Suprematia motoarelor BMW este amenintata
In 2008 vom asista la o competitie stransa pentru castigarea premiului International Engine of the Year.
BMW sunt implicati si acest an in cursa la finalul careia se va decerna premiul de cel mai bun motor din lume. Bavarezii au in palmares cele mai multe titluri din istoria de 10 ani a acestor premii, motiv pentru care BMW sunt asteptati si in acest an cu motoare noi si performante si sunt vazuti ca principalii candidati la titlul suprem. Competitia este impartita in urmatoarele categorii: cel mai bun motor nou al anului, cel mai economic motor, cel mai performant motor si cele mai bune motoare clasificate dupa marimea cilindreei: sub 1 litru, intre 1.0 si 1.4 litri, intre 1.4 si 1.8 litri, intre 1.8 si 2.0 litri, intre 2.0 si 2.5 litri, intre 2.5 si 3.0 litri, 3.0 si 4.0 litri, peste 4.0 litri.
Inginerii BMW mizeaza in 2008 pe puternicul motor V8 de 4.0 litri care echipeaza noul M3 si pe inovativul motor diesel de 2.0 litri twin-turbo de pe modelul 123d. Ambele motoare au castigat deja alte premii acordate de presa auto, dar asteptam si reactia evenimentului Engine Expo 2008 care va avea loc la inceputul lunii viitoare la Stuttgart. Decernarea premiilor vor avea loc pe 7 mai si va fi facuta de catre un juriu format din 65 de jurnalisti auto din 32 de tari.
In acest an, competitia pare mai stransa fata de anii precedenti. Pretendentii la premiul care se acorda celui mai bun motor din lume au pregatite propulsoare foarte competitive. Suprematia BMW-ului este amenintata serios din Japonia de trei candidati: Subaru cu primul boxer diesel, Nissan cu motorul de 3.8 litri twin-turbo de pe GT-R si puternicul motor de 2.0 litri turbo care echipeaza Mitsubishi EVO X. Constructorii europeni nu s-au lasat mai prejos: Audi ne propune motorul V10 de 5.0 litri, Fiat vine cu micutul si puternicul propulsor de 1.4 litri Turbo iar Volvo aspira, de asemenea, la premiu cu motorizarea lui V70 de 3.0 litri Turbo. Nord-americanii isi pun sperantele in noul motor de provenienta GM de 6.2 litri Turbo care echipeaza Corvette ZR1 si Cadillac CTS-V. Surpriza poate veni insa si de la motorul Chrysler de 1.8 litri pe care-l mai putem intalni si pe modele Hyundai sau Mitsubishi.
Via | Easier Motoring
Renault nu participa cu 2.0 dCi@180bhp? sau cu 3.0 dCi V6?