Tata a lansat cel mai scump model din istoria sa: crossover-ul Aria

Publicat marţi, 05.01.2010 18:26 de Bogdan Mirică

Tata a lansat azi la New Delhi cel mai scump model din istoria sa. Este vorba despre crossover-ul Aria, care vine echipat cu un motor diesel, o platforma noua si o multime de dotari optionale.

Salonul Auto de la New Delhi nu putea debuta cum se cuvine fara o premiera bifata in dreptul constructorului local Tata. De aceasta data, conglomeratul indian a dezvaluit publicului cel mai scump model din istoria sa, crossover-ul Aria.

Proaspatul model a fost dezvoltat pe o platforma complet noua, botezata X2, care face din Aria un crossover capabil sa combine spatiul interior al unui MPV cu abilitatile off-road ale unui SUV. Propulsia este asigurata de un motor diesel de 2.2 litri si 137 de cai putere, capabil de un cuplu generos de 320 Nm. Resursele sunt transmise puntii fata insa si o tractiune integrala este disponibila in lista de optionale.

Surprizele apar atunci cand privim lista de optionale, Aria vine cu sase airbaguri, control al stabilitatii, un sistem audio cu surround, climatizare automata, pilot automat si sistem GPS. Toate aceste trasaturi fac din Aria cel mai scump model produs vreodata de Tata, pretul de pornire fiind fixat la aproximativ 13.300 de euro, pe piata din India.

Desi oficialii Tata au declarat ca Aria a fost supus unor incercari dificile, fiind testat si pe teritoriul european, o lansare pe Batranul Continent nu a fost momentan confirmata, indienii fiind rezervati in privinta succesului acestui model.

via | autocar

  • bentley, marţi, 05.01.2010 19:21
    Tatae...tatae...

    Parca nu-mi vine sa cred ca astia au totusi Jaguar-ul si Land Rover-ul sub tutela lor...

  • cici, marţi, 05.01.2010 20:56
    razi tu...

    dar Jaguar-ul si Land Rover n-au dat faliment si usor-usor ajung la PROFIT !!!

  • bentley, marţi, 05.01.2010 21:34
    @cici

    N-am zis ca nu...dimpotriva, niste marci cu asa prestigiu au ajuns sub tutela unei companii indoielnice in privinta aspectului, fiabilitatii etc... Speram sa ramana in continuare autonome in privinta asta...

  • iuli, miercuri, 06.01.2010 08:56
    @bentley

    Bentley... nu are legatura cat esti de prestigios acum... daca nu ai finante si nu ai profit. esti degeaba! daca l-a luat TATA nu inseamna ca materialele vor fi de pe TATA NANO. Pur si simplu finantator sau conducerea e indiana. car e problema?de imagine?tre sa te gandesti ca totusi India are ceva peste 1 mld de locuitori si sunt si acolo niste mahari cu bani, care daca nu au avut in ce sa investeasca in tara lor, au investit in companii straine. Eu mai degraba vad indienii si chinezii sa foloseasca tehnica moderna din Vest, decat invers. think a bit!be wise;)

  • opiumm, miercuri, 06.01.2010 10:18
    sau??

    sau poate cei din vest pentru a fi profitabili o sa foloseasca lucruri din India, China; de la materiale, piese, pana la mentalitate:las ca merge si asa. Daca un specialist, dealer, sau chiar un client care a avut acelasi model facut de vechea structura si unul facut de noua structura spune ca e aceeasi masina sau chiar mai buna atunci jos palaria, pana atunci.....

  • Alex Radoi, miercuri, 06.01.2010 12:47

    Crezi ca daca indienii si chinezii ar fi avut mentalitatea de "merge si asa..." s-ar fi ridicat atat de sus? Din contra, au avut de recuperat enorm fata de vest-europeni, americani si japonezi si au facut-o prin munca. Toate turbinele Honetwell-Garett (care se monteaza si pe masini de la Dacia si pana la Q7 V12 TDI) de exemplu, au carterele compresorului si ale turbinei facute in China la fabrica MEITA si stiu din sursa sigura-sigura ca i-au ales pe chinezi ca furnizori fiindca au cea mai mica rata de defecte, nu datorita pretului, cum ar crede majoritatea. DECI de-aia sunt chinezii si indienii inascensiune, fiindca au oameni care muncesc in disperare pe salarii de rahat pentru noi, dar decente pentru ei. Un muncitor chinez din fabrica cu pricina castiga in medie echivalentul a 150eu/luna, iar concediile de odihna aproape ca nu exista pt. muncitorul de rand.

  • io, miercuri, 06.01.2010 18:50
    crossover ?

    arata mai mult a van decat suv

  • Marcel D., vineri, 08.01.2010 17:20
    Bravo Tata

    Dragi prieteni, poate ar trebui sa nu ne simtim atat de superiori fata de indieni! Suntem o cultura mult mai mica. Cat despre TATA MOTORS, eu am condus si am avut o TATA. Ca raport calitate-pret am fost foarte multumit si prietenii mei la fel. Va spun obiectiv, cunosc defectele unei masini TATA, insa calitatile ei sunt din ce in ce mai promitatoare.