TESTELE LUNII NOIEMBRIE: 12 texte Automarket pe care nu ai voie să le pierzi

Publicat joi, 29.11.2012 16:48 de Dragoș Băltățeanu

La finalul fiecărei luni trecem în revistă cele mai importate teste pe care le-am efectuat. În noiembrie 2012 am avut parte de noutăţi importante pentru piaţa auto de la noi, fiind luna în care am luat pentru prima dată contact cu noile Dacia Logan şi Sandero.

Noiembrie 2012 s-a dovedit a fi o lună bogată. Nu doar în ceea ce priveşte numărul de teste, ci şi la capitolul importanţă a acestora. Dacia ne-a invitat în Spania pentru a luat contact pentru prima dată cu noile modele Logan şi Sandero, iar Opel a prezentat presei în Portugalia modelul de oraş Adam. Hyundai a adus primele exemplare ale SUV-ului Santa Fe în România, iar Ford a lansat pe plan naţional autohtonul B-Max, modelul made in România. Noul Audi A3 ne-a vizitat şi el la redacţie, iar OZN-ul francez Citroen DS5 a fost şi el testat în versiunea cu propulsie hibridă. La finalul lunii, am făcut cunoştinţă cu Astra facelift şi cu prima cel mai puternic motor diesel din segmentul compact.

  • Mini Countryman Cooper S

    Sebastian Toma: "Când am auzit că vom conduce un Countryman Cooper S cu pachetul JCW, ne-am gândit la ceva modificări la motor. Câţiva cai putere în plus, măcar. N-a fost să fie. Avem tot un motor otto de 1.6 litri supraalimentat cu o turbină care furnizează 184 CP la 5.000 rpm. Exemplarul testat beneficiază şi de sistemul de tracţiune integrală nedecuplabilă ALL4, dar Countryman este disponibil şi fără respectivul sistem în compania motorului amintit mai sus."

    Testul complet este AICI.

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

    Dragoş Băltăţeanu: "Santa Fe este SUV-ul care a pus marca Hyundai pe harta automobilelor Sport Utility. A doua generaţie în special a fost extrem de apreciată de clienţii care au ales acest model. Santa Fe a devenit un nume cu rezonanţă pe piaţa SUV-urilor, iar Hyundai a decis să păstreze intact acest nume schimbând iarăşi politica nouă după care îşi boteza modelele. În mod normal, acest nou SUV ar fi trebuit să poarte numele Hyundai ix45, dacă ar fi să respectăm nomenclatorul european. Dar, ca şi în cazul Elantrei, Hyundai a cedat şi a păstrat numele în loc de denumirea cu cifre. Poate că este mai bine aşa. Noul Santa Fe se alătură fratelului mai mic ix35 şi speră să aibă acelaşi succes în Europa."

    Testul complet este AICI.

  • BMW 320d Efficient Dynamics Edition

    Mircea Meşter: "Clienţii care stau la baza imaginii BMW nu se uită la portofel când vine vorba de o nouă generaţie a Seriei 3. Există fani care aşteaptă momentul renaşterii celui mai iubit model al bavarezilor mai ceva decât aşteaptă fanii Apple lansarea unui iPhone. Iar cea mai bună dovadă în acest sens este faptul că fanii lui Seria 3 E30 merg în continuare mândri cu maşinile lor chiar şi la 30 de ani de la lansarea modelului.Există însă o soluţie şi pentru cei care vor un BMW, dar cărora ochii le cad constant pe lucruri "lumeşti" precum consumul. Numele său: BMW 320d EfficientDynamics Edition. Vestea bună: are 163 de cai şi este un Seria 3 veritabil. Vestea proastă: costă, totuşi, cam mult. Să vedem însă de ce."

    Testul complet este AICI.

  • Ford B-Max 1.6 TDCI

    Bogdan Mirică: "A spune că Ford B-Max este un model românesc şi a nutri un vag sentiment de patriotism pentru produsul craiovean e ca şi cum l-ai naturaliza pe Ricardo Cadu şi l-ai convoca la echipa naţională. Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu fotbalul, Cadu este un jucător portughez, adaptat foarte bine în România şi apreciat de fanii locali. În esenţă, însă, Cadu rămâne tot un portughez adaptat în România pentru a căuta succesul. Cam aşa se simte şi noul Ford B-Max în ţara noastră. Deşi este produs la Craiova, deşi a devenit subiectul unor glume despre praz şi olteni, deşi toată lumea îi şopteşte numele cu mâna dusă la inimă, B-Max este un produs conceput în afara plaiului mioritic. Şi asta se vede."

    Testul complet e AICI.

  • Dacia Sandero 0.9 TCe

    Sebastian Toma: "Dacia Sandero a primit o nouă generaţie în acest an, odată cu fratele său de platformă, Logan. Pe lângă modificările de ordin estetic, Sandero beneficiază de o motorizare nouă, TCe 90, un sistem multimedia cu navigaţie şi ecran tactil, precum şi de ESP în standard. Modelul din Mioveni a rămas aproape neschimbat din multe privinţe, dar remarcăm îmbunătăţiri semnificative la capitole-cheie. Toate noutăţile care au venit în gama Sandero reprezintă un pas mare pentru Dacia, care a făcut un salt de câţiva ani în viitor fără să arunce preţul de pornire în aer."

    Testul complet e AICI.

  • Dacia Logan 0.9 TCe

    Sebastian Toma: "La fel ca Sandero, fratele său hatchback, noua generaţie a lui Logan vine, încă de la lansare, cu o gamă rezonabilă de motorizări otto şi diesel. Noutatea o reprezintă motorizarea TCe 90, de 0.9 litri, primul motor pe benzină supraalimentat oferit pe o berlină Dacia. Propulsorul face parte din noua familie de motoare a Renault, deci criticii care se plângeau că Dacia primeşte doar "resturi" trebuie să-şi dea jos pălăriile şi să se încline în faţa berlinei din Mioveni, măcar la prima întâlnire cu aceasta în compania TCe-ului de 90 CP."

    Testul complet e AICI.

  • Audi A3 2.0 TDI

    Sebastian Toma: "A3, fostul mezin al gamei Audi, s-a maturizat subit odată cu apariţia frăţiorilor săi mai mici. Încă de la început, A3 era un model cunoscut pentru interiorul său sobru şi pentru design-ul exterior conservator. Cu excepţia scurtei apariții a lui A2, A3 a fost multă vreme cel mai mic model al celor de la Audi. Chiar şi după apariţia lui A1, A3 încă deţine titlul de cel mai longeviv model de segment inferior din gama Audi. În momentul debutului lui A3, modelul nu avea la fel de mulţi competitori, dar terenul s-a aglomerat progresiv, iar compacta din Ingolstadt a devenit din ce în ce mai bună."

    Testul complet este AICI.

  • Opel Adam 1.4

    Mircea Meşter: "Opel Adam a fost dezvoltat în doar trei ani, o perioadă extrem de scurtă pentru standardele industriei auto din anul 2012. În condiţiile în care o maşină nouă are la activ de obicei şase-şapte ani de proiectare şi dezvoltare, un model construit şi lansat în 36 de luni este la fel de inedit precum o friptură delicioasă care poate fi servită la 5 minute după ce a fost cumpărat porcul. Viu. Deşi cei de la Opel au concentrat echipe de specialişti dedicate exclusiv proiectului Adam, partea dificilă în această strategie a fost legată de dezvoltarea unor motoare care să se ridice la nivelul maşinii în sine."

    Testul complet e AICI.

  • Citroen DS5 Hybrid4

    Bogdan Mirică: "Dacă disecăm forma de viaţă descoperită în garajul Citroen găsim unul dintre puţinele sisteme hibrid-diesel din lume. Pentru ce veţi opri la benzinărie? Pentru motorina dieselului de 2.0 litri şi 163 de cai putere. Pentru ce veţi frâna uşor? Pentru încărcarea bateriilor nichel care ţin în viaţă motorul electric de 37 de cai, amplasat pe puntea spate. Aşadar avem 200 de cai putere şi propulsie pe două axe. Cuplul motor este şi el extrem de generos: 300 de Nm primiţi din partea motorului termic (începând cu 1750 rpm) şi 200 de Nm oferiţi de cel electric."

    Testul complet este AICI.

  • Skoda Citigo ASG

    Sebastian Toma: "La câţiva ani distanţă de la apariţia tripletei franco-nipone formate din Citroen C1, Peugeot 107 şi Toyota Aygo, concernul Volkswagen a venit şi el cu un răspuns pe măsură. Nemţii au lansat nu unul, nu două, ci trei modele din acelaşi segment, menite să fure o cotă de piaţă cât mai mare din segmentul citadinelor. În ciuda faptului că grupul Volkswagen deţine numeroase transmisii automate, tripleta proprie de modele mini a primit o transmisie manuală robotizată, din motive legate strict de costuri. Nu e cea mai fericită alegere din punct de vedere tehnologic, însă rivalii folosesc tot transmisii robotizate, aşa că Grupul Volkswagen nu a făcut decât să le replice concurenţilor cu un foc de artilerie de acelaşi calibru."

    Testul complet este AICI.

  • Ford Fiesta facelift 1.0 EcoBoost

    Dragoş Băltăţeanu: "Ford Fiesta a luat clasa mică prin surprindere la lansarea noii generaţii din 2008. A şasea generaţie a modelului de clasă mică ataca segmentul clienţilor ce îşi doreau un automobil cu un design aparte, dar şi cu o ţinută de drum exemplară. Având în spate succesul modelului Focus, noua Fiesta nu a dezamăgit. Ţinuta de drum şi suspensia sunt printre cele mai bune din segmentul B, dar materialele folosite la interior au fost în unele cazuri de o calitate îndoielnică. Era momentul ca Ford să îndrepte din neajunsuri şi să pregătească acest model pentru a doua parte a vieţii sale. Faceliftul aduce un nou calandru şi o grilă proeminentă în formă de hexagon, la fel ca la fratele mai mare Focus. Farurile şi stopurile au suferit modificări de formă, iar interiorul are acum materiale de o calitate mai bună şi o nouă planşă de bord luminată impresionant. Dar şi mai important este faptul că Ford a decis în sfârşit să grefeze motorul Ecoboost de 1.0 litru şi pe modelul Fiesta."

    Testul complet este AICI.

  • Opel Astra facelift 2.0 CDTi BiTurbo

    Bogdan Mirică: "Opel Astra ne-a întâmpinat cu cel mai puternic propulsor diesel existent în gama compactă. Sunt mulţi cai implicaţi în această poveste. Atât de mulţi încât ar umple un hipodrom fără probleme. Sunt vreo 195 la număr şi provin dintr-un simplă unitate de 2.0 litri. Secretul? Păi îl găsiţi pe uşa hayonului: bi-turbo. Dacă pentru unii a fi bi e un subiect tabu, pentru Astra e o virtute. Virtute care se simte de timpuriu, încă de când acul turometrului ajunge la 1750 de rotaţii şi cei 400 de Nm îţi oferă o explozie de senzaţii amestecate, ce se lasă uşor pe şira spinării."

    Testul complet este AICI.

Mai departe...
  • ian, joi, 29.11.2012 18:57

    pote par putin penibil ca intreb ...tocmai acum dar nu inteleg ce anume a determinat tendinta de micsorare a capacitatii? ca inafara de taxe nu vad un avantaj major si cred ca asta pune in pericol fiabilitatea...orice merita consum taxe ce vreti voi dar...nu viata scurta...sau poate asta nici nu mai conteaza.