Tesla a livrat primul Model S în Europa unui norvegian excentric
Tesla Model S a ajuns oficial şi în Europa. Primul exemplar al modelului electric american a ajuns în mâinile unui norvegian, considerat un pionier al vehiculelor cu zero emisii.
După ce a adunat o mulţime de fani dincolo de Ocean, unde a vândut aproape 10.000 de unităţi de la începutul anului şi până în prezent, Tesla aduce noul Model S şi pe piaţa din Europa. Primul exemplar a fost deja livrat unui norvegian pe nume Frederic Hauge.
Povestea excentricului norvegian
Clientul nu a fost ales la întâmplare, Hauge fiind, totodată, şi norvegianul care a cumpărat primul model electric importat în ţara scandinavă. Asta se întâmpla în 1989.
Însă, povestea lui Hauge abia acum începe. Norvegianul, decis să schimbe legile ţării în care locuia şi să caute anumite facilităţi pentru proprietarii de vehicule electrice, a recurs la o metodă mai puţin ortodoxă. Vreme de mai mulţi ani el a trecut prin staţiile de taxare amplasate pe drumurile norvegiene fără a plăti.
Metoda lui Hauge a atras imediat atenţia autorităţilor, care, într-un final, s-au văzut nevoiţi să îi confişte maşina. Automobilul electric a fost scos apoi la licitaţie de către autorităţi. Hauge a perseverat şi a cumpărat înapoi maşina sa electrică, pentru a reveni la vechile practici de evitare a taxelor de drum.
Într-un final, după mai multe demersuri şi proteste, autorităţile norvegiene au decis să elimine taxele pentru automobilele electrice.
Primul client european
Acum, Hauge joacă din nou un rol important în evoluţia modelelor electrice pe Bătrânul Continent ca primul proprietar de Tesla Roadster. Modelul american vine în versiunea Signature Edition.
La primirea cheilor, Hauge a declarat: „Ca primul client european al noului Tesla Model S sunt foarte mândru că îmi pot atribui din nou calitatea de pionier. Aşteptarea livrării a fost frustrantă, însă a meritat.”
Livrările noului Model S se vor extinde la nivel european începând de luna aceasta, următoarele ţări pe lista Tesla fiind Elveţia şi Olanda. Statele au un public ce manifestă o deschidere mare către vehiculele cu zero emisii şi au dezvoltat o infrastructură favorabilă acestora.
Tesla se aşteaptă ca până la finalul lui 2013 numărul unităţilor Model S vândute în Norvegia să atingă 800 de unităţi. Bazându-se pe o asemenea receptivitate din partea publicului, americanii se gândesc chiar să pună bazele unei reţele de încărcare, botezată Supercharger, care va acoperi aproximativ 80% din populaţia ţării nordice. Decizia vine după ce Tesla anunţase că îşi va stabili centrul de operaţiuni european în Olanda.
Acum si europenii se pot bucura de cea mai buna masina electrica construita vreodata.Bineinteles,cei care isi permit. Masina asta are o autonomie uimitoare,trece chiar de 600km cu o singura incarcare,in timp ce ''electricele'' europene si japoneze nu ating nici macar 300km autonomie.