Tesla inaugurează cel mai mare centru de încărcare Supercharger din lume: 72 de prize într-un mall
Tesla a anunțat că a finalizat instalarea celui mai mare centru de încărcare Supercharger din lume. Reușita a fost consemnată la subsolul unui centru comercial.
Fiind unii dintre temerarii automobilelor electrice, americanii de la Tesla nu au neglijat nici importanța punctelor de încărcare. Și viteza lor. Fiind echipate cu baterii generoase, modelele Tesla au nevoie de prize rapide, care să scurteze timpul de așteptare.
Rețeaua de încărcare Tesla Supercharger a dovedit că se poate achita de această misiune. Și a crescut rapid în ultimii, inclusiv în Europa. Chiar și România ar urma să beneficieze de câteva puncte de încărcare Tesla Supercharger în viitorul apropiat.
În țările civilizate însă, rețeaua Supercharger se extinde rapid. Recent, a fost inaugurat în Shanghai cel mai mare centru de încărcare Tesla Supercharger din lume. Sunt 72 de stații localizate în cadrul unui centru comercial, depășindu-se astfel recordul anterior, stabilit cu 56 de stații în California.
De asemenea, spre deosebire de centrul de încărcare din California, aici vorbim despre o zonă acoperită. Însă, încărcarea nu va fi la fel de rapidă. Dacă în California vorbim despre 56 de stații care pot livra până la 250 de kW fiecare, în Shanghai fiecare priză are o capacitate maximă de 150 kW (este vorba despre puncte de alimentare V2, nu V3). Nu ar trebui să fie un inconvenient, întrucât doar clienții Tesla Model 3 și Model Y beneficiază de conexiune pentru prizele V3.
Tesla a instalat deja peste 500 de prize rapide în China, țara în care și asamblează Model 3, la uzina sa de lângă Shanghai. 23.000 de mașini electrice au fost produse la această fabrică doar în luna noiembrie.
via l Engadget
-
dan_grc, duminică, 03.01.2021 15:52
Spuse edikk, cu masina din anii '90.
-
Un cititor ocazional, duminică, 03.01.2021 19:12
Reiau un comment la care nu am.primit niciun raspuns... Eu vad lucrurile in felul urmator si as fi curios cum le vad altii. USA a incercat sa sustina GM cu Volt proiect esuat datorita putrgaiului din acea firma. Acum sustine pe sub ascuns Tesla, firma care reuseste performante imposibile in viata reala neavand profit niciodata dar interesant are capital. Asta incalca toate legile cunoscute ale economiei si vine sa consoleze pierderea celor mari 3 din industria lor auto. DE sustine VW prin proiectul ID, avand bani de investitii uriase printr- o firma care era natural sa ajunga in faliment dupa penalitatile platite recent. Stellantis pare a fi o incercare disperata a IT si FR de a tine pasul cu ceilalti 2. China a renuntat oarecum la ambitiile vechi de a- si impune marci proprii pe piata mondiala si incearca sa produca local orice marca straina, doar sa intre peste tot. Toyota e ofticata ca tre da se electrifice fortat probabil impinsa de guvernul JP care nu vrea sa ramana de caruta Coreea se descurca bine speculand la timp care- i directia. A facut un pas si inspre tehnologia autonoma cumparand o firma de robotica.
-
Edikkk, duminică, 03.01.2021 23:57
@cititor ocazional Faceţi o facultate în economie şi un master în MBA şi o să vă daţi singur răspunsurile, care sunt cam aşa : - totul este condus de profit, bani - nu există niciun complot ascuns ci eficienţa afacerii şi iar deci profit
-
Un cititor ocazional, luni, 04.01.2021 10:21
Edikkk, am deja astea si tocmai din acest motiv zic ca unele companii sfideaza toate legile economiei si finantelor. Eu nu cred in mos craciun la fel cum nu cred ca o companie privata poate sta decenii fara profit poate trimite sateliti in spatiu. Doar guvernele pot face investitii incerte in cercetare, investitii care nu ar aduce un profit mai devreme de juma' de secol
-
Mecanicu', luni, 04.01.2021 16:11
@Un cititor ocazional Nu este important cine face investitii, atat timp cat scopul este unul maret: schimbarea comportamentului consumatorilor. Banii consumatorilor vor fi canalizati pt cercetare si inovare in tehnologii verzi. Asta este cel mai important! Cineva trebuie s-o faca, nu se mai poate continua asa! Electrificarea, IT-ul, automatizarile, robotica, comunicatiile, toate vor evolua pe banii oamenilor si toate vor fi interconectate: Ultimele evolutii in domeniu: https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/descoperiri/realizare-majora-pentru-stiinta-prima-teleportare-cuantica-pe-distanta-lunga-ce-va-insemna-internetul-cuantic-pentru-omenire-1427473 https://www.biziday.ro/a-fost-creat-un-dispozitiv-cuantic-ce-poate-functiona-un-an-intreg-cu-foarte-putina-energie-acest-dispozitiv-anunta-un-posibil-viitor-in-care-electronicele-o-sa-functioneze-pentru-mai-mult-timp-cu-o/ In 10 ani progresul va fi uluitor! Multa lume este speriata de disparitiia unor locuri de munca si de foarte multi bani din economie, odata cu disparitia masinilor pe combustie. Da, este adevarat, vor disparea cum au disparut birjarii, grajdurile si atelierele de fabricat si reparat trasuri, dar beneficiile vor fi uriase pentru omenire si pentru mediu! Este o provocare si pentru sistemul de invatamant care va trebui sa livreze oameni din ce in ce mai calificati! Un invatamant slab, va fi o amenintare la adresa securitatii statelor!
-
Toma, luni, 04.01.2021 16:19
@Mecanicul Adica de ce nu mai poate continua asa? Ce se intampla rau si nu stiu eu? Care-s beneficiile alea uriase? ca masinile electrice sunt mai scumpe si eu o sa-mi pot permite sa-mi cumpar o masina si mai putin. Asta e beneficiu? Sau mai sunt si altele
-
Mecanicu', luni, 04.01.2021 16:23
Prostia a fost si este in continuare cea mai mare amenintare la adresa planetei Pamant! :))
-
Un cititor ocazional, luni, 04.01.2021 17:43
@ mecanicu' Sunt perfect de acord cu tine dar duci discutia intr- o alta zona. Eu cred si sustin de asemenea ca lumea va muncii fizic tot mai putin si reducerea locurilor de munca nu e deloc o teagedie, atat timp cat masinile produc, guvernele au bani de impartit si la cei care nu muncesc. De ex un membru de familie poate ajunge sa intretina familia fara sa fie nevoie ca ambii parteberi sa munceasca si nu e neaparat un lucru rau. Legat de elecrtificare, pare a fi o certitudine dar nu sunt de acord ca nu are importanta cine investeste. Unii trag sforile si altii dispar, iar daca ai nostrii dispar, altii vor fi la butoane... Pt cine nu a inteles care sunt ai nostrii , as zice ca facem parte din UE nu SUA sau China si bla bla-uri gen parteneriate strategice nu ne vor tine de cald pt ca suntem in competitie...
-
Cam asa, luni, 04.01.2021 18:35
@ Un cititor ocazional Romania face parte din lumea civilizata! Eu in primul rand sunt roman, apoi european, apoi pro-american! Ca, asta este ordinea din punct de vedere economic! Din punct de vedere al securitatii sunt in primul rand roman, apoi pro-american, apoi european :)) Pentru Romania cea mai buna garantie de securitate este parteneriatul strategic cu SUA. Fereasca Dumnezeu sa se ajunga la o noua intelegere Germania - Rusia... Sau fereasca Dumnezeu sa ne prinda un conflict cu fundul in doua luntrii, cum a fost in al doilea razboi mondial cand Romania dupa ce a omorat evrei alaturi de Hitler a incheiat razboiul in tabara aliatilor... Ideea de baza a NATO este valabila si astazi: "a-i ține pe ruși afară, pe americani înăuntru și pe germani jos" Toata nebunia pe care o vedem acum, cu teoriile antivaccin, cu apararea masinilor diesel & benzina, cu teoriile conspiratiei sunt razboi psihologic pornit de tarile care au de pierdut din revolutia tehnologica. Cele mai afectate sunt Rusia & tarile din orientul mijlociu care traiesc din vanzarea hidrocarburilor si nu prea au tehnologie! Cred ca pana la urma, tarile civilizate, vor avea un acord economic care va intari alianta: UE, Canada, SUA, Japonia, Australia, Coreea de Sud, Noua Zeelanda, si posibil tarile din Asia amenintate de dominatia chineza si tarile aliate SUA din Asia.
-
intreb si io, luni, 04.01.2021 19:30
adica sa fim de partea SUA care e cel mai mare producator de petrol din lume? Si cel mai mare consumator vad. Atunci da, cu toata fiinta.
-
@cam asa, luni, 04.01.2021 19:40
Nu te opri din comentat cu istoria si macroeconomia,mi-ai descretit fruntea si m-ai facut sa rad.Te rog,continua!
-
Edikkk, luni, 04.01.2021 20:23
Dle "Cam aşa" Total de acord cu dvs pentru tot ce aţi scris.
-
Edikkk, luni, 04.01.2021 20:31
@Un cititor ocazional Este absolut normal ca o firmă pe pierderi ca Tesla să aibă creşteri foarte mari ale acţiunilor. Pierderile pot însemna şi cheltuielile cu noile fabrici din China şi Germania construite. Creşterea acţiunilor reprezintă încrederea în capitalul firmei (care include invenţii, fabricile, marca, etc), procentul din piaţă şi evoluţia sa, creşterea profitului şi prognoza lui de creştere, etc Sigur aţi făcut economie? Un alt exemplu RDS RCS care după o creştere bună de ani de zile, scade datorită unor împrumuturi care le rulează, dar care au crescut ca valoare faţă de capitalul total şi cu consolidarea celorlaţi actori din concurenţă pe oferta principală a digi - serviciul de pachet internet fix şi tv (vezi achiziţia UPC de către Vodafone şi a Telekom - Romtelecom de către Orange) Multe par poate ciudate la prima vedere dar au explicaţii foarte reale şi chiar... matematice aş spune.
-
Un cititor ocazional, marţi, 05.01.2021 11:30
Edikk am spus undeva ca parerea mea despre Tesla si alte miscari din zona electrificarii se incadreaza in categoria teoriilor conspirationiste, nu am nicio certitudine ca lucrurile stau asa. Eu nu devin niciodata fanul nimanui, nici al unei idei, astfel incat sa oprim rationalul si sa nu vad aspecte ce pot fi negative, chiar daca imbratisez o idee. In fond sustinem acelasi trend
-
alex, marţi, 05.01.2021 17:01
Cele 72 punctre de incarcare pot incarca pe ora cam cat o benzinarie cu 4 pompe. Sau chiar mai putin avand in vedere ca daca sunt cuplate toate cele 72 de prize simultan, puterea ce ajunge fiecaruia este mai mica de 250kwh. Muuult mai mica.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
BMW: până în 2030, 1 din 5 maşini o să fie hibridă (non plugin) sau electrică Mă bufneşte râsul, până se trezeşte BMW din somn, şi alţi germani, europeni,... China o să fie departe.