Toate maşinile noi vândute în Europa din 2018 vor avea în standard sistem de apelare la 112 în caz de accident
Toate autoturismele noi vândute în Uniunea Europeană începând cu luna martie a anului 2018 vor trebui să fie echipate din fabrică cu un sistem care să permită apelarea serviciilor de urgenţă în caz de accident.
Parlamentul European a decis introducerea unei noi reglementări în materie de siguranţă pentru maşinile vândute în Uniunea Europeană începând cu data de martie 2018. În baza unui vot de 26 la 3 în Comisia de Protecţie a Consumatorilor şi Politici de Piaţă Internă a Parlamentului European, a fost votat în favoarea aprobării normelor legislative care să oblige producătorii de automobile să implementeze tehnologia eCall pentru toate autoturismele vândute după data mai sus menţionată. Sistemul eCall asigură apelarea serviciului unic european de urgenţă, prin formarea numărului unic 112 printr-o simplă apăsare de buton sau prin formarea automată în cazul detectării unui accident.
eCall, serviciul de apelare automată la 112, disponibil şi în România
Votul din Parlamentul European a confirmat discuţiile dintre reprezentanţii celor 28 de state membre UE derulate în ultimii ani pe această temă. În cursul acestei luni au fost derulate întâlniri care să stabilească obligaţiile pentru producătorii de automobile, urmând ca normele privind sistemul eCall să devină o lege europeană după ce vor fi votate în plen în Parlamentul European. Statele membre UE au şi ele propriul set de reguli, acestea fiind introduse încă din iunie 2014, când a început să fie pusă în aplicare cerinţa UE de actualizare a infrastructurii din statele membre pentru a suporta tehnologia eCall până în octombrie 2017.
Sistemul eCall nu este o noutate în lumea auto, fiind introdus de mai mulţi producători premium din Europa pe pieţele din Vestul Bătrânului Continent. Pe piaţa din SUA există un sistem similar furnizat de cei de la General Motors, numit OnStar, care va fi lansat şi în Europa în cadrul gamei Opel. Serviciul eCall are capacitatea de a transmite serviciilor de urgenţă poziţia GPS exactă a vehiculului accidentat şi să facă o legătură audio prin telefon, fără să fie necesară conectarea la telefonul şoferului, între operatorul serviciilor de urgenţă şi pasagerii vehiculului. Datorită acestui sistem, timpii de răspuns ai serviciilor de urgenţă, în speţă ambulanţă şi descarcerare, ar putea fi reduşi dramatic, reducând pierderile umane cauzate de accidentele rutiere la nivel european.
Via AutomotiveNews (înreg)
chiar si dacia? adio dotari low-cost on topic, asta chiar e un lucru buna, dar ma intreb de ce e necesara o perioada de 3 ani pt implementare