Infiniti) aduce la un alt nivel discutia. Este vorba de vopseaua elastica si creata din rasini care "acopera" in timp zgarieturile usoare, cum ar fi cele ale unghiilor in jurul manerelor usilor. Rezultatul final este un aspect curat al vopselei peste ani.
3. Monitorul cu viziune de 360 de grade (il gasim pe Infiniti EX35)
Camerele montate subtil de jur-imprejurul masinii reusesc sa ii arate soferului, pe monitorul de pe bord, tot ce ii inconjoara masina in cadrul manevrelor de parcare si nu numai. Jurnalistii de la cars.com spun ca sistemul este mult mai eficient decat clasicele sisteme cu senzori de parcare. Automarket l-a testat si poate sa va confirme: masina vazuta de sus si analiza tuturor bordurilor din jurul ei fac toti banii.
4. Off road-erele hibride (cum este Cadillac Escalade)
Pana in acest an, tehnologia hibrida atinsese exclusiv SUV-urile mici sau compacte. Ei bine, grupul GM a instalat un pachet hibrid pe Escalade iar rezultatul este vizibil inca din start: autonomie mult mai ridicata. Desi ecologistii afirma ca aceste masini ar trebui pur si simplu eradicate, nu machiate cu sisteme hibrid, pachetul de pe Escalade se afla aici pentru ca pur si simplu o autonomie mai mare inseamna mai putina poluare. Si asta e bine.
5. Scaunele cu inaltime variabila a sezutului (le gasim pe Volvo V70)
Este vorba de un sistem foarte simplu care te face sa te intrebi de ce nu a existat pana acum in dotarea modelelor de serie. Cum functioneaza? Simplu: Sezutul scaunelor din spate se ridica pur si simplu cu unul, doua sau trei niveluri pentru ca scaunul copilului sa fie asezat la inaltimea corespunzatoare. Mai mult, Volvo spune ca airbag-urile laterale se ajusteaza si ele automat in functie de inaltimea sezutului. Altfel spus, nu va mai fi nevoie ca parintii sa caute scaune pentru copii cu inaltime variabila, pentru ca masina rezolva instant aceasta problema.
6. Senzorul care monitorizeaza bataile inimii (il gasim pe Volvo S80)
Senzorul care te avertizeaza daca esti gata sa adormi la volan sau daca pur si simplu se afla cineva in masina ta la un moment dat face parte dintr-un sistem foarte complex care reuseste implicit sa te anunte daca masina ta este inchisa sau deschisa chiar daca te afli la o jumatate de kilometru de aceasta. Este foarte util mai ales pentru cei care calatoresc mult. Desi, daca ne gandim bine, condusul navei amiral a gamei Volvo nu poate sa fie decat o placere.
7. Accesul usor la randul al treilea de scaune (Hyundai Veracruz)
Aici vorbim deja de un model exclusiv american, insa sistemul in sine merita amintit deoarece este, spun cei de la cars.com, foarte eficace. Vorbim de trei pasi care usureaza evident munca celui care vrea sa stea pe unul dintre locurile de pe randul al treilea de scaune. Luati separat, pasii par inodori si inspizi, insa impreuna fac minuni. Este vorba de o maneta care misca scaunele de pe randul al doilea in fata, apoi de o scobitura in peretele masinii care ajuta la accesul pe randurile din spate si, la final, de o alta maneta prin care ocupantii randului al treilea trag foarte usor randul al doilea de scaune inspre ei. Pare simplu? Nimeni nu a mai facut asta pana acum.
8. Televizorul prin satelit (monovolumele mici de la Chrysler)
Televiziunea prin satelit a patruns si in masini iar copiii sunt cei care se vor bucura cel mai mult de noua inovatie tehnologica. Deocamdata disponibil doar in Statele Unite, pachetul include urmarirea gratuita a canalelor cu desene animate, reusind astfel sa dezlege parintii de problema nenumaratelor DVD-uri care niciodata nu au loc in masina.
9. Sistemul hands-free sincronzat (il gasim pe modelele Ford din Statele Unite)
Pachetul integrat al celor din grupul Ford face ca toate comenzile pentru telefoanele conectate prin Bluetooth, pentru playerele muzicale si, in general, pentru orice gadget conectat prin USB, sa fie date vocal. Mai mult, sistemul este in stare sa citeasca imediat SMS-urile primite (normal, in limba engleza). Pachetul se cheama Sync si este deja standard pe cele mai multe dintre versiunile de top ale modelelor Grupului Ford de peste Ocean. Vor veni in scurt timp si la noi.
10. Eliminarea "unghiului mort" (il gasim pe toata gama Volvo)
Sistemul inventat de Volvo ii indica soferului prezenta unei maisni in imediata apropiere, reusind sa elimine practic aspectele negative ale "unghiului mort". Intregul pachet se bazeaza pe doua camere miniscule instalate pe oglinzile laterale. Un indicator luminos de culoare portocalie se aprinde de fiecare data cand, la schimbarea benzii, masina este foarte aproape de o alta. Sistemul se dezactiveaza printr-o simpla apasare de buton pentru ca in trafic intens sa nu deranjeze soferul.
misto poze km k la passat coupe :)))) varza oamenilor, sunte ti de ras =))