În Franța, Toyota GR Yaris costă 108.000 de euro din cauza taxei de emisii de CO2

Publicat vineri, 09.02.2024 13:31 de Tiberiu Safta

Pe piața din Franța, Toyota GR Yaris, versiunea de performanță a subcompactei japoneze, ajunge să coste peste 100.000 de euro. Acest preț enorm pentru un hot-hatch cu 3 cilindri este din cauza taxei de emisii de dioxid de carbon.

În încercarea de a încuraja lumea să cumpere mașini electrice sau cel puțin hibride, mai multe guverne din Europa au început să mărească semnificativ prețurile taxelor de emisii de dioxid de carbon provenite de la mașini. Din această cauză, unele categorii de mașini, cum ar fi hot-hatch-urile, sunt puternic afectate, iar rezultatul este că aceste mașini ajung să aibă un preț de achiziție enorm.

Acesta este cazul lui Toyota GR Yaris pe piața din Franța. Versiunea de performanță a modelului japonez pleacă de la 46.300 de euro pe această piață. Asta dacă scoatem din calcul taxa pentru CO2, care este de 45.990 de euro în cazul acestui model. Motorul său cu 3 cilindri de 1.6 litri emite 190 de grame de CO2/km, în cazul versiunii cu cutie manuală.

Taxa este și mai mare pentru versiunea cu cutie automată, care pornește de la 48.000 de euro. Aceasta emite 210 grame de CO2/km, de unde rezultă o taxă de 60.000 de euro. Astfel, dacă ești în Franța și îți dorești o Toyota GR Yaris cu cutie manuală, va trebui să scoți din buzunar 92.290 de euro. Iar dacă vrei versiunea cu cutie automată, vei plăti 108.800 de euro.

Ca o comparație, taxa de emisii de CO2 pentru acest model în 2023 a fost de „numai” 14.881 de euro, iar în 2022 aceasta a fost de 12.012 euro în cazul versiunii cu cutie manuală.

Conform legislației din Franța, clienții vor plăti o taxă suplimentară de poluare pentru mașinile care emit mai mult de 117 grame de CO2/km.

Toyota GR Yaris nu este singurul model care este afectat de aceste prețuri ridicole. În aceeași situație se află și Toyota GR 86, care ajunge să coste 93.900 de euro pentru versiunea cu cutie manuală, respectiv 95.700 de euro pentru cea cu cutie automată. În ambele cazuri, taxa de emisii de CO2 este de 60.000 de euro pe această piață.

Cea mai accesibilă opțiune pe această piață este Toyota Supra cu motorul de 2.0 litri. La prețul de pornire de 53.600 de euro se adaugă o taxă de emisii în valoare de 4543 de euro. Astfel, prețul final pentru acest model în Franța este de 58.143 de euro. În cazul versiunii cu motor cu 6 cilindri, la prețul de pornire de 65.600 de euro se adaugă și taxa de 28.413 euro. Odată ce este trasă linia, prețul final este de 94.013 euro.

via Caradisiac, Motor1

  • Zorro, vineri, 09.02.2024 14:07

    O sa isi ia din Romania si o sa le inmatriculeze in Bulgaria

  • Dutz, vineri, 09.02.2024 15:03

    Doar seamănă cu Toyota… este Porsche ;)

  • Adi, vineri, 09.02.2024 16:28

    Francezii sunt in acest moment cei mai cretini indoctrinati din Europa.

  • Michi, vineri, 09.02.2024 19:06

    Ar trebui să facă și Japonia la fel cu plesnelile franțuzești în 3 cilindri. Vrei motor de 1,2 L garantat 24 luni si fiabil 25? 16 milioane yeni japonezi! :

  • Banditos, vineri, 09.02.2024 20:11

    masurile astea nu sunt adoptate avand ca tinta importurile din Japonia

  • Trilulilu, vineri, 09.02.2024 22:30

    Asta pățești când alegi președinte un pupator de mumii, prim ministru un p.po e.reu care și-a adus și fosta "nevastă" în guvern, toți îndoctrinați de Schwab la cursurile WEF.

  • @michidutză, vineri, 09.02.2024 23:52

    Diferența e că "plesnelile" franțuzești sunt eficiente și emit puțin CO2, spre deosebire de acest anus contra naturii.

  • George Simion, sâmbătă, 10.02.2024 00:35

    prea frumos ca sa fie adevarat!

  • @dicuță, sâmbătă, 10.02.2024 12:43

    Ce poate fi eficient la o submotorizare? Te dai prin oraș cu 6 L la suta de km și cu 8 în afară, exact invers decât ar trebui, dar cel puțin sunt mașini care trebuie înlocuite după 2-3 ani. :))))) Deci, pe banii mei, trebuie să plătesc ca prostul un produs pentru proști? Nu, merci, plătește tu! :))))))

  • Ion, duminică, 11.02.2024 06:47

    Si uite asa, usor, usor, intelegem cum olandezii sunt atat de iubitori de biciclete si transport public. Nu ca le place, dar au inteles ca salariile castigate in urma unei luni intregi de munca nu trebuie sa ajunga 90% pe carburanti, asigurari, taxe, masini noi programate sa functioneze fix cat garantia, dupa care sa achiti niste preturi nesimtite atat pe piese cat si pe manopera, etc. Reconfigurarea inteleapta a optiunilor..

  • Mircea, luni, 12.02.2024 21:28

    O mașină pentru cei cu bani in rest fiabilitate nota 0