
Tesla, sub investigație pentru posibile încălcări de siguranță în trafic
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzile din SUA (NHTSA) a anunțat recent că a deschis o anchetă privind 2.88 milioane de vehicule Tesla echipate cu sistemul Full Self-Driving (FSD), în urma a peste 50 de rapoarte privind încălcări ale regulilor de circulație și mai multe accidente rutiere.
Agenția americană de siguranță auto a declarat că sistemul FSD (un sistem de asistență care necesită ca șoferul să fie atent și să intervină atunci când este nevoie) a indus comportamente ale vehiculului care au încălcat legile de siguranță rutieră.
Potrivit NHTSA, există rapoarte conform cărora vehiculele Tesla echipate cu FSD au trecut pe roșu la semafor și au circulat în direcția greșită în timpul schimbării benzii de rulare.
În total, agenția analizează 58 de rapoarte privind probleme de siguranță rutieră apărute în timpul utilizării sistemului FSD, dintre care 14 accidente și 23 de persoane rănite.
Noua anchetă apare în contextul unei creșteri a presiunilor venite din partea Congresului SUA asupra sistemelor avansate de asistență la conducere ale Tesla și la câteva săptămâni după ce un nou administrator al NHTSA a fost confirmat în funcție.
NHTSA a precizat că există 6 cazuri documentate în care un vehicul Tesla, având sistemul FSD activat, s-a apropiat de o intersecție cu semafor roșu, a continuat deplasarea și a intrat în coliziune cu alte vehicule.
Sistemul FSD, mai avansat decât funcția Autopilot, se află deja sub investigație de un an. În octombrie 2024, NHTSA a început o anchetă privind 2.4 milioane de vehicule Tesla echipate cu FSD, după 4 coliziuni raportate în condiții de vizibilitate redusă, precum reflexia soarelui, ceață sau praf în aer.
Tesla susține că sistemul FSD „te poate duce aproape oriunde, cu supravegherea ta activă și intervenții minime”, însă nu transformă vehiculul într-un automobil complet autonom. Producătorul american a lansat o actualizare software pentru FSD în această săptămână.
via Reuters
sistemul "conducere autonoma completa" nu transformă vehiculul într-un automobil complet autonom