Succesorul lui Renault Latitude va fi dezvoltat alături de Mercedes-Benz

Publicat miercuri, 08.02.2012 12:10 de Sebastian Toma

Nava amiral a mărcii Renault va fi dezvoltată alături de specialiştii de la Mercedes-Benz, anunţă Calos Ghosn într-un interviu acordat celor de la Automotive News.

Parteneriatul dintre Renault-Nissan şi Daimler va aduce un nou model de vârf în gama constructorului francez, anunţă AutomotiveNews. Mai precis, vorbim de o navă amiral a francezilor, care va fi dezvoltată cu sprijinul inginerilor Mercedes-Benz. Renault va lansa noile generaţii ale lui Espace, Laguna şi VelSatis în 2014, iar nava amiral dezvoltată alături de Mercedes-Benz ar putea fi al treilea nume din listă. Espace este primul aşteptat să debuteze din cele trei, anunţă o sursă din cadrul Renault citată de AutomotiveNews.

Carlos Ghosn a declarat că Renault va învăţa din greşelile din trecut şi a recunoscut faptul că marca are anumite probleme în partea superioară a gamei. În prezent, vârful gamei Renault este reprezentat de Latitude, un model dezvoltat de Samsung Motors în Coreea de Sud. Potrivit Jato Dynamics, francezii au vândut doar 10.719 unităţi Latitude în 2011, clasându-se pe locul trei în segment, după Skoda Superb şi Subaru Legacy/Outback. Latitude este înlocuitorul temporar al lui VelSatis, model construit între 2001 şi 2009 şi discontinuat pe fondul vânzărilor slabe.

Colaborarea cu Mercedes-Benz i-ar putea ajuta pe cei de la Renault să ofere un model premium pe care să-l comercializeze pe profit, spune Carlos Da Silva, analist pentru IHS Automotive. În timp ce Mercedes-Benz îi va ajuta pe francezii de la Renault pentru a dezvolta un model premium, francezii pun umărul pentru a produce noul Smart ForFour, un model dezvoltat pe platforma viitorului Twingo şi construit la uzina din Novo Mesto, Slovenia.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • Ursulica, miercuri, 08.02.2012 12:57

    Ar trebui renagati Mercedes pentru gestul asta!Sa le construiesti unora MASINI (nu ce incearca sa faca ei acum).Cancelarul sa ii dea afara din Germania!!!:)

  • Carlos, miercuri, 08.02.2012 13:11
    Asa da !

    Lasand aberatiile unor copii fara minte, sunt sigur ca pe multi ii roade invidia. Totusi Renault-Nissan si Mercedes (creatorul automobilului) n-au facut nimic diferit de ce se intampla la ora actuala in industrie. Au creat o colaborare pe mai multe puncte esentiale, unde ambele grupuri au de castigat.

  • 745, miercuri, 08.02.2012 15:50

    ma intreb, ditamai firma numita Mercedes-Benz nu au si ei niste oameni sa realizeze niste studii de fezabilitate, sa se gandeasca "ba, daca fac un parteneriat cu Renault si reduc costurile cu x la suta, nu cumva pierd pe partea de imagine mult mai mult?" colaborarea poate fi considerata buna la nivel tehnic si productiv dar se pierde mult pe partea de "brand awareness" si BMW (care este peste Mercedes-Audi la vanzari la nivel mondial) au colaborat si inca colaboreaza cu PSA (Peugeot-Citroen), dar mai cu bun simt, mai un motor pentru Mini, mai niste tehnologii gen Head-Up Display, Internet Wi-Fi de la Bmw pentru Peugeot, mai un know-how de la Peugeot pentru Bmw pentru motoarele diesel dar atat....nu platforme, nu motoare intregi sau componente importante impartite....pentru ca ei tin la brandul lor...de asta sunt si no.1

  • Carlos, miercuri, 08.02.2012 17:37
    @745

    Nu pierd din imagine deloc! Din contra, castiga! Oricine stie cu ce se mananca masinile in domeniul asta, a auzit de faptul ca Renault are niste platforme de segment B foarte bune si fiabile (vezi Twingo / Clio), desemenea e lider la vehicule comerciale (Europa) si vehicule electrice. Adica tocmai punctele principale de care va beneficia "firma" Mercedes-Benz prin cooperarea cu Renault-Nissan. Efectele globalizarii vor deveni mult mai pregnante pe viitor, indiferent ca vrei tu sau nu. Castiga doar cine le accepta si le utilizeaza mai inteligent. Pana una alta, nu vad ca Audi sa sufere de faptul ca are platforme si motoare de Volkswagen. BMW e nr 1 la vanzari acum in ultimii ani. Nu inseamna ca balanta de putere nu se poate schimba oricand. Suprematia clasei de lux e inca detinuta de S Class. Deci nu poate fi vba de o victorie deplina din partea BMW. BMW face in schimb masini excelente de segment mediu & mare. In fine, tu precis esti cu 10 clase peste consiliul director de la Mercedes-Benz, deci eu sunt un impertinent exprimandu-mi opinia, nu?

  • 745, miercuri, 08.02.2012 19:20

    1. Relaxeaza-te, nu o sa castigi nimic 2. Cred ca niste amarate de platforme facute pe filozofia Mercedes (daca ai condus si altceva decat Megane-ul tau, probabil cunosti calitatile unui Merc) cred ca puteau sa faca si ei... din toata saracia lor. Si le iesea si mult mai bine, iar de platformele de la Reno te rog nu imi spune, stim cu totii cat de bine sunt construite Reno-urile. 3. Daca a pus un motor electric pe 100 de modele nu inseamna ca e lider in vehicule electrice. Pentru a fi lider intr-un anumit sector trebuie sa excelezi prin ceva, vanzari, calitate nu cantitate prietene (nici macar nu au vandut cat prima generatie de Prius, cu toate modelele lor pline de plasticaraie). Lider se poate numii Toyota cu atatea unitati de Prius vandute sau chiar Honda cu Insight. 4. In comentariul anterior am specificat clar si fara ochelari de cal asa cum sunt cei care dau manute rosii (aaa dang dang asta se ia de saracia mea de Reno cumparat pe 4 ani...a pai dang dang dang rosu baaa) ca aceasta colaborare este una benefica pentru ambele parti, mai putin pentru Mercedes care pierde doar la capitolul de imagine de brand, si asta nu trebuie sa ti-o spun eu, intreabati prietenii, vecinii ce parere au de colaborarea aceasta, intreaba-ti chiar si seful care sigur are acces la astfel de masini sa vezi ce parere are si el...intreaba pe cine vrei...e ok dar nu pentru imaginea Mercedes. 5. Suprematia clasei de lux este si va fi detinuta mereu de clasa S, nimeni nu a contestat asta, insa bineinteles tu ai inteles ce ai vrut. AA ca poate scoate maine Renault Latitude varianta L si ii da peste Clasa S atunci da... dar pana atunci eu raman cu S, oricum sunt sigur ca la cat de frustrati sunt unii, cu rate, cu stress, cu invidie, cu prostie, cu educatie si rationament = 0 sigur ar ajunge sa creada la un moment dat ca Reno e in stare sa scoata ceva mai bun decat S Classe, ca doar ei au Symbol la 5000e sau Megane cu greierasi si materiale care se exfoliaza la 15-20mii de km si conduc cea mai buna marca Low-Cost de la Dacia incoace. Bafta

  • LauCalin, joi, 09.02.2012 02:00

    De acord cu Carlos. Pe de alta parte din cate am inteles Citan va fi un fel de urmas al lui Vaneo, care sa recunoastem, pentru Mercedes a cam fost un esec la vanzari. Asa ca era cam riscant sa proiecteze de la 0 un urmas care nu prea a fost bine primit pe piata. Riscul de a arunca pe fereastra multi bani era cam mare. In plus, faptul ca sunt 2 constructori diferiti, in sensul ca unul ofera masini premium si celalalt de masa nu inseamna ca Renault nu stie sau nu poate sa construiasca masini de calibrul lui Mercedes. Insa nu asta este ideea aliantei. Renault are mai multa experienta pe un anumit domeniu (gen utilitare si masini electrice), iar impartirea tehnologiilor cu alte marci inseamna limitarea costurilor de proiectare a amandurora. Ideea e ca se construieste acelasi model de ambii constructori, cu tehnica aproape in totalitate la fel, dar pentru fiecare constructor costurile de proiectare au fost mai mici decat daca fiecare isi facea treaba de la 0. A nu se intelege faptul ca Mercedes ar ajunge sa ofere masini gen Renault sau Renault ar ajunge sa fabrice masini gen Mercedes.

  • Carlos, joi, 09.02.2012 11:57
    @745

    1.M-am luptat cu prostia unora ca tine toata viata, deci sunt calit si f relaxat :) 2.Faptul ca sunt plaforme fiabile n-o spun numai eu, ci si restul specialistilor din domeniul auto. Plus de asta statisticile de fiabilitate vbesc de la sine. Mai cumpara si tu din cand in cand macar o revista auto. Nu e foarte greu pt mine sa-mi dau seama ca esti o nulitate dpdv tehnic. Argumentele si limbajul tradeaza multe. Si cand ii vad pe astia ca tine care fac speculatii pe ce conduce unul sau altul, ma bufneste rasul. "Amice" pe internet oricine poate fi oricine. Poti sa dai peste un cocalar cu 4 clase care conduce un BMW Seria 5 sau poti sa dai peste un individ care conduce un individ care conduce un moskvici ca masina personala, dar are peste 150-200 de masini noi conduse la activ prin natura muncii lui. Poate sa fie un jurnalist auto sau poate sa fie un consilier auto care a fost la nenumarate formari unde s-au oferit la drive-test diferite masini concurente. Cine are mai multa experienta? Cocalarul cu seria 5 sau consilierul cu moskvici? :)) Era doar un exemplu de gandire in afara cutiei. 3.Progresele si existenta Renault-Nissan in domeniul masinilor ecologice sunt pt tine o ecuatie cu prea multe necunoscute. In primul rand tu faci confuzie intre hibrizi si masini electrice. Sunt segmente diferite, fiecare cu cota lor de piata. Toyota este intr-adevar lider la hibrizi, dar Renault-Nissan este concernul cu cele mai mari investitii si vanzari pe sectorul vehiculelor electrice. Niciun alt concern nu are investitii de 4 miliarde de euro cat a bagat Renault-Nissan in vehicule electrice. Si niciun alt model electric nu s-a vandut in peste 20.000 de unitati cum s-a vandut Leaf. Nissan are rezultate si cercetari in domeniu inca de acum 20 de ani, iar Leaf a fost o premiera in multe privinte: -Leaf a fost prima masina electrica accesibila din lume. -Leaf e prima si singura masina electrica cu cele mai importante premii din industria auto. -Leaf e prima masina electrica ce a obtinut 5 stele la EuroNcap. Dar Leaf e doar inceputul. Carlos Ghosn considera ca trebuie sa faca masini electrice pt toate gusturile si necesitatile. De la super-sportive la van-uri de marfa. Nissan a mai prezentat revolutionarul pivo 3,esflow etc. Renault are si el o flota intreaga de masini electrice. De fapt e singurul constructor care a venit in 2009 cu 4 concepte 100% electrice ( Twizy, Zoe, Fluence si Kangoo ZE). Intre timp a mai lansat alte 4 concepte (Dezir,Captur,R-Space, Frenzy) si a inceput fabricarea in serie lui Fluence Z.E. cu un sisteme unice de incarcare (ex.QuickDrop in functie de piata) si Kangoo Z.E. 4.Citeste primul paragraf din punctul 2 si pe urma da-ti 2 palme peste fata :)) N-are treaba platforma cu dotarile /echipamentele+finisajele ce le pui pe ea. Pentru ca de aici rezida diferenta dintre "masina premium" si "masina de volum". Renault e unul dintre putinii constructori auto aparuti inainte de 1900 si principalul jucator in clasa mica in anii 70-90. 5.Renault este la baza o marca de volum si nu intentioneaza sa concureze cu Mercedes-Benz. Iar Infinitii e mai apropiat de filosofie de BMW, decat de Mercedes. Tocmai de aia parteneriatul asta functioneaza. Asta trebuia sa-ti dea de gandit. Dar nu ai cu ce. PS: mai uita-te ce a scos Renault in ultimul timp si lasa placile si textele inghitite ca pelicanul de la alti ignoranti... pana atunci tacerea e de aur :))