Supercar-urile ar putea renunţa definitiv la cutiile manuale

Publicat duminică, 03.07.2011 13:11 de Cornel Șocariciu

Cutiile de viteze manuale ar putea fi înlocuite în totalitate de transmisiile automate în segmentul supercar-urilor. Paolo Mantelli, inginer în cadrul Oerlikon Graziano, a vorbit despre această tendinţă a pieţei.

Pentru unii conducători auto, plăcerea de a şofa constă şi în schimbatul treptelor de viteză. Dar ce te faci atunci când tehnologia evoluează, iar fiecare miime de secundă reprezintă o mulţime de bani? Paolo Mantelli, directorul producătorului italian de cutii de viteze Oerlikon Graziano a vorbit în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Just Auto despre înlocuirea transmisiilor manuale cu cele automate în segmentul supercar-urilor.

"Nevoia unei opţiuni pentru schimbatul vitezelor manual în segmentul supercar-urilor începe să dispară, iar recent am introdus trei transmisii care nu aveau acestă opţiune. Întotdeauna va exista piaţă pentru cutiile manuale în Europa, atâta timp cât legislaţia o permite, însă este foarte interesant că acum suntem rugaţi să creem transmisii automate manuale care să nu aibă o opţiune pentru schimbatul treptelor manual", a declarat Paolo Mantelli.

Rezultatul cercetărilor inginerului italian a dus la fabricarea unor transmisii mult mai uşoare şi mai rapide care ocupă mai puţin spaţiu şi care schimbă într-un mod mai lin.

Via | WCF

  • KalEl, duminică, 03.07.2011 13:54

    innebuneste Clarkson

  • ion, duminică, 03.07.2011 14:32

    si pentru o frana de motor cum faci ??

  • dudu, duminică, 03.07.2011 14:45
    @ion

    nu vad dc ar fi asa de importanta, poate iarna pe drumuri grele...si cred ca se poate, daca se schimba pe manual, m-a rog...semi-automat...la padelele de pe volan ma refer.

  • ion, duminică, 03.07.2011 16:50
    @dudu

    citat " automate manuale care să nu aibă O OPTIUNE PENTRU SCHIMBATUL TREPTELOR MANUAL "

  • Hadouken, duminică, 03.07.2011 18:45

    e vorba de supercaruri, asa ca e subanteles faptul ca au frane mai mult decat suficient de capabile.

  • unckle, duminică, 03.07.2011 22:19

    daca franezi cu "motorul" (atat cat se poate numi "motor" uzina din spatele unui supercar) de la 40km/h este foarte probabil sa nu o faci intr-o distantamai mare decat cu ABSul . . . daca tre sa franezi de la 200km/h ... ar trebui sa fii rapid de tot la "tatal nostru" ... nu numai pe supercaruri apare aceasta tendinta - in ultimii ani aparitia cutiilor de viteze automate cu control electronic a dus la ieftinirea "optiunii" si ele au inceput sa apara si pe masini cu motoare de 100 de cai... in viitor probabil vom avea automate si "manuale optionale la suprapret" :)

  • Adi, luni, 04.07.2011 01:57
    Ma bucur sa aud asta !

    Ar trebuii sa se ia decizia asta la toate automobilele. Mereu am fost fan automata/secventiala De ex. SMG-ul de pe M3 este infinit mai bun si mai placut fata de manuala cu ambreaj de picior.

  • tomita, luni, 04.07.2011 10:18

    eu nu inteleg de ce se comenteaza aiurea daca ahabar nu ai cu ce se mananca ceva. la cutiile automate exista optiunea de control + / - a treptelor. nu e o operatiune complet independeta de sofer daca acesta doreste sa preia controlul. la generatiile moderne de vehicole cu mii de computere, acestea detecteaza schimbarile comportamentale si incearca sa anticipeze operatiile necesare. frana de motor de una, dar retrogradarea vitezelor mai degraba la un supercar se foloseste pentru sportivitate. la un motor aspirat pe benzina retrogradezi ca sa ajungi in plaja ridicata de ture unde acesta are putere. pe curbe unde la o turatie mica si masina nu mai urmeaza traiectoria dorita si apesi in acceleratie fara rezultate (normal, motorul nefiind in parametrii optimi) e nevoie sa retrogradezi. acest aspect poate fi facut de la schimbatorul de viteze sau de la padelele de la volan (+ / - ) acest control este disponibil si la cutiile manuale robotizate. avantajul cutiei automate, sau uneia manuale pilotate este ca elimina pedala de ambreiaj si riscul utilizarii defectuoasa a acesteia de prostime (majoritatea soferilor utilizeaza necosrespunzator aceasta pedala, ducand la o uzura prematura a tot ce inseamna piese componente din acea zona) desi inainte sa ajung sa conduc cutii automate eram clar anti-automate si destinatia lor, am inceput sa apreciez avantajele oferite. daca la modelele foarte vechi, clar sportivitatea nu avea legatura cu o cutie automata, generatiile moderne isi fac treaba arhisuficient pentru drumurile publice. diferentele intre cutiile diversilor producatori in timpii de schimbare sunt triviale. si cum noi nu avem circuite inchise unde sa poti sa ai parte de track-days n-ai ce sa comentezi ca e mai proasta una de alta (gen dsg de la audi vs ce ofera bmw)

  • 745, luni, 04.07.2011 11:03

    o cutie automata moderna schimba treptele in functie de cat de tare apesi pe accelerati, daca apesi lini, schimba in functie de modulul ales (eco, sport, normal), poate sa schimbe singura la 2000, apoi la 1800, schimba la cat are nevoie...daca iei piciorul dupa acceleratie, intervine frana de motor ca la o masina normala si daca cutia e destul de desteapta schimba in treapta inferioara, deci frana de motor, apoi inca o treapa inferioara, pana ajunge la o viteza mica. frana de motor exista si la cutiile automate doar ca nu e atat de pronuntata ca la masinile manuale, adica la o manuala mergi cu 50-60 si in cazuri extreme bagi a 2-a, turatia sare la 3000-3500 la un diesel si masina ingenuncheaza imediat. bineinteles, asa ceva nu e recomandat, am spus in cazuri extreme. Si la o cutie automata poti face asta, daca are padele in spatele volanului...schimbi in ce treapa vrei tu si gata... mai clar de atat nu se poate