General Motors prezintă a cincea generaţie de motoare V8

Publicat marţi, 06.11.2012 18:28 de Sebastian Toma

GM a prezentat prima schiţă a noului său motor V8, numit LT1. Unitatea are Start-Stop, sistem de dezactivare a cilindrilor, distribuţie variabilă, injecţie directă şi bloc motor din aliaj.

General Motors a prezentat prima schiţă a noului său motor V8, ajuns la a cincea generaţie. Unitatea de 6.2 litri este botezată LT1, cântăreşte 210 kilograme şi va echipa a şaptea generaţe a lui Corvette. Generaţia precedentă de motoare V8 "small block" de la General Motors a debutat în 2005 şi a înlocuit generaţia lansată în 1997. Blocul motor este complet nou, fiind redesenat de la zero, dar prezintă o configuraţie convenţională OHV, pentru a păstra o înălţime redusă a capotei lui Corvette. Cei de la General Motors şi-au echipat motorul V8 cu injecţie directă, distribuţie variabilă şi cu un sistem de dezactivare a cilindrilor în funcţie de sarcina la care este supusă unitatea.

A cincea generaţie a motorului V8 "small block" de la General Motors marchează cea mai longevivă serie de motoare de producţie din lume. Denumirea de "small block V8" se referă la unităţi care au cilindreea cuprinsă între 4.4 şi 5.9 litri, cu toate că există motoare V8 "small block" care au cilindreea mai marei de şase litri. Prima generaţie de motoare V8 de serie a apărut în 1914 în gama Cadillac, o divizie a General Motors, unităţile respective având o lilindree de 5.429 centimetri cubi. Oldsmobile şi Chevrolet, alte mărci din portofoliul actual GM, au lansat şi ele propriile lor V8-uri în 1916, respectiv 1917.

Cea de-a şaptea generaţie a lui Chevrolet Corvette, model care va debuta în ianuarie 2013 la Salonul Auto de la Detroit, va fi primul model care primeşte noul motor V8 de la General Motors. Versiunea Corvette a motorului LT1 are un raport de compresie de 11.5:1 şi asigură un timp 0-100 km/h mai mic de patru secunde. Potrivit unor surse, unitatea livrează aproximativ 450 CP şi un cuplu motor situat în jurul valorii de 610 Nm.

Via Autocar

  • Giga Motors, marţi, 06.11.2012 19:28

    Pe hartie, pare o splendoare tehnica, cred ca si in practica se va dovedi un motor.......fiabil. Parametrii de performanta se anunta suficient de......sportivi :) Iar daca si caroseria noului Corvette va frapa prin ceva mai multa agresivitate, am avea toate ingredientele unei reusite (nu neaparat de piata, cat de calitate). Go, GM, go !

  • zarnesteanu, marţi, 06.11.2012 20:28

    Sunt beat lumeeeee.Tocmai am tras pe nas.Acum ma duc in parcare sa savotez toate marcile japoneze,ca sa pot sa ma imbat iar maine dimineata cand ma trezesc si aud ca ''jermanele castiga din nou''.

  • tzenu_bmw, marţi, 06.11.2012 20:51

    vad k pt. americani nu exista notiunea de downsizing........ oare de ce mai apeleaza la sisteme start-stop la un asemenea motor care consuma 25%.......... pe cand V8-urile europene.......de4 sau 5 litri consuna in jur de 16-18% si in plus au si mai multa putere......... aceasta generatioe de motoare va fi inlocuita(probabil)dupa 2020.....timp in care v8 ;noastre' au putea consuma in jur de 10-12%

  • AndreiRN, marţi, 06.11.2012 23:12

    Motoarele europene sunt construite cu o compresie ridicata pt a functiona la turati mari si a scoate puteri ridicate dar la acest compromis se sacrifica durata de viata a motorului. O compresie mai scazuta si o turatie la fel va duce la viata unui motor mult mai mare. Din pacate acuma electronica mai strica si aceste principii de baza.

  • dan_grc, marţi, 06.11.2012 23:33

    Intrebarea este :daca si-ar lua cineva un V8 de 6.2, care bun, este mai fiabil si tine un milion de km, care este pretul pt acei un milion de km? Unii nu inteleg si tot repeta ca motoarele mari rezista o viata, de acord, dar in Europa a calculat cineva ce taxe, ce impozite? plus pretul benzinei mai ridicat, cat te costa sa parcurgi multe sute de mii de km cu asa ceva? De ex un Camaro, nu este f scump, in jur de 50 de mii, dar nu se poate spune ca cine da aceasta suma nu este interesata in 5 ani de exploatare cate cisterne trebuie sa consume si ce sume astronomice trebuiesc platite, asadar un milion de km, doua milioane de km au niste costuri, ca despre asta e vorba, timpurile combustibilului ieftin s-au dus demult, nici in SUA nu mai e ca inainte.

  • Giga Motors, miercuri, 07.11.2012 01:33

    Bun, Dane, si ce facem in cazul asta de "strangere cu usa", "trebuie" sa ne limitam la ceva care sa nu ne coste prea mult si care totodata sa ne permita sa mancam, ceea ce reprezinta obiectivul suprem al fiecaruia astazi, nu? Iti dai seama ca am pica intr-o capcana foarte vicleana ?! Oricum, o sa platim de acum incolo de-o sa ne stea inima, indiferent daca pentru "una si buna" (masina, evident) sau pentru mai multe, dar, nota bene, "ieftine" (adunat, plus halte pe la service si piese schimbate, tot pe acolo vom ajunge cu cheltuielile, adica la cote "nesimtite"......). Ei, si sa nu uitam de preturile ametitoare ale carburantilor. Andrei realizeaza toate aceste hibe (hotii legalizate), nu-i bai; el se referea la caracteristicile functionale si calitative ale motoarelor americane, nu la costurile implicite si explicite. Pe toate planurile sociale vom fi spoliati de acum incolo, din ce in ce mai perfid si mai......fatis, fiindca ceea ce s-a intamplat in anii '30 s-a putut numi criza economica in toata puterea semantica a sintagmei, insa acum se cheama in esenta (ceea ce deranjeaza cel mai cumplit pe incriminati)......tragerea in piept a muncii, prefacatoria de a fi activ, apelarea la subterfugii non-productive (cum ar fi inventarea "legala" a foarte multor "joburi" presupuse indispensabile vietii publice, dar care, in realitate, sunt bugetivore fara nici un sens si nici un folos, existand doar din ratiuni de nepotism si cumetrie pe bani publici), trandavie institutionalizata, "inginerii financiare", toate aceste marsavii provocand in mod inevitabil prabusirea PIB-ului mondial, dar eh! "ciumegii" tot nu se lasa frustrati, agatandu-se prin oportunism si chiar prin violenta (atunci cand conchid ca nu mai au alta solutie) de "caimacul" de deasupra restului palpabil de PIB (corb la corb nu scoate ochii, dar, totusi, rechinii se mananca intre ei, caci si putinul care mai ramane omenirii trebuie impartit tot cum fac lupii la starv: aia mai puternici isi trag partea mai babana......), la care contribuie tot mai putini lucratori cu coloana vertebrala intacta, deoarece frenezia tembeloida a imbogatirii rapide, fara sacrificii, fara represalii justitiare si musai in dauna celorlalti "concurenti"(aceasta cursa dementa, psihotica, in masa, pentru acapararea unei halci cat mai mari dintr-un PIB tot mai firav este camuflata pentru creduli in......"lupta imperativa pentru supravietuire organica" !? ) pare sa cuprinda mapamondul ca o pandemie necontrolabila, "contaminand" din ce in ce mai multe categorii etnice, sociale, profesionale si chiar religioase......Drama este cu atat mai acccentuata si cu atat mai.......hilara cu cat, dupa legea inflexibila a probabilitatii, nu pot fi satisfacuti la acelasi nivel maximal chiar toti acesti veleitari numerosi, impatimiti dupa inavutire personala (dupa parerea mea, bolnavi psihici in toata regula !), ramanand cu buza umflata numai cei care au neglijat in prealabil "blindarea" cu parghii politice extrem de solide......In atare conditii, cand aproape nimeni nu mai da doua parale pe necesitatea, intaietatea, productivitatea si mai ales......onestitatea muncii, cum naiba sa nu explodeze toate preturile ?!

  • bubu, miercuri, 07.11.2012 08:32

    pleci in SUA si se rezolva o mare parte din probleme dan_grc

  • Eko, miercuri, 07.11.2012 08:53

    Americanii au o vorba si inca o sa tina mult "There is no replacement for displacement"(Nu exista substitut pentru cilindree), si atata timp cat o sa mai aiba sa intre cu cineva in razboi sub pretextul ca vor sa aduca pacea, dar de fapt sunt interesati de rezervele de petrol la ei benzina o sa fie ieftina si o sa-si permita sa conduca aceste masini cu cilindree foarte mare si gurmande. Acum ar fi si chestia cu rezistenta pentru ca daca te trezesti in desert unde nu prea e picior de om sau prin Alaska,ar fi bine sa ai pe masina un motor care nu prea are moarte.

  • modo, miercuri, 07.11.2012 09:34

    Motorul asta este o bijuterie tehnica si consuma mai putin decat un V8 european. Mai multe detalii gasiti aici:http://www.masini.ro/stiri/noutati-auto/noul-motor-lt1-v8-destinat-modelulu...

  • kumite, miercuri, 07.11.2012 09:45

    Vorbesc din proprie experienta.V8,5,7 L SRT8 Hemi consuma mai putin decat un turbo de 2 litri japonez.Vi se pare ciudat?Si mie mi s-a parut,dar cand am vazut cu ochii mei,am fost placut impresionat.Cu un asemenea(mare) motor,eu pot sa traversez un desert.Fie ca e in State,Australia sau Orientul Mijlociu.Cu o petarda turbo,nici nu ma gandesc sa incerc. Stima,Giga Motors

  • Giga Motors, miercuri, 07.11.2012 12:10

    Vai, n-as fi intervenit, dar nu se poate atata miopie (sau s-o numesc rea-credinta?)......@Eko, omule, una la mana: motoare "mari si gurmande" se gasesc acum preponderent in......Europa, am mai amintit eu care sunt alea, n-are rost sa negam evidentele (diviziile de performanta de la BMW, Audi si Mercedes). Doi la mana: este scris in ADN-ul politicii externe americane sa calce in picioare suveranitatea unor tari pentru a le umfla petrolul, nu-i bai, dar pe aici, prin "ingenua" si draguta de Europa, o firma de chelneri - recte OMV - culmea, provenita dintr-o tara fara traditie in extragerea, prelucrarea si rafinarea titeiului - a pus laba, cu grave complicitati de stat, pe mandria lui Ceausescu, a economiei romanesti si a intregii Europe de Est, adica fosta SNP [ma rog, Petrom, al carui frate geaman este Rompetrol sau, ca in reclama, Twix stanga si Twix dreapta, tot un drac :) ], cotata in realitate, din surse sigure, la vreo......100 miliarde de euro (daca ti-as zice ca stiu de la un consilier cu state vechi din CGMB, m-ai crede?). Pretul achitat? O mizerie de......chelneri (cam 100 milioane de euro, nu 5 miliarde, cum avanseaza presa aservita intereselor de grup ca sa ne adoarma banuielile si sa ne descurajeze protestele). Entitatea pagubita? Statul roman, adica inclusiv tu !!! De acum incolo, ori de cate ori alimentezi de la Petrom (dar si de la Rompetrol, ca nici aia nu-s mai breji), sa-ti imaginezi nu ca vari pompa cu carburant pe conducta masinii, ci ca vari pompa cu bani in basanaul talharilor "cu gulere albe", atat din afara tarii, cat si de pe undeva de unde ne servesc nonstop lectii vajnice de "democratie" si......"valori europene" :D

  • dan_grc, miercuri, 07.11.2012 13:12

    @bubu Exact asa vorbeste un anume presedinte, nu-ti convine poti sa pleci, eu vorbeam de Europa si incercam sa explic dc nu merg aceste motoare aici, nimic mai mult. @Giga Nu trebuie sa ne ducem la extreme, vorbeam de cilindree f mare, ca sunt multi care tot latra ca si motoarele de 2 litri sunt prea mari, cele de 3 litri deja sunt istorie, etc...si vezi pe la niste institutii suv-uri care au niste motoare, inclusiv pe la intrunirile din cadrul UE, am vazut pe acolo numai masinute cu motoare de 1.4 ce sa zic, "boborul" sa mearga cu motoare de scutere, merg ei cu motoare mari. @kumite Despre traversarea desertului, nu inteleg dc cu-n motor turbo sau cu-n motor de 3 litri de ex, aspirat, nu de 5.7, nu ai putea s-o faci, tranversarea desertului presupune un milion de km? Este f cald si mult nisip, e nevoie de anumite protectii impotriva acestor extreme, in special filtre adaptate pt asa ceva si nu vad ce probleme ar fi, se face inconjurul lumii si cu motociclete de 0.5 litri , hai sa nu exageram. Si numarul optim de supape, ca mi-am amintit, nu este nici de doua, nici de 5, este de 4, folosit de majoritate in prezent, nu este mult mai scump fata de sistemul cu 2 supape, arderea este mai buna, polueaza mai putin si creste puterea, fara " dopaje" adica, dau un exemplu f banal: motorul de pe logan 1.6 mpi vs motorul de 1.6 16v, primul consuma mai mult, accelereaza clar mai lent, diferenta de pret intre cele doua este minima, ok pt logan n-o fi minima pt ca la low-cost conteaza si 500 de euro, dar avantajele cu 4 supape pe cilindru sunt clare, nu e doar marketing.

  • Paul, miercuri, 07.11.2012 13:18

    @Giga Motors Cred ca ti-am mai scris, ai nevoie de putina autocritica. Textele tale sunt un amalgam de platitudini si opinii fara legatura cu subiectul real al discutiei. Cat priveste motoarele v8, da-mi voie sa cred, bazat pe date si vanzari, ca motoarele europene sunt mai rafinate si mai performante. La fel ca si masinile de altfel.

  • Giga Motors, miercuri, 07.11.2012 14:21

    Paul, maica, ce te face sa crezi ca as recepta, transpirat de bucurie, "exegezele" tale "pertinente", "binevoitoare", "igienizante" si "constructive"? Lasa-te de meseria asta, stiu eu prea bine care sunt pacatele mele si nu le stii tu deloc, nu ma judeca tu mai mult decat o pot face eu insumi, deci numai cand mi-or sugera chiar toti userii de pe AM " Bai, esti beat (sau nebun), du-te de te culca (sau spanzura)", atunci iti voi da satisfactie, compris? N-am facut altceva decat sa dezvolt ideea lui Dan-grc cu privire la scumpetea vietii noastre de zi cu zi, reflectata, desigur, si pe plan auto. Platitudini? Adica truisme, adevaruri pe care le observa toata lumea? Chiar asa o fi ?!? Mai rau este de cei care isi propun sa nu le pese de nimic din ceea ce-i asupreste vadit si se repercuteaza negativ asupra lor, numai sa se vada in fiecare zi cu stomacelul plin si cu hoitul pus la adapost. Din pacate, de astfel de oameni autosuficienti este plina lumea de azi si tocmai din cauza unei astfel panorame dezolante cancerul politic perpetueaza nestingherit, ba chiar prospera in continuare...... Sunt satul de greturi, si de aici, si din lumea ca atare, considera ca nu ti-am dat nici o replica......

  • Paul, miercuri, 07.11.2012 14:30

    @GM Mersi ca tocmai ai confirmat ceea ce am scris mai sus. Numai faptul ca aloci spatiu si timp generoase comentariilor multidisciplinare pe AM dovedeste ca iti place sa iti citesti creatiile pe bloguri. De altfel, de ce te-ai obosi sa scrii o jumatate de pagina de replica la adresa mea ca la final sa imi spui sa consider ca nu mi-ai raspuns?

  • BaditzaEx, miercuri, 07.11.2012 16:43

    @Paul ori faci pe prostul ori nu sesizezi ironia lu GM in ?! pe subiect - Motorul asta pare a fi salvarea pt ca, Camaro sa se vanda mai bine in EU, oare cat ar consuma in EU ( Bucuresti mai exact ) acest motor cu dezactivare a cilindrilor ?

  • Giga-Motors, miercuri, 07.11.2012 16:53

    Paul, numai scriitorii sufera de narcisism livresc :P Hai sa lasam astea, acum m-am logat si vreau sa fie un pic de......liniste. O sa-mi reduc divagatiile, nu de alta, dar poate o sa-ti para digestia mai usoara :) Vrei sa vorbim despre V8-uri? In primul rand, niciunul dintre noi nu este abilitat profesional in acest sens ! Dar opinii personale ne putem permite. Orice as zice eu sau ai zice tu nu prea face doua parale, deci s-ar cuveni sa incercam amandoi, in paralel, un V8 american si unul european, preferabil cu aceiasi parametri de cilindree sau putere, si de-abia dupa aceea sa ne pronuntam care este "mai" sau "cel mai" dintr-un punct de vedere sau altul......Fara sa ne luam dupa "date si vanzari" ;)

  • AndreiRN, miercuri, 07.11.2012 18:51

    Tot aud de pretul la benzina fiind mai mic un USA decat EU ceea ce este o falsitate. Pretul de rafinarie este mai ieftin in EU doarece salariile sunt mult mai mici si sursa de petrol este mai aproape. Marea diferenta apare datorita impozitelor ridicole puse in EU pe combustibil. In US se pune un 28% pe cand in unele tari EU chiar trece de 100% taxe. Dar asta este alegerea populatiei sa fie furati de guvernanti. Acuma iar ca cazut pretul cu mult sub $1/litru.

  • dan_grc, miercuri, 07.11.2012 19:19

    @AndreiRN Uneori eu cred ca te faci ca nu intelegi, de parca pe omul de rand il intereseaza pretul de rafinare, il intereseaza pretul la pompa, ca de acolo il cumpara, asadar pretul la pompa in UE este mult mai mare decat in SUA, si nu este alegerea populatiei cand exista un monopol al statului cand pune taxe nesimtite, daca anul viitor Obama pune un impozit pe combustibil dublu si mareste pretul la pompa, e alegerea americanilor? Si vezi ca socialistul Obama o sa mareasca niste taxe pe acolo, ai grija cu bio-dieselul sau cu uleiul de rapita, ce folosesti tu.

  • kumite, miercuri, 07.11.2012 19:39

    @dan_grc,o fi numarul ideal de supape 4.Dar ce te faci cand 2 supape pe cilindru functioneaza mai bine decat 4?Si functioneaza,sa stii!SRT 8 are doar 2 supape pe cilindru.Lasa-l sa mearga 2 ore in garaj,si nu o sa simti nimic.Pune un 2 L boxer,turbo,de ultima generatie,sa faca acelasi lucru,si ai sa-l simti dupa 5 minute.Pur si simplu te ia de cap.Si are 4 supape pe cilindru.Stii autostrazile de la arabi?Linii drepte in desert,fara limita de viteza.Crezi ca un turbo de 2 litri poate sa traverseze desertul(mai mult de 6 ore de mers)cu o viteza de 260km pe ora?

  • dan_grc, miercuri, 07.11.2012 19:48

    Tranversezi desertul pe sosea cu orice masina din lumea asta aproape, la viteze mai reduse, cine merge cu 260 la ora timp de 6 ore, ca doar nu esti la Le Mans, poti sa mergi si cu 300 pe acele sosele pustii, nu de viteza este vorba aici, eu tranversez cu "tractorul " meu orice desert cu 130 la ora mergand si 48 de ore fara sa opresc motorul( pe sosea, nu pe dune) exista limitarea umana ca nu rezisti la oboseala, daca mai am 2 soferi este realizabil si te asigur ca nu crapa motorul.

  • kumite, miercuri, 07.11.2012 20:12

    Eu vorbeam de conditii extreme,dar ma rog.Fiecare cu ale lui.Iar pe acolo,pe la arabi ,cam asta e viteza lor.

  • Eko, miercuri, 07.11.2012 22:38

    Teoretic motor mare-cai putini=motor nefortat, ceea ce se traduce in fiabilitate. Nu am zis ca nu sunt motoare mari in Europa si care consuma mult @Giga, dar alea sunt pe varfurile de gama si pe masini cu preturi exorbitante, la ei gasesti masina cu 3600cc la 20.000+$. In Europa mai ales acum V8-urile trec deobicei de bariera de 100cai/litru pe cand la americani mai rar, desi ar putea si ei. Fiabilitatea ce poti zice motoare de 50 de ani cu sute de mii de mile care inca merg. Chestia cu benzina pai ce ma intereseaza ca in Europa pleaca mai ieftin din rafinarie decat la americani, pe mine ma intereseaza cat platesc la pompa, asta e sunt de acord ca suntem furati. Mai zicea cineva de Logan de 1.6, la benzinarele astea de la Dacia recomanda ca la 400k sa il segmentezi.

  • Giga-Motors, joi, 08.11.2012 00:21

    @Eko, problema nu se rezuma numai la jefuirea noastra de catre companiile petroliere, ci se refera si la......adaosul de apa din carburanti. Povestea cineva pe aici, mai demult, despre un indicator special pe care il avea Toyota Corolla pentru a depista un asemenea fals, ledul in cauza aprinzandu-se des in urma alimentarilor de la benzinariile romanesti, si mai stiu o persoana careia i s-a oprit masina pur si simplu in plina rulare, fara o cauza anume, iar la service, surpriza, i s-a gasit in benzina extrasa din rezervor......aqua, lichidul vital care intretine viata si......conturile zmecherilor. Avem autoritati de control si sanctiune? Avem ! Sa presaram niste naftalina pe ele, sa nu le manance moliile. Indiferent ca luam in calcul V8 sau 1.6 in linie, orice am dori sa ne cumparam va purta amprenta jafului necenzurat, coroborat "de minune" cu calitatea tot mai scazuta a produselor oferite si cu durata lor de viata dinadins ajustata.......In primul meu post, de sus, am laudat putin acest LT1 si i-am incurajat pe realizatori, dar, in sinea mea, nu sunt sigur ca va fi atat de fiabil ca predecesoarele V8, deoarece GM si-a schimbat maniera de a gandi tehnic, ca toti ceilalti producatori......Cred ca suntem o generatie de sacrificiu, menita a fi jecmanita si a tacea resemnata, dar va fi si mai vai de cei care vor urma dupa noi :(

  • Misa, joi, 08.11.2012 12:29

    Fratilor, multe opinii am cititit pe site-ul asta, insa asta cu "inutilitatea fiabilitatii" le depaseste pe toate! Cum naiba sa nu-mi aleg masina si implicit motorul in functie de fiabilitate? Oare e asa de greu de inteles pentru unii ca un Mustang, un Camaro, un Corvette si alte masini de legenda asa cum numai americanii stiu sa faca, sunt masini cumparate de pasionati car vor sa le tina o viata si chiar sa le lase mostenire la nepoti?! Oare e asa de greu de inteles ca un american care da pe o masina de genul asta o suma de bani importanta, e drept mult mai mica decat pretul unui automobil european cu performante mai slabe, pe langa faptul ca e pasionat de marca respectiva, munceste pentru banii aia de-i sar capacele, plateste impozite pentru fiecare cent castigat si nu o va schimba ca pe sosete asemenea melteanului de Dambovita? Faptul ca la noi sistemul este imbecil in sensul in care nu se impoziteaza pretul masinii, asa cum de altfel ar fi normal, ci capacitatea cilindrica, poate sa ne faca sa afirmam ca masinile americane nu-s bune?!!! Pai v-ati intrebat vreodata de ce toate rechemarile in service incep din America? Pentru ca americanului ii pasa mai putin de fite si briz- brizuri, cat de fiabilitate! Pentru ca oamenii aia chiar vor sa mearga din Alaska in Mexic la volan fara probleme. De asta America e cea mai mare piata auto din lume si de asta, chiar si in vremuri de criza, americani vor produce masini de legenda!

  • Giga-Motors, vineri, 09.11.2012 00:55

    @Misa, iti marturisesc fara ezitare: ultimul tau text o sa-l printez, o sa-l inramez si o sa-l agat in cui in camera mea :) M-a impresionat cum rar mi-a fost dat pana acum, vorbesc foarte serios ! Dar nu ma surprinde ca nu te-au magulit prea multi cu culoarea cuvenita; adevarul pur, crud si motivat nu reprezinta o specie de atitudine primita cu bratele deschise in ziua de azi si in lumea noastra atat de comoda fata de ea insasi......Ne indreptam cu totii spre colaps, spre Judecata, spre pieire, dar inca putem sa scoatem pieptul in fata si sa fim capabili chiar a ne jertfi pentru ceea ce pretuim, valoram si - unii dintre noi - ingrijim ! Felicitari inca o data si ce sa mai adaug? - as vrea nespus sa existe o colectivitate aparte de amatori de "americane" in Romania, asa cum s-au constituit multe fan-cluburi ale unor diverse marci si masini, iar premisele sunt promitatoare in acest sens datorita faptului ca putem savura elocinta unui Misa, kumite, commodore, mntsn, AndreiRN, mip etc. [ lista ramane deschisa / oricum, cei insirati sunt pusi intr-o ordine pur aleatorie, ca sa nu se inteleaga ca ar fi vreun top al preferatilor mei :) ]. Adevaratii pasionati se recunosc chiar si dupa numai doua randuri scrise, dar care lasa o amprenta profunda pe retina mintii cititorului......Chiar si numai a unui singur cititor, daca ar fi sa fie asa.

  • mip, vineri, 09.11.2012 04:59

    @kumite .... cred ca te-am "ginit" pe unde te invirti tu .... in tarile calde, pe la harabchi .... dai ex cu desertul .... aia isi permit motorace de-alea asa de mari ca la ei e ieftin gazu' .... oricum imi plac opiniile tale, chiar de nu-s totdeauna de acord cu tine. ia si ex. tau .... ce turatie crezi ca are un hemi la 260 km/h ? si un turbo de 2.000 cmc la aceeasi viteza ? eu nu am condus nici o masina la asa viteza sa stiu ce turatii ar avea (dar mi-ar placea, insa unde locuiesc eu nu e posibil fara consecinte !) .... dar .... cred ca poti merge linistit si cu un motor mai mic .... poate ca motorul va avea o viata mai scurta, poate ca va arde ceva ulei .... in fond, de iei o masina noua si te duce vreo 300.000 km ce mai conteaza dupa ? oricum vrei sa te scapi de ea ca cere prea multi bani s-o ti pe linia de plutire si de iei una noua iti ofera multe chestii in plus, mai moderne .... mai la zi .... cit despre motorul din articol .... e marketing aci .... e vorba de colectionari, motorul in sine nu e gurmand raportindu-l la capacitate, dar modul de dimensionare al americanilor e total diferit de al celorlalti .... "let's make it bigger" e motto-ul lor .... si au si ei diferite marimi pt v8-uri ..... pe care le sti si tu fara sa ti le mai amintesc eu.

  • kumite, vineri, 09.11.2012 08:46

    @Misa,good on you,mate.@mip,nu m-ai "ginit"absolut de loc.Voi prefera in continuare un V8 in locul unui motor cu 4 cilindri.@Misa nu m-a crezut,si poate ca nici acum nu ma crede.Eu lucrez cu Subaru,Suzuki,Dodge,Chrysler,Jeep.De 4 ani de zile stiu toate modelele noi care s-au lansat.Zilele astea am verificat si testat ultimul C300 SRT8,motor de 6.4l.Absolut fantastic!Pot sa spun ca cele americane sunt mult peste Subaru si Suzuki.@mip,un hemi de 6.1 l are o turatie mult mai mica decat un turbo de 2 L.Am avut in atelier un Dodge Charger din 1969.Hemi V8.Si functioneaza perfect. Stima!Si am mai vazut si un 'Cuda.Absolut superb.

  • Misa, vineri, 09.11.2012 09:36

    @Giga Motors Multumesc frumos pentru aprecierei. Marturisesc insa ca,desi imi plac la nebunie masinile americane, pana acum nu mi-am permis una. Si asta datorita impozitarii cretine din Romania. Ar mai fi varianta unui pick-up care, fiind considerat masina utilitara, beneficiaza de o taxare mai blanda, insa nu e ceea ce-mi doresc. Pana cand Romania va inceta sa mai fie o tara guvernata de hoti merg cu o japoneza cu motor de peste 2l :) si cu o putere decenta, de care sunt multumit chiar daca nu este un muscle-car. @mip - Eu nu stiu unde locuiesti tu, insa pana nu vei conduce o masina la viteze de peste 200 la ora, nu vei intelege de ce unii prefera motoarele mari. @all Credeti ca peste 30 de ani vor exista colectionari pasionati de masini pe care voi le considerati "decente", cu motoare cuprinse intre 1 si 2 l, ca sa nu coste mult impozitele si asigurarile ??? Nici eu nu cred !!!

  • Misa, vineri, 09.11.2012 09:47

    @kumite: multumesc pentru aprecieri. Si inca odata scuze daca am fost mai agresiv decat trebuie in contradictiile anterioare. Dar acolo nu era vorba de masini americane.

  • kumite, vineri, 09.11.2012 19:45

    Nu-i [email protected] eu am fost out of order.Suntem cativa pe aici care putem sa discutam normal si asa vreau sa ramana.Multi pot sa spuna ce vor despre "brutele "astea.Cand vor vedea asa ceva si or sa si conduca,sunt 100%convins ca isi vor schimba parerea in bine.

  • mip, sâmbătă, 10.11.2012 02:43

    @misa .... salut .... cum a zis si kumite, ma bucur sa vad ca sint "ficiori" seriosi pe forum cu care sa poti schimba pareri in mod serios si altruist fara invective .... imi pare de asemenea rau ca nu mai scrie saab-cuantic si am impresia ca si-a schimbat numele in gigamotors ca se aseamana oarecum stilurile de scris .... "@all" ai pus o intrebare .... vor exista, dar putini, poate atunci se vor colectiona masini cu motoare termice .... indiferent de capacitate, ca s-ar putea sa fie ca dinozaurii .... locuiesc ..... departe de tara .... si port un dor mareeeeeeee de casa chiar de vi se pare ciudat ! sint in america de nord .... probabil ca unii din voi au banuit asta; acum cunosc mai bine piata asta decit pe cea europeana .... sint totusi 12 ani de la plecare ! oricum, aci nu e voie cu mai mult de 120km/h (~70-75 mph) ..... pot sa iti spun ca am mers cel mai repede cu un bmw serie 3 x-drive .... aveam 180 km/h si se termina autostrada ..... la 160 km/h am luat miinile jos de pe volan .... m-a uimit directia ireprosabila .... cu o americana .... a mea, chrysler intrepid 1994, motor v6 de 3.300 cmc 165 cp .... am mers cu 160 .... ala la 100km/h avea 1.900 rpm, la 120 era 2.100 rpm .... consuma cam 10% vara si 12-13% iarna, amestecat, cam 75% din drum pe autostrada. doar pe autostrada la 120 km/h pe "cruise-control" mi-a luat si 7.5 % .... era un motor de licenta mitsubishi ..... foarte bun, dar avea un punct slab: pompa de apa (am schimbat-o personal de vreo 3 ori; ~ 50$ pompa si 20 lichidul de racire + manopera facuta de mine). eu am tinut masina 5 ani, am luat-o la 240.000 km (pe ceas, ca in realitate numai bunul Dumnezeu stie cit o fi fost) si am dat-o la 310.000 km .... motorul consuma cam 1 L ulei la 7.000 km .... asta am vazut cind am folosit ulei sintetic. era o masina spatioasa, placuta la autostrada si in oras .... dar finetea materialelor si a asmblarii .... lasau mult de dorit ! imi pare rau ca nu mi-am luat un jeep grand-cheeroke si un ford crown-victoria ..... astea sint dupa mine cele mai emblematice masini americane; le vezi aproape in orice film de-al lor ! am citit mult despre ele si am mai zis-o in acest forum: chiar americanii sint satui de problemele masinilor lor .... indiferent de cilindree. V8 e un motor ce se mai face, dar va disparea in curind .... asa cum a disparut si ford-ul crown-victoria ..... asta e ..... e normal sa fie scoase ..... ori le vor reduce substantial cilindreea ! ca sa iti mai spun ca aci se platesc supra-taxe doar daca motorul e mai mare de 4.000 cmc ! mie mi se par corecte si umane legile europene .... ai motor mare .... plateste ! aci, orice tembel isi ia motor mare ! apoi face pe grozavu pe sosea si habar n-au sa conduca ! au cutii de vit. automate si le e lene si sa semnalizeze ! in fine .... ar trebui sa fie si aci benzina macar de 2 ori mai scumpa decit in europa sa ii invete pe tolomacii astia ca nu ai nevoie de un tanc sa mergi la munca in trafic bara-n bara ! le-am zis unor colegi de munca de motorasele europene si rideau ca narozii ! cum? un motor asa mic? ala nu trrage, ala moare repede, etc .... zic, da uitati-va la japoneze si europenele vindute aci si vedeti ca tin 400.000 km .... voi tineti o masina mai mult ? citi ani va ia sa faceti atita ? in fine .... sint de acord ca masinile mari si cu motorizari puternice sint faine la condus dar trebuie sa traim cu picioarele pe pamint si sa nu visam la super-masini .... eu personal sint pasionat de masini, dar nu ma intereseaza concep-car, sau muscle-car sau alte chestii, ma intereseaza masini ce le poti avea, destinate utilizarii zilnice .... @kumite .... nu am condus "magaoaie" asa mari .... sint de acord cu ce pot, dar alea nu-s masini de toata ziua .... nu am uitat ce mi-ai zis de dealer-ul unde muncesti .... as fi curios sa ne spui - de binevoiesti - ce bube au moarele de suzuki ca de subaru am citit multe rele .... vreau sa te mai intreb : v6 de 3500 de la chrysler .... mai e pe curea de distributie sau au schimbat pe lant ? cind aveam eu al meu intrepid erau durabile motoarele dar cureaua aia de distributie era rau dimensionata/executata ca trebuia schimbata la 70-75 mii km .... de aia am preferat 3.300 cmc ca era pe lant cu 4 rinduri de zale ! si crede-ma ca atunci cind ceasul mi-a aratat 265 mii km a trebuit s-o schimb ! la mecanic am vazut lantul ca de la uzura/solicitare era intins cu cel putin o za lungime .... asa ca .... ce sa zic, eu personal banii pe chrysler nu ii mai dau cu 4 - 6 sau 8 cilindrii nu conteaza ....(apropos de dodge-chrysler-jeep, dupa mine sint cei mai de plins din state, ceilalti au venit cu ceva nou, ei .... nimic, au scos modele noi dar pe platforme de capatat, transmisii si motoare .... si mai rau, in afara de hemi nu au scos nimic si am impresia ca-s citeva decenii ! si pe net se dau mari cu magarii gen ca au tinut modelul in tunel aerodinamic si ei cumpara transmisii de la hyundai ! asta a fost cumva in afara ideii, tu iti iei piinea de la ei, dar crede-ma de-ai fi avut tu bataile de cap ce le-am avut eu cu intrepid-ul nu ti-ar mai fi trebuit asa ceva nici gratis !) nu te condamn, dar tu umbli toata ziulica in spatele unui v8 ? nu de alta, dar luna trecuta am cheltuit aproape 400 $ pe benzina .... si am doua de-alea cu ochii oblici si motorase "micute" de 1.8 respectiv 2.0 L .... cind mi s-a nazarii de experiente mai exotice .... mi-oi inchiria si voi iesi mai ieftin si oarecum multumit ca am condus asa ceva. desi .... trebuie sa fie si unde .... aci, nu e ca la arabi la tine unde se poate umbla fara limita de viteza .... scuze pt lungimea mesajului .... si sper sa nu fiti suparati .... mi-am prezentat experientele personale si sper sa nu va fi sarit mustarul de nu am fost pe aceeasi lungime de unda cu voi .... drumuri bune tuturor !

  • Giga-Motors, sâmbătă, 10.11.2012 15:41

    @mip, nu sunt Cuantic, nu trebuie sa explic de o mie de ori ca n-am nici o tangenta cu marca Saab, implicit nici cu el......dar de unde sa stim ca n-ai fi tu, judecand dupa volumul de scris ? :P Din cate stiu eu, saabistii nu renunta nicicum la mania lor (exceptandu-i pe aia care doar ziceau din gura, dar, cum a disparut Saab, cum hop au trecut in masa in alte barci, recte multi dintre fanii americani). Probabil ca, daca as vorbi mai mult despre cifre, date, statistici si comparatii intre parametri, n-ar mai crede nimeni ca sunt Cuantic, care, coincidenta sau nu, avea si el oroare de acest stil "pragmatic". Sper sa fiu scutit, cu timpul, de o asemenea confuzie. In alta ordine de idei, sigur esti amator de "americane"?......OK, ai sau ai avut un Chrysler, dar felul cum admiri "europenele" pe considerentul "realist" ca "sunt excelente pentru circulatia de zi cu zi" imi starneste niste dubii pe care, sincer, n-as vrea sa le simt......OK, admit si eu ca grupul Chrysler are niste tinichele (conceptuale) care ii atarna de coada, cum ar fi maniera de design interior si lentoarea motoarelor Diesel de origine italiana, dar eu nu-i calific "vrednici de plans" si "mincinosi". Se perinda si pe la noi destule produse Chrysler, chiar daca multe sunt turnate in......Spania si Italia, dar ma crezi daca te asigur ca n-am vazut nici o "americana" prin service-uri (exceptand Ford, care nu stiu cata aroma "americana" mai raspandeste......) ? Ma rog, poate ma insel eu si tu chiar iubesti masinile de peste Ocean. Chiar si nedestinate "utilizarii zilnice".......

  • kumite, sâmbătă, 10.11.2012 21:38

    @mip,eu sunt in cealalta emisfera.Da,este adevarat cu subaru.Doar cele turbo au probleme cu motoarele.Cuzineti,pistoane.....Motoarele de la suzuki sunt vechi.Mai incearca si ei sa le mai puna cate ceva ca sa le actualizeze.Grand Vitara are diesel de la renault.Iar despre ce ai spus despre tripleta,ma rog,este doar parerea ta.Ce folosea chrysler ca tehnologie in anii '80,au inceput si cei de la subaru sa foloseasca acum.Un Grand Cherokee are cam 25 de module pe el.Nu am auzit de nici un Chrysler ca ar fi fost furat.Nu pot sa-l porneasca.Subaru se fura fara nici o problema.Este adevarat,modelele mai noi,sunt mai greu de furat dar nu imposibil.Subaru a pus pe noul legacy "adaptive cruise control"Cherokee il are de mult.Cate Chrysler sunt pe drumuri?Sunt milioane.Vechiul Dodge Viper a fost doar un concept car.Nu avea pe el absolut nimic.Nici un sistem care sa te ajuta sa-l tii pe drum.Trebuia sa stii sa conduci o asemenea bruta.Multi,cand l-au vazut,l-au si comandat.Si l-au avut.Nu are nimic rafinat in el.Doar forta bruta,iar lumea le iubeste.Sunt o gramada de muscle cars.Oare de ce le iubesc ?Nu-i nimic curios sa schimbi un lant(lanturi)de distributie la 300 000 de km!De PentaStar ai auzit?E nou!Cand i-au scos de cei de la mercedes din rahat,toata lumea a spus ca a fost invers.Nemtii si acum au probleme mari de tot cu softullor.Mercedes a stat cu buza umflata dupa V8 american.Pot sa spun ca americanii s-au apucat din nou sa faca masini.Si-au invatat lectia!

  • mip, sâmbătă, 10.11.2012 22:30

    @gm .... multam de mesaj si clarificare doar tu scri in stilul lui saab .... asa cu figuri de stil, literar, etc de aia te-am banuit si sincer il regret ca nu mai scrie! .... si nu prea-s amator de americane, habar n-am cum ai ajuns la concluzia ca as fi; in alte mesaje am spus ca imi place sa schimb marcile si modelele; am avut americana, apoi golf - facut in brazilia, acum am doua asiatice nissan sentra si hyundai elantra touring .... urmatoarea ? voi vedea cind o fi cazul sa le schimb .... de americane .... am zis mai sus ce mi-ar fi placut sa am. eventual as adauga un ford mustang si unul explorer, de la gm .... nu prea am incredere desi am vazut ca-s destul de bune, .... poate o impala sau un malibu. de la chrysler .... 300 e frumusel si inspira masculinitate si forta, iar grand-cheerooke e un model emblema .... de europene ti-o zic pe aia dreapta .... mi-as fi luat un volvo .... dar in ultimii ani au fost cu probleme; cele germane sint sofisticate si scupme de intretinut: ex. la golf m-a costat 600$ un schimb de curea de distributie la dealer, la hyundai e 270 ! a trebuit sa schimb radiatorul golfului .... 3 ore de manopera ! trebuie dat jos masca, faruri, etc .... un amic si-a schimbat la sentra lui .... a zis ca in 25-30 min nu are ce face ! masinile franceze si italiene nu le cunosc .... nu ma pronunt. europenele sint altfel la condus .... mai sigure, stabile, finute, elegante .... dar mai scumpe .... de aia nu am mai mers pe ele .... asiaticele sint mai usor de intretinut, la fel si americanele, atit ca americanele au defectiuni mai dese. dar daca le vrei la mina a doua .... sint mult mai ieftine si merita diferenta de pret. deci nu am idei preconcepute .... asta am observat la ele. daca-ti spun ca am vazut intilniri ale pasionatilor de mustang .... si ce masinarii au adus aia acolo ! in fine .... cit de alea .... suparate .... nu-mi mai bat capul .... sint scumpe si acum am alte prioritati financiare .... de chrysler-ul ce l-am avut pot sa iti spun ca avea o tinuta de drum buna si sigura, era imens, lung, lat .... la drum lung erai ca in pat ! dar transmisia m-a tinut in pioneze 5 ani ! cit am tinut masina .... apoi a ruginit atit de tare ca ma udam tot cind ploua ! a avut si ceva neplaceri electrice .... asta e .... cum a zis kumite undeva .... toate masinile au probleme si recall-uri ..... @kumite .... salut si multumesc ....aci suzuki vine cu motare pe benzina .... atit si-s bunicele .... am un coleg de munca si ala e la al 4-lea grand-vitara .... a zis ca sistemul lor de 4x4 e mult mai bun decit cel de pe rav-4 sau cr-v de ex .... iar chrysler .... aci se fura .... ti-o ia cu "towing-ul" !!!! si nu le mai gasesti .... decit cu noroc prin caraibe ! de pentastar .... l-am si vazut .... da si cu ala nu-s sigur ca e original. iti spun de ce. vw face cu ei ceva furgoneta (routan) si de ani buni vw avea ca si varianta v6 un motor de 3.600 cmc .... asa ca s-ar putea sa fi fost furat de pe la ei .... nu e sigur dar poate fi si asta o ipoteza. chiar am un vecin ce si-a luat anul asta un gc cu motor pentastar pe el .... cica e multumit, dar nu are decit vreo 20.000 km pe masina .... vom vedea in timp cit va fi de bun. un lucru e cert: consumul e rezonabil. el a zis ca a testat ford edge si ala lua 16% si asta cica ar lua doar 13 %. cit despre industria lor auto .... am anumite rezerve .... in fine .... o bruta de care zici tu .... e ceva .... dar cu aia nu-ti faci necazul zilnic .... alea-s de colectie .... iar aci .... astia asa-s indobitociti ca de nu e mare motorul nu e bun .... desi vad si ei concurenta ! americanii .... ca sa razbata trebuie sa se intoarca la valorile lor mai vechi, cind munceau in mod serios .... acum .... totul se rezuma la a face repede bani. calitatea mai poate sta la .... portiera ! din pacate .... o zi buna tuturor !

  • Giga-Motors, sâmbătă, 10.11.2012 23:56

    @mip, chiar esti un om de buna-credinta, replica ta graieste de la sine......Poate ii inveti si pe unii de pe aici cum se poate discuta in conditii realmente civilizate, pe care si ei le proclama in gura mare, cum nu ! , dar veninul care tasneste cu putere din ei ii tradeaza fara drept de apel.......Multa bafta in tot ceea ce ti-ai propus ! Si, nu in ultimul rand, daca imi permiti un sfat prietenesc: keep on Chrysler ;)

  • mip, duminică, 11.11.2012 06:13

    @gm ... multam de urari .... la fel si tie .... si tuturor .... sa devenim cu totii mai buni, mai blinzi, mai civilizati .... drumuri bune tutror ! indiferent de marca masinii conduse .... toti sintem pe aceleasi sosele si trebuie sa ne respectam reciproc ! nu dau eu lectii nimanui .... fiecare isi are profesorul sau, trebuie doar sa il asculte si sa puna in practica ce a invatat deja ....

  • kumite, duminică, 11.11.2012 07:00

    Mai rar asa oameni pe Automarket.Felicitari.Toate masinile au problemele lor.Daca stii sa le intretii cum trebuie,nu-s probleme.Una dintre cele mai bune masini de familie(in opinia mea)este Chrysler.Dodge Journey(alt exemplu)are 7 locuri si o gramada de dotari,este mai ieftin decat un Legacy.Toti au joarsele lor.Manopera in atelierele auto este extraordinar de mare.Piesele au preturi mar(intermediari,adaosuri)Din punctul asta de vedere,eu am mare noroc.Am scule,am acces la informatii,am preturi mai mici pt.piese.Deci,eu nu-mi fac probleme.Chiar ca nu ar conta masina.Bineinteles ca am preferintele mele,dar nu o sa incerc sa conving pe cineva ca trebuie sa-si ia un anumit tip de masina.Ma bucur enorm ca mai exista bun simt! Stima!

  • mip, marţi, 13.11.2012 03:42

    multumesc kumite pt aprecieri .... ne era cazul, nu-s sigur ca le merit .... nu de alta da' sa nu ma mindresc dup-aia .... esti si tu baiat bun si-ti multumesc pt. comunicarile facute. ce ai zis tu mai sus legat de intretinere .... am afirmat si eu in alte postari, dar nu mai stiu aci ori pe 0-100.ro .... vezi, chiar si titlul acestui articol zice "a 5-a generatie a motorului v8" .... chrysler la a citea o fi ? hemi ala e chiar bun, dar nu am cetit inca de a doua, sau a treia etc .... se zice pe-aci doar ca e legendar .... respecte si tie !

  • kumite, marţi, 13.11.2012 10:32

    Din cate stiu eu,motorul hemi nu este Chrysler.Motorele hemi sunt produse de un producator particular si este pus pe mai multe motoare.Poate ma insel.Dar este un motor extraordinar.Ii spun,acum HEMI,dar nu este chiar cel original(pistonul si camera de ardere nu mai sunt chiar jumatati de sfera)Cel original este o bestie.Era un pic mai greu de asigurat racirea lui.Sunt sigur ca au rezolvat-o.Mai stiu ca h emi a fost interzis in NasCar din cauza puterii.Ceilalti nu mai gastigau.Mai spunea prietenul Dan de numarul supapelor.El spune ca 4 supape sunt ideale.Toti producatorii au renuntat la clasicele distribuitoare de scanteie.Au pus bobine de inductie pe fiecare cilindru.Motivul a fost ca sunt mai putine parti in miscare decat la distribuitor.Asta zic si eu.De ce 4 in loc de doua supape mai mari?Iubesc monstrii americani,iar cel mai mare incovenient este ca nu prea am acces la ele. Cel mai important lucru este acela cand te lauda cineva .Cand te lauzi singur.....Multumesc mult de tot pentru dialogul civilizat ,care nu a degenerat intr-un dialog "mafia restul lumii"sau "bmw restul lumii" Toate stima!

  • mip, miercuri, 14.11.2012 01:43

    @kumite .... pai mi-ai scris ca ai vazut tot soiul de masinarii .... aia nu vind asa ceva acolo ? dealer-ul ala unde muncesti nu vinde v6 si v8 ? din contra, eu le gasesc aci .... dar nu ma prea tenteaza .... acum .... am alte prioritati financiare .... as putea sa gasesc la mina a doua .... dar la cit a urcat acum carburantul .... in plus nu prea-s norocos la masini de mina a doua .... in afara de intrepid nu am tinut o masina mai mult de 3 ani .... ma enerva, mai aveam reparatii neasteptate, am avut si doua "palituri" cu un accord .... de noi sint scumpe .... intre 35-55 mii $ !!! doar masina .... poate peste vreo 5 ani .... vom vedea .... imi pare rau ca tu acolo unde esti nu poti gasi modelele ce ti le doresti dar .... ma gindesc ca de-ai fi printre ele zilnic nu te-ar tenta asa mult oricit de mare amator ai fi .... eu am fost acum vreo 3 ani la un drive test bmw si de atunci .... m-am mai linistit .... incerc sa fiu mai realist ..... imi place automobilul, citesc cu drag despre el dar .... atit, nu-s in situatia sa imi permit sa cheltui banii pe masini si cu rost si fara ! cit despre dialog .... mi-a facut placere .... te-am "ginit" mai demult ca esti altfel, mai cu bun simt, asa ca .... atunci cind ne respectam reciproc se poate vorbi frumos si util si civilizat .... si asa toata lumea are de cistigat !

  • mip, joi, 15.11.2012 04:50

    @kumite .... salut .... uite aci o mica istorie a v8 hemi de la chrysler .... de pe wikipedia, unde se zice ca si ei sint la a 3-a generatie .... sper sa-ti placa articolul .... http://en.wikipedia.org/wiki/Hemi_engine http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Hemi_engine cum vei observa si alte companii au utilizat asa ceva, atit ca americanii au mentinut linia si nu au abdicat ....