Studiu: Vehiculele electrice nu sunt atat de ecologice pe cat par
Un studiu german a aratat faptul ca vehiculele electrice actuale ar polua mai mult decat automobilele conventionale daca nu ar fi sprijinite de o retea energetica eficienta.
Filiala germana a organizatiei World Wildlife Foundation a facut un studiu impreuna cu un institut german pentru viitoare sisteme de energie ce a relevat faptul ca vehiculele electrice pot sa polueze chiar mai mult decat autoturismele traditionale. Studiul a avut ca scop observarea impactului ecologic pe care il vor avea vehiculele electrice in Germania.
Germania si Statele Unite ale Americii au planuri ambitioase privind vehiculele electrice. Germanii ar dori sa aiba un milion de automobile electice pe sosele pana la inceputul anului 2020, pe cand americanii doresc sa aiba un milion de vehicule electrice pe sosele pana in 2015. Daca aceste teluri s-ar adeveri in conditiile actuale, vehiculele electrice ar polua mai mult decat automobilele conventionale.
Cercetatorii germani au evaluat impactul ecologic al unui parc auto de un milion de vehicule electrice, care ar circula in Germania timp de un an. Apoi au calculat emisiile de carbon si diferenta dintre vehiculele electrice si vehiculele propulsate de un motor cu ardere interna.
Principalul dezavantaj al vehiculelor electrice este autonomia scazuta. Acest lucru apare din cauza faptului ca nu exista inca acumulatori suficient de avansati incat sa poata stoca energia electrica necesara unei autonomii de circa 300-400 kilometri. Pe langa asta, modul in care functioneaza acumulatorii moderni nu permite incarcarea rapida a acestora.
Studiul a aratat faptul ca autonomia vehiculelor electrice actuale poate fi folosita pentru a strabate doar jumatate din totalul de kilometri parcursi in fiecare an pe sosele. Daca vehiculele electrice mentionate mai sus ar fi exploatate la capacitate maxima si ar functiona doar pe energie obtinuta din surse regenerabile, acestea ar avea micsora emisiile de carbon din transporturile germane cu doar un procent, pe cand amprenta nationala de carbon a germanilor ar fi micsorata cu 0.1 procente.
Statele care vor implementa vehicule electrice la scara larga vor trebui sa aleaga cu atentie sursa de energie pe care o vor folosi pentru a incarca bateriile acestor autoturisme. Mai exact, consumatorii care isi vor incarca vehiculele electrice seara vor crea o cerere enorma de curent electric in relelele de distributie ale energiei electrice. Daca acest fenomen apare la scara larga, regia electrica va folosi centralele electrice pe baza de carbuni pentru a oferi energia electrica suplimentara, necesara incarcarii vehiculelor electrice.
In momentul in care vehiculele electrice se vor incarca de la centralele pe baza de carbuni, acestea vor avea emisii de carbon mai ridicate decat autoturismele conventionale. In Europa, un vehicul electric incarcat de la o centrala alimentata cu carbuni emite echivalentul a 200 grame de dioxid de carbon per kilometru, pe cand un automobil conventional emite 160 de grame de carbon per kilometru.
Pentru a evita aceasta situatie, cercetatorii recomanda crearea unei retele electrice inteligente, care va imparti dinamic sarcina la care este supusa. Pe langa asta, inginerii in energetica trebuie sa gaseasca o cale de a stoca energia obtinuta din surse renegerabile si de a distribui aceasta energie atunci cand trebuie incarcate vehiculele electrice.
Concluzia trasa de studiul german este ca vehiculele electrice sunt fezabile in viitor doar daca sunt oferite alaturi de o retea electrica dinamica, care va furniza energie electrica din surse ecologice atunci cand necesarul de energie va creste spontan. Totodata, aceste vehicule vor putea micsora amprenta de carbon asupra globului doar daca vor putea fi reciclate in mod eficient la sfarsitul ciclului de viata si daca vor fi alimentate doar din surse de energie regenerabile.
Via | Cnet
Nici hibridele !!!!!!!! Ba din contra!