Suzuki părăseşte piaţa auto din Statele Unite
Divizia americană Suzuki a decis să intre în faliment după aproape 30 de ani de prezenţă pe piaţa din SUA. Maşinile japonezilor nu vor mai fi vândute dincolo de Ocean.
Situaţia economică instabilă continuă să facă victime pe piaţa din Statele Unite. După constructori asiatici ca Daihatsu, Isuzu şi Daewoo, un constructor cu şi mai mare greutate anunţă retragerea sa de pe piaţa americană. Este vorba despre Suzuki, producătorul japonez de automobile, cu o istorie de aproape 30 de ani pe piaţa de dincolo de Ocean.
Într-un comunicat de presă emis la începutul acestei săptămâni, Suzuki declară că divizia sa nord-americană a depus actele pentru intrarea în faliment. Motivele nu sunt greu de intuit: evoluţia yeanului japonez, gama de vehicule complet neatractivă pentru publicul local şi deprecierea constantă a vânzărilor.
Brandul Suzuki nu va dispărea complet de pe piaţa din SUA, divizia sa de bărci, ATV-uri şi motociclete urmând să îşi continue activitatea. Decesul diviziei americane de automobile va avantaja Nissan şi Kia, brandurile asociate întotdeauna ca rivale ale Suzuki.
În 2003, al patrulea constructor japonez ca volum de unităţi vândute încerca o resuscitare a vânzărilor de pe piaţa din SUA. Niponii îşi propuneau să vândă atunci 200.000 de unităţi pe an, însă au eşuat. Abia în 2006 şi 2007 au atins jumătate din această ţintă.
Criza economică de la începutul lui 2009 a zdruncinat şi mai mult fragila companie japoneză, care şi-a văzut vânzările coborând într-un ritm alert. Numai anul acesta Suzuki a înregistrat o depreciere cu 5% a vânzărilor, reuşind să livreze doar 21.188 de vehicule de la începutul lui 2012 până în luna octombrie. A fost a doua cea mai slabă evoluţie a unui brand auto în SUA, după divizia Smart a celor de la Mercedes.
via automotivenews
Le-a mirosit asocierea cu VW iar acum suporta consecintele mandriei stupide impinse la extrem Intre altele, acum VW nu-si mai face griji ca suzuki le foloseste denumirea GTI.