Suprematia motoarelor BMW este amenintata

Publicat joi, 17.04.2008 19:30 de Catalin Dinu

In 2008 vom asista la o competitie stransa pentru castigarea premiului International Engine of the Year.

BMW sunt implicati si acest an in cursa la finalul careia se va decerna premiul de cel mai bun motor din lume. Bavarezii au in palmares cele mai multe titluri din istoria de 10 ani a acestor premii, motiv pentru care BMW sunt asteptati si in acest an cu motoare noi si performante si sunt vazuti ca principalii candidati la titlul suprem. Competitia este impartita in urmatoarele categorii: cel mai bun motor nou al anului, cel mai economic motor, cel mai performant motor si cele mai bune motoare clasificate dupa marimea cilindreei: sub 1 litru, intre 1.0 si 1.4 litri, intre 1.4 si 1.8 litri, intre 1.8 si 2.0 litri, intre 2.0 si 2.5 litri, intre 2.5 si 3.0 litri, 3.0 si 4.0 litri, peste 4.0 litri.

Inginerii BMW mizeaza in 2008 pe puternicul motor V8 de 4.0 litri care echipeaza noul M3 si pe inovativul motor diesel de 2.0 litri twin-turbo de pe modelul 123d. Ambele motoare au castigat deja alte premii acordate de presa auto, dar asteptam si reactia evenimentului Engine Expo 2008 care va avea loc la inceputul lunii viitoare la Stuttgart. Decernarea premiilor vor avea loc pe 7 mai si va fi facuta de catre un juriu format din 65 de jurnalisti auto din 32 de tari.

In acest an, competitia pare mai stransa fata de anii precedenti. Pretendentii la premiul care se acorda celui mai bun motor din lume au pregatite propulsoare foarte competitive. Suprematia BMW-ului este amenintata serios din Japonia de trei candidati: Subaru cu primul boxer diesel, Nissan cu motorul de 3.8 litri twin-turbo de pe GT-R si puternicul motor de 2.0 litri turbo care echipeaza Mitsubishi EVO X. Constructorii europeni nu s-au lasat mai prejos: Audi ne propune motorul V10 de 5.0 litri, Fiat vine cu micutul si puternicul propulsor de 1.4 litri Turbo iar Volvo aspira, de asemenea, la premiu cu motorizarea lui V70 de 3.0 litri Turbo. Nord-americanii isi pun sperantele in noul motor de provenienta GM de 6.2 litri Turbo care echipeaza Corvette ZR1 si Cadillac CTS-V. Surpriza poate veni insa si de la motorul Chrysler de 1.8 litri pe care-l mai putem intalni si pe modele Hyundai sau Mitsubishi.

Via | Easier Motoring

  • alexxx, joi, 17.04.2008 22:45
    renault 2.0 dCi

    Renault nu participa cu 2.0 dCi@180bhp? sau cu 3.0 dCi V6?

  • anti-renault, vineri, 18.04.2008 08:31
    renault ?

    Cu ce sa participe renault fratica? Vai de mama lor. Poate in competitia motoarelor ce actioneaza stergatoarele de parbriz sa aiba ceva, ceva sanse Renault! In limita posibilitatilor financiare sa ne fereasca Dumnezeu de masini Renault! Noroc ca exista BMW ............. pentru cunoscatori !

  • AndreiRN, vineri, 18.04.2008 17:48
    Marketing

    O concurenta ceva cam ......... falsa as zice eu. Da, motoare noi de performante superioare dar care in cursul anilor s-au dovedit a fi de o viata scurta. Din cate vad eu industria auto se indreapta spre satisfacti de scurta durata cu technologie de mare putere care creaza o uzura imatura. Cam toti cei enumerati in varf au putine masini care pot fi folosite dupa 10 - 15 ani de zile.Interesant este ca se face atata discutie in jurul protejari mediului dar se construiesc masini cu din ce in ce mai multi cp si consum mai mare si o viata mai scurta.Protejarea mediului vine in realitate din reflosire, reparare si reciclare nu deintr-un consum din ce in ce mai accelerat.As vrea sa vad pe lista motoare care sa functioneze un milion de km si sa aiba si garantia pt aceasta functionare. Motoare cu suficienti cp sa-ti ofere un transport la un consum minim. Dar in realitate vedem cum technologia din cursele automobilistice este incorporata in masinile de strada.Si ne mai miram cand apar accidente extrem de violente.

  • Ionut, duminică, 20.04.2008 22:49
    LOL

    tari BMW astia: motoare pe benzina concepute de Toyota, motoare diesel concepute de PSA. sunt cei mai tari! ma faceti sa rad:))

  • mdap, marţi, 22.04.2008 14:17
    @ionut

    Go to sleep!... e exact invers

  • Alex, marţi, 22.04.2008 16:12
    Pt. anti reno

    mai omule , motoarele Renault au fost considerate multa vreme cele mai "tari".Inca nu te nascusei tu , cind motoarele Renault cistigau F1......

  • flaviu, marţi, 22.04.2008 17:52
    Hehehe...

    te saturi moral de aceeasi masina daca o ai >7 ani...nu=i nevoie sa tina atata. Daca vrei sa tina 20 de ani iti iei mertan si faci un milion cu ea(daca nu-l cumperi in motorizarile cele mai mici...undeva la medii..270cdi de ex si tine)...iti spun eu ;). Adevaru-i ca altii se lauda de-abia acum cu motorizari ce bmw le aveau de-acu 10 ani. BMW forever...

  • Yo, miercuri, 23.04.2008 10:47
    @mdap

    @ionut are partial dreptate... Noua generatie de motoare diesel de la bmw au la baza colaborarea cu grupul PSA (Peugeot-Citroen), vestitele HDI, care mai echipeaza si ford, mazda, o parte a volvo (1.6) si mai nou mitsubishi.In schimb BMW a furnizat PSA tehnologia pt. noile motoare pe benzina care au aparut odata cu modelele 207 si 308. (ex. 1.6 - 150 hp etc)Cat despre benzinarele bmw facute de toyota... intr-adevar a existat o colaborare dar mai departe nu stiu.. ;))

  • unu, duminică, 13.09.2009 14:25
    oare cand?

    MC 12 ... cine stie stie :))