Citroen va prezenta o nouă strategie de marcă: mai multe mașini electrice mici și accesibile

Publicat vineri, 10.10.2025 16:06 de Tiberiu Safta

Xavier Chardon, CEO-ul Citroen, a anunțat oficial că marca franceză urmează să prezinte noua sa strategie de brand cu un eveniment special organizat la Paris. Evenimentul va avea loc în decembrie.

Constructorul francez va merge într-o direcție nouă pentru următorii 5 ani. Xavier Chardon, CEO-ul Citroen, a confirmat oficial că marca franceză își va dezvălui noua sa strategie de marcă la sfârșitul acestui an. Noua strategie va fi dezvăluită în cadrul unui eveniment organizat de Citroen la Paris în luna decembrie.

Din primele informații, șeful Citroen spune că pentru el este o prioritate ca marca franceză să aibă parte de mai multă claritate în ceea ce privește gama sa de modele. Apropo de modele noi, Xavier Chardon a spus că își dorește ca Citroen să lanseze un model nou în spiritul celebrului 2CV, pe care îl consideră ca fiind parte a culturii franceze.

Oficialul mărcii nu a dezvăluit mai multe detalii, însă se pare că Citroen ar urma să se concentreze mai mult asupra unor viitoare modele electrice de dimensiuni mici. Xavier Chardon spune că și-ar dori ca Citroen să lanseze modele noi care să fie apropiate de mașinile Kei Car, populare în Japonia.

O propunere nouă din partea Uniunii Europene de a introduce un nou segment de mașini, numit E-Car, reprezintă o oportunitate foarte mare pentru Citroen, conform spuselor lui Chardon.

„În primul rând, este o oportunitate pentru Europa să democratizeze mașinile”, a spus Xavier Chardon. „Dacă te uiți în perioadele de dinainte de COVID și de după COVID, singura regiune care nu a recuperat la nivel mondial este Europa. Am pierdut două milioane de mașini. Dintre acestea, în jur de un milion costă sub 15.000 euro. Asta este rezultatul mai multor regulamente, a unei presiuni mari de a reduce emisiile de CO2, ceea ce este bine, dar noi credem cu tărie că există necesitatea de a ne reconecta cu acei oameni care nu pot cumpăra mașini noi și rămân fie pe piața second hand, fie își păstrează mașinile pentru mai multă vreme”, a mai spus Chardon.

„Noi credem că are sens să aducem ceva mai apropiat de Kei Car, să fie accesibil, electric și produs în Europa. Asta are foarte mult sens pentru Citroen”, a mai adăugat șeful mărcii în încheiere.

via Autocar