Tesla revizuieste sistemul de propulsie
Din cauza unor probleme la primele modele, Tesla a dezvoltat o serie de imbunatatiri pentru Roadster.
Tesla si-a asigurat clientii primelor exemplare ca vor imbunatati partea mecanica a sistemului de propulsie fara costuri suplimentare. Sunt deja cunoscute problemele legate de cutia de viteze si trenul de rulare aparute la primele versiuni comercializate ale lui Tesla Roadster. Compania Tesla a anuntat ieri ca dezvoltarea imbunatatirilor a progresat pana la un nivel stabil, stiindu-se clar modificarile care vor fi implementate pe modelul electric.
Noul pachet poarta numele “grup motopropulsor 1.5” si este in esenta o varianta revizuita a motorului si cutiei de viteze actuale, acestea fiind proiectate sa controleze mai bine cuplul disponibil pe o durata mai indelungata si cu o putere sporita. Actualul tren de rulare Tesla cu doua viteze este blocat efectiv in a doua treapta permanent cu scopul de rezista fortelor care sunt transmise catre cutia de viteze. Noua imbunatatire remediaza aceasta problema prin introducerea unei transmisii cu o singura treapta, implicand de asemenea si alte actualizari.
Performantele vor fi sporite semnificativ fata de vechiul tren de rulare 1.0 prin introducerea unui nou generator de curent (PEM), un motor mai puternic si un nou convertor de putere de la motor catre transmisie impreuna cu noul modul de control electronic atasat. JB Straubel, directorul tehnic de la Tesla, a anuntat pe site-ul oficial al companiei ca, in urma revizuirii, modelul electric si-a imbunatatit timpul de parcurgere a celebrului sfert de mila american (aproximativ 400 m) la 12.9 secunde si va produce un cuplu la roata cu peste 45% mai ridicat fata de varianta initiala. Aportul de performanta a fost adus in principal de motorul mai puternic, 12 procente din totalul imbunatatirilor datorandu-se insa noului raport de transmisie a puterii.
Straubel a dorit sa sublinieze ca nu au fost operate schimbari la nivelul pachetului de acumulatori, acestea nefiind necesare deoarece tehnicienii au considerat suficienti parametrii de curent utilizati de motor. Interactiunea complexa dintre convertorul de putere ajutat de modulul sau electronic de control si motor a permis trenului de rulare cu o singura viteza sa functioneze precum o transmisie cu mai multe trepte, urcand nivelul intensitatii curentului odata cu scaderea voltajului in timp ce puterea motorului ramane constanta.
Un exemplar Tesla echipat deja cu grupul motopropulsor 1.5 se afla momentan in teste, alte exemplare urmand sa fie supuse unor teste amanuntite inainte de a fi comercializate. Oficialii Tesla nu au mentionat niciun termen pentru lansarea noului tren de rulare. Cel mai probabil, lansarea versiunii 1.5 va fi realizata in jurul debutului anului viitor.
Via | Motor Authority