eCall, serviciul de apelare automată la 112, disponibil şi în România
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prezentat soluţia românească pentru sistemul eCall, serviciul care apelează automat serviciile de urgenţă în cazul unui accident auto.
Sistemul eCall, implementat de ceva vreme de mai mulţi constructori pe pieţele din Europa de Vest şi Statele Unite ale Americii, va fi disponibil şi în România. Acest sistem apelează serviciile de urgenţă la numărul unic (112) în cazul în care vehiculul care este echipat cu sistemul eCall este implicat într-un accident auto. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prezentat astăzi soluţia românească de integrare a sistemului eCall în platforma tehnică a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, informează Agerpres.
Graţie sistemului eCall, şoferii care conduc automobile echipate cu acest sistem au avantajul unui răspuns mai rapid din partea autorităţilor în cazul unui accident grav, deoarece sistemul apelează automat serviciile de urgenţă. Odată ce numărul unic de urgenţă 112 a fost apelat, serviciul eCall informează operatorul uman că este vorba de un apel automat, apoi îi face legătura cu şoferul automobilului. Încă de la iniţierea apelului, automobilul informează operatorul 112 despre tipul vehiculului, numărul de persoane aflate la bord, direcţia de mers şi coordonatele GPS ale acestuia.
Reprezentanţii STS nu au anunţat data de la care va fi impelementat sistemul eCall în reţeaua 112. Însă, normele europene obligă constructorii de automobile să-şi echipeze toate modelele noi produse începând cu ianuarie 2015 cu acest sistem. Suportul pentru sistemul eCall va fi activat în România în curând, din moment ce toate mijloacele tehnice au fost implementate în reţea. În cazul în care apelul eCall este iniţiat din greşeală, şoferul are obligaţia de a informa operatorul 112 de acest lucru înainte de a încheia convorbirea.
Via Agerpres
Pai eu zic ca BMW sa implementeze mai din timp aceasta dotare,ca au ramas cam in urma,iar concurenta nipona ii depasesc.:D