SUA vrea să restricționeze importurile de mașini chinezești

Publicat vineri, 09.02.2024 14:29 de Tiberiu Safta

Administrația prezidențială a Statelor Unite dorește să impună restricții asupra importurilor de mașini chinezești. Asemenea restricții ar putea fi aplicate în această țară din cauza îngrijorărilor cu privire la protecția datelor.

Mașinile chinezești au început, spre bucuria unora și spre îngrijorarea altora, să-și mărească prezența pe piețele din Europa și din America de Nord. Chiar dacă producătorii chinezi oferă modele care promit performanțe respectabile la prețuri ceva mai mici față de concurența consacrată, prezența acestor mărci nu este binevenită peste tot în lume.

Așa este cazul în Statele Unite. Potrivit publicației Bloomberg, administrația prezidențială din această țară dorește să introducă restricții asupra importurilor de mașini chinezești. Mai exact, restricțiile vizează în special ceea ce autoritățile numesc „mașini inteligente” – electrice, conectate și autonome. Cei mai mulți oficiali ai administrației președintelui american Joe Biden sunt îngrijorați cu privire la protecția datelor clienților.

Sursele apropiate administrației prezidențiale precizează că astfel de măsuri ar urma să fie aplicate atât mașinilor electrice chinezești, cât și componentelor care sunt produse în țara asiatică, indiferent de țara unde are loc asamblarea finală. Prin introducerea acestor restricții, autoritățile americane doresc să împiedice producătorii chinezi să lanseze modele și piese prin alte țări, cum ar fi Mexic.

De asemenea, din cauza reglementărilor chineze care cer constructorilor de mașini să stocheze și să proceseze un volum foarte mare de date, unele chiar și cu caracter personal, se pune problema că aceste date ar urma să ajungă chiar și la guvernul de la Beijing. Gina Raimondo, secretarul Comerțului din SUA, a făcut aluzie la acest aspect și a menționat și interdicția impusă asupra proprietarilor de modele Tesla de a fi conduse în apropiere de clădirile guvernamentale din Beijing, dar și de către personalul militar.

„Nu poți conduce un automobil Tesla în anumite zone din drumurile din China, din motive de securitate națională potrivit autorităților”, a declarat aceasta. „Care sunt aceste îngrijorări cu privire la securitatea națională?”, a mai adăugat secretarul Comerțului din SUA.

via Economica

  • Alin, vineri, 09.02.2024 15:03

    Ahaha. Cum e aia cu economia de piata?! Cum e cu capitalism si concurent and bullshitul ala care l-au servit lumii intregi (cat timp le este benefic lor) ?!??! Protectia datelor, da,da....astia care spioneaza cel mai mult intreaga lume, ei batr campii cu protectia datelor. Pai plm, tocmai recent ce justitia suprema americana a decis ca proprietarii de masini mUE, nu au drept asupra datelor stocate de masini, si nu le pot sterge sau proteja sub nici o forma. Pai astia bat campii cu protectia datelor. Ce vrajeli ieftine. Urla foamea'n ei, ca au preturi aberante si necompetitive la brandurile americane produse in america si nah, americanii trebuiesc jupuiti de vii cu preturile neocmpetitive in loc sa fie corect si cel mai bun sa vanda. Dar nah ce sa vorbim cand mafia dealershipurilor americane au dat legi complet ilegale si anticoncurentiale, expuse lumii intregi de tesla care nu poate vinde in majoritatea statelor din cauza acestori legi corupte de tip mafiot.

  • mda, vineri, 09.02.2024 15:24

    gata, au gasit in sfarsit motiv sa-i blocheze. ncsf, ei stiu ca au produse slabe si necompetitive si au ales calea facila a interdictiilor, in loc sa puna osul la treaba sa produca ceva decent.

  • Mihai, vineri, 09.02.2024 15:49

    Si eu imi faceam griji ca Apple produce iPhone in China:)) Telefonul ala cu care americanii te pot asculta peste tot si stocheaza si mai multe date decat mașinile. Ce abureli mai scot unii, te prapadesti de ras.

  • Lucian, vineri, 09.02.2024 16:48

    Normal ca motivul afisat este unul nobil. Doar nu o sa spuna pe fata ca au fost platiti de companiile auto locale pentru a le proteja profiturile. Masca de protector peste masca de binefacator peste fata de politician platit cu bani grei de lobby-ul producatorilor auto americani. Si asa cetatenii americani traiesc in continuare zambitori si linistiti, bucurandu-se ca guvernul ii protejeaza si le poarta de grija, si platind $50mii pe o masina ce face $25mii... Cate zeci de miliarde de dolari profit aduce industria auto americana, pe langa sumele imense cheltuite in fabrici si tehnologii noi? "Big 3 automakers achieved more than $250 billion in profits over the past decade" - scrie undeva... Ieftinirile si profituri in scadere de la zeci de miliarde la cateva sute de milioane nu dau bine deloc la bursa, deci trebuie protejata starea actuala cu orice pret...

  • Banditos, vineri, 09.02.2024 17:36

    Vor veni si masurile de retorsiune din partea PCC. Francezii s-au fript deja. E greu cand ti-ai mutat calabalacul in ciaina ai profitat de situatie si acum numai stii cum sa scapi de rht. Las ca nici redneck-ul nu s-a plans cand a cumparat ceva ce el ar fi produs de doua ori mai scump.

  • Clique, vineri, 09.02.2024 20:17

    Eram sigur că așa va proceda SUA :)))) Ce au pățit băiețașii, le este frică că le îngroapă industria auto și vânzările ?

  • dan_grc, vineri, 09.02.2024 20:34

    Dacă administrația Biden vrea sa restricționeze mașinile chinezești, mă întreb ce va face administrația Trump :)

  • Banditos, vineri, 09.02.2024 20:58

    Intrebarea corecta e "ce ar face" nu "ce va face" Ar construi un zid, la fel cum l-au facut si pe ala dinspre Mexic.

  • George Simion, sâmbătă, 10.02.2024 02:33

    in cativa zeci de ani maxim, le construieste china zidul ala de jur-imprejur.

  • @georgel haurel, sâmbătă, 10.02.2024 12:45

    China e în faza în care va opri exportul de orez, fiecare bob poate hrăni 2 familii.

  • Bda, sâmbătă, 10.02.2024 22:24

    Gm se duce unde trebuie.khazarii renunță la tot ce ține de Colonia lor

  • Ion, duminică, 11.02.2024 06:26

    E atat de simplu.. daca domniile lor au puterea sa opreasca pe chinezi, eu am puterea de a alege sa nu mai cumpar produsele protejate de ei, cel putin atat timp cat sunt supraevaluate si slab performante.