Tata Motors va anunţa o scădere a profitului pe fondul vânzărilor slabe ale lui Nano
Vânzările slabe ale lui Tata Nano pe piaţa din India vor duce, alături de alţi factori, la cea mai puternică scădere a profitului din istoria mărcii indiene, informează englezii de la Autocar.
Tata Motors, compania indiană care deţine mărcile Jaguar şi Land Rover şi creatoarea modelului Nano, este aşteptată să anunţe o scădere semnificativă a vânzărilor de automobile de pe piaţa din India. Potrivit celor de la Autocar, scăderea vânzărilor Tata Motors în primele trei luni ale anului curent este de 57%, un record pentru companie şi, totodată, cel mai mare declin al profitului din momentul achiziţiei mărcilor britanice Jaguar şi Land Rover. Cei de la Bloomberg spun că mărcile britanice achiziţionate în trecut de indienii de la Tata Motors au ajuns să le asigure acestora 72% din veniturile obţinute în ultimele trei luni ale anului trecut.
"Tata Motors nu mai este o marcă aspiraţională, iar automobilele reprezintă o achiziţie aspiraţională în India. Aparent, cei de la Tata încearcă să schimbe acest lucru, dar până la apariţia modelelor care să le schimbe soarta, compania are în faţă o mare provocare – supravieţuirea", explică un analist auto pentru cei de la Bloomberg. Cei de la Tata Motors au apelat chiar şi la promoţii pentru a vinde modelul Nano, ale cărui vânzări sunt într-o scădere constantă pe piaţa din India.
Potrivit analiştilor de piaţă, Tata Motors va trebui să lanseze o serie de autoturisme noi, care să fie adaptate cerinţelor pieţei din India, care a trecut printr-o schimbare în ultimii ani. La începutul anului curent, unele publicaţii anunţau că Tata Motors ia în considerare deschiderea unei uzine în România. La scurtă vreme de la aceste afirmaţii, reprezentanţii mărcii indiene au negat zvonurile care vizau o asemenea investiţie în ţara noastră.
Via Autocar
Un scuter cu 4 roti deghizat in masina nu are cum sa se vanda nici in randul celor mai saraci clienti, un scuter adevarat sau o bicicleta reprezinta alegeri mai bune si mult mai ieftine. Deocamdata Tata va supravietui pt ca merg bine Jaguar si Land Rover, dar cand vor trebui sa finanteze modele noi vor fi probleme, acum cele 2 marci asigura 72% din venituri, dar in cativa ani poate sa scada dramatic acest procent.