Temperaturi foarte scăzute: utilizarea motorinei de iarnă este foarte importantă
Utilizarea unui carburant adecvat sezonului geros are un rol extrem de important, mai ales în cazul motoarelor ce funcționează pe bază de motorină.
● Motorina de iarnă EVO Diesel distribuită de MOL România conține aditivi care asigură funcționarea corectă a motorului chiar și la -35°C
● În paralel cu folosirea unui carburant de calitate, mai există o serie de metode practice pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii
Perioadele de ger creează probleme suplimentare conducătorilor auto și este necesară pregătirea prealabilă a autoturismului, în special prin alimentarea unui carburant adecvat temperaturilor foarte scăzute.
Utilizarea unui carburant adecvat sezonului geros joacă un rol extrem de important, mai ales în cazul motoarelor ce funcționează pe bază de motorină. Este cunoscut că acest tip de carburant este mai sensibil la temperaturi scăzute decât benzina, întrucât conține, prin natura sa, parafină. Această substanță se poate cristaliza la temperaturi foarte scăzute, ducând la blocarea sistemului de alimentare a motorului.
Motorina de iarnă distribuită de MOL România conține aditivi care asigură funcționarea corectă a motorului chiar și în cazul temperaturilor extrem de scăzute. De exemplu, motorina premium EVO Diesel de iarnă are o limită de filtrabilitate care permite funcționarea motorului chiar și la - 35°C. Rețeta specială și pachetul de aditivi din compoziția EVO Dieselde iarnă au fost dezvoltate în urma testării în laboratoare independente, în scopul optimizării funcționarii celor mai moderne motoare.
În paralel cu folosirea unui carburant de calitate, mai există și alte metode practice la care șoferii pot recurge pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii:
Astfel, este recomandată umplerea rezervorului cu carburant, atunci când este posibil, deoarece o cantitate mai mare de carburant se răcește mai lent iar un rezervor plin nu mai oferă spațiu pentru crearea de condens.
De asemenea, în condiții de ger motorul trebuie pornit periodic. În timpul funcţionării motorului, carburantul din rezervor se amestecă cu cel recirculat din motorul cald, prin aşa numita conductă de retur. De asemenea, șoferii vor verifica/înlocui frecvent, mai ales în timpul sezonului rece filtrul de carburant și se vor asigura că acumulatorul este menținut în stare perfectă.
Utilizarea unui ulei de motor de calitate bună este la rândul său importantă deoarece starea tehnică precară a motorului (raportul de compresie) poate îngreuna pornirea autoturismului în condiții de ger.
Atunci când este posibil, se recomandă ca, în condiții de ger, autovehiculele să fie parcate în spaţii închise, ferite de îngheţ sau măcar adăpostite de vânt şi viscol.
Experții propun tuturor șoferilor care aleg să pornească la drum în condiții de ger și viscol să aibă asupra lor o trusă care să conțină: lanțuri antiderapante adecvate, sac de nisip sau sare, lopată pentru zăpadă, perie de zăpadă, racletă pentru gheață, prosoape de hârtie, o pătură călduroasă, haine de schimb, mâncare și apă pentru situații de urgență.
Ce trebuie să faceți în condiții de ger sau dacă rămâneți blocat ori înzăpezit?
● Încălziți vehiculul înainte de a porni la drum (ceea ce în sezonul rece reduce umezeala condensată pe interiorul geamurilor, dar niciodată în spații închise.
● Respectați limitările de viteză. Atenție la «gheața neagră» care este invizibilă și face drumul să arate ca și cum ar fi proaspăt asfaltat.
● Evitați folosirea pilotului automat. Conducerea pe timp de iarnă necesită menținerea de către șofer a întregului control al vehiculului, pe toată durata călătoriei.
● Mențineți o distanță corespunzătoare (mai mare decât în mod normal) față de mașinile din față. Distanța de oprire pe drumuri cu polei este dublă față de cea de oprire pe un drum uscat.
● Reduceți viteza în apropierea podurilor, acestea sunt predispuse să fie alunecoase, chiar dacă pe asfalt nu este gheață sau polei.
Dacă ați rămas blocat sau înzăpezit:
● Evitaţi suprasolicitarea şi supraexpunerea la frig. Vremea rece poate exercita un stres suplimentar asupra inimii. Hainele transpirate la nivelul pielii nu sunt izolatoare împotriva frigului.
● Staţi în maşină dacă nu puteţi să înlăturați cu lopata zăpada de lângă aceasta.
● Staţi în maşină dacă afară viscolește. Nu părăsiţi maşina pentru ajutor cu excepția cazului în care ajutoarele sunt vizibile la o distanţă de maxim 90 de metri.
● Porniţi luminile de avarie. O haina colorată aprins, legată de antena radio a maşinii, va poate face mult mai vizibili pe timp de zi.
● Porniţi motorul maşinii constant (câte 10 minute în fiecare oră) pentru a vă asigura căldură (şi pentru a economisi carburantul). Asiguraţi-vă că ţeava de eşapament nu este înfundată sau blocată de zăpadă şi păstraţi un geam uşor deschis pentru a preveni acumularea de monoxid de carbon în timp ce motorul este pornit.
● Înfășurați-vă într-o pătură. Dacă sunt mai multe persoane în maşină, împărţiţi pătura – două persoane care împart paturile vor avea mai multă căldură decât dacă ar stă separat.
● Purtaţi o căciulă şi un fular – capul şi gâtul sunt surse majore prin care se pierde căldură din corp.
● Verificaţi-vă de orice semne de degerături sau hipotermie.
● Nu adormiţi. Dacă este mai mult de o persoană în maşină, dormiţi pe rând. Nu stați într-o singură poziție un timp îndelungat. Faceți exerciții care să ajute circulația sângelui – mișcați-vă mâinile și picioarele, bateți din palme, etc.
● Uitați-vă după semne de trafic sau ajutoare.
Hei Mol, crezi ca (toti) romanii sunt prosti? Au astia o vrajeala de marketing ceva de speriat: "Astfel, este recomandată umplerea rezervorului cu carburant, atunci când este posibil, deoarece o cantitate mai mare de carburant se răcește mai lent iar un rezervor plin nu mai oferă spațiu pentru crearea de condens." Deci daca umpli ochi, la -35 'C gasesti dimineata motorina mai calduta decat daca umpli jumate. Bwahahahaha!!!!! Si cica tot daca umpli ochi nu mai faci condes. :)))) Bai esti nebun? Pai condensul s-ar face eventual pe exteriorul rezervorului presupunand ca motorina ar fi mai calda decat temp. de afara, se creaza diferenta de temp. si pe invelisul exterior al rezervorului (care de altfel la multe masini poate avea si izolatie, sic !!) ar aparea condensul, nu zic bine? Sau poate stiu ei altceva si condensul apare pe interior, desi nu vad de unde, ca doar nu indoaie MOL motorina cu apa, ori ba? Apoi cica: "În timpul funcţionării motorului, carburantul din rezervor se amestecă cu cel recirculat din motorul cald, prin aşa numita conductă de retur. " Conducta de retur pana la rezervor? Cei care va pricepeti mai bine, mai exista masini cu asa ceva? Se plimba carburantul pana la motor si inapoi la rezervor doar asa de florile marului, ca sa plimbe caldura (adica pierderi de randament) de colo colo?