STUDIU: Tinerii conduc mai puţin eficient decât şoferii cu experienţă

Publicat vineri, 29.10.2010 15:46 de Mircea Meșter

Şoferii tineri nu ştiu cum să reducă emisiile şi consumul maşinii lor, deşi şi-ar dori acest lucru prin prisma faptului că ar economisi bani.

Un studiu britanic arată că şoferii tineri (18-24 de ani) au cel mai puţin eficient stil de condus dintre toate categoriile de participanţi la trafic, chiar dacă grija pentru mediu este egală între şoferi la nivel declarativ, indiferent de vârsta acestora.

Analiza a fost realizată de energyrethinking.org şi Shell asupra a 3000 de şoferi împărţiţi în trei grupe de vârstă: începătorii (18-24 de ani), avansaţii (25-44 de ani) şi experţii (peste 45 de ani). Conform studiului, şoferii tineri îşi doresc să economisească combustibil, însă nu ştiu cum să facă asta. În sprijinul acestei afirmaţii vine atât faptul că Începătorii sunt cei care folosesc foarte des maşina la drumuri foarte scurte (sub 1.5 kilometri), cât şi faptul că doar 50% dintre cei care alcătuiesc această categorie de şoferi ştiu care este consumul maşinii pe care o conduc. Spre deosebire de aceştia, 70% dintre Experţi cunosc fără probleme cifrele consumului maşinii lor.

E foarte interesant de urmărit această diferenţă de atitudine. Şoferii mai tineri ştiu teoria condusului eficient, însă acesta nu e nici pe departe primul lucru la care se gândesc atunci când trec la volan. E nevoie de o educaţie mult mai bună pentru ca şoferii să conştientizeze faptul că pot să economisească bani dacă îşi schimbă comportamentul la volan, spune Natalia Gameson, editor al portalului care a realizat acest studiu.

6 sfaturi pentru a atinge un consum de carburant mai scăzut:

1. Nu brusca pedala de acceleraţie! Încearcă să o apeşi gradual şi cât mai uşor.
2. Încearcă să te menţii în limitele de viteză ale şoselei pe care te afli.
3. Porneşte aerul condiţionat doar atunci când ai nevoie neapărată de căldură sau de răcoare.
4. Evită staţionarea cu motorul pornit. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui kilometru şi jumătate în regim normal.
5. Anticipează condiţiile şoselei şi ale traficului înainte să pleci la un drum lung.
6. Ai grijă ca roţile să fie corect umflate. Pneurile aflate sub presiunea corespunzătoare pot urca emisiile şi consumul cu până la 25%. 

via | Energyrethinking

  • Donau, vineri, 29.10.2010 16:14

    Mi se pare evident!Nu stiu daca mai era nevoie de studiu pe tema asta!

  • Faurelianu, vineri, 29.10.2010 16:17
    Made in Romania

    mama ce descoperire ati facut! articol sa zici ca este

  • .marius., vineri, 29.10.2010 20:27
    @Automarket

    Nu prea am inteles asta cu "daca ai nevoie de caldura, porneste aerul conditionat". Scuzati`mi puerilismul, dar chiar nu percutez fraza.Ceva lamuriri daca se poate?

  • Koss, vineri, 29.10.2010 21:39
    cum sa fie asa???

    4. Evită staţionarea cu motorul pornit. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui kilometru şi jumătate în regim normal. Afirmatia asta nu poate fi adevarata. la un consum de 10 litrii urban ar rezulta 4 litrii si ceva pe ora stationand. Un motor obijnuit nu are cum sa consume mai mult de 1.5 litrii pe ora de stationare la relantii fara consumatori. Deci intre 1- si 1.5 litrii pe ora de stationare la relantii. nu are logica afirmatia voastra : "4. Evită staţionarea cu motorul pornit. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui kilometru şi jumătate în regim normal" Corect e rationamentul. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui sfert de kilometru ... Lucru verificat de mine. Daca e dupa voi 4 litrii pe ora mi se par mul.. Eu zic 1 litru si ceva pe ora de relantii.. In rest regulile 1 3 si 5 nu prea au cum sa fie respectate la noi IAR REGULA 4 E TOTAL ERONATA..

  • demin2609, vineri, 29.10.2010 22:23
    OK, este adevarat! însă spune-i tu unui copil să nu se mai joace! Totuşi sunt anii frumoşi din viaţă, dă-l în pu!a mea de consum, vreau să mă distrez! 3.0 v6 este motorul preferat >:-)

    koss, corect este: litru - litri ...

  • Koss, vineri, 29.10.2010 22:42
    @demin2609

    Stiu ca e corect lirtri dar de fiecare data cand scriu pun 2 de i fara sa observ pur si simplu creieru scrie litrii. litrii-litri tot una e.. sau daca zic litrii se intelege alceva inafara de litri?? Litrii, litri pentru mine e tot una.. ba mai mult mai corec imi suna litrii nustiu de ce asa imi suna. ca nu e corect stiu dar .. folosesc litrii fara sa-mi dau seama si multi oanemi fac asta.. asta nu inseamna ca sunt analfabet am terminat filologia cu 9.50..

  • Tinel, vineri, 29.10.2010 22:56
    hmmm...

    1."Şoferii tineri nu ştiu cum să reducă emisiile şi consumul" 2."Conform studiului, şoferii tineri îşi doresc să economisească combustibil, însă nu ştiu cum să facă asta." 3."Şoferii mai tineri ştiu teoria condusului eficient, însă acesta nu e nici pe departe primul lucru la care se gândesc atunci când trec la volan." Hello! 1 si 2 se cam ciocnesc cu 3. Why?

  • Hunter, vineri, 29.10.2010 23:12
    Koss"iiiiiii"

    Daca nu erai analfabet...terminai filologia cu 10....iar povestile alea ale tale, cu calculele alea....sunt de filologie.....nu ca am stat eu sa fac alte calcule de genul....da prea te-ai invartit in jurul cozii...povesti nesfasite...lasa teoria chibritului pentru altii.....iar explicatia ta cu "iiiiii" este fenomenala.....am ras cu lacrimi pe bune....."iiiii".....oare faci ca si sirena ?! :)))

  • Tinel, vineri, 29.10.2010 23:52
    Hunter

    Buna asta Hunter! Am ras cu lacrimi:))

  • dor3l, sâmbătă, 30.10.2010 11:28

    Faptul că 50% din tineri nu știu cât consumă mașina lor denotă faptul că vorbim de un studiu efectuat peste Ocean. @.marius. Articolul este cules de pe un sait din SUA, ceea ce înseamnă că ălora nu le poți spune despre ventilație. Ei știu de "air conditioning" că e chestia aia care o pornești să-ți fie cald sau rece. Tot de aceea se spune și de staționarea la relanti că ți-ar consuma tot atât combustibil cât ai merge 1,5 km (de fapt, 1,6 km = 1 milă) pentru că mașinuțele lor papă mai mult carburant.

  • NewSymbol, sâmbătă, 30.10.2010 15:37

    Mie imi consuma cam 100 ml la 7 min (uneori si 10min fara consumatori, dar cu ac cam 4-5 min asta pe cb) de stationare. In 1500 m consum 90 ml benzina (6%) sau 150ml urban (eu zic ca e plauzibila afirmatia ca in 2 min consumi cat pt 1-1.5 km evident pe un motor mai mare) Referitor la aceleratia graduala, depinde cat de gradual, ca am vazut o demonstratie a unui pilot care arata ca trebuie sa acelerezi rapid ca sa ajungi in treptele superioare si sa-ti consume cat mai putin apoi (adica una e sa consumi 20% timp de 3-4 sec si alta 10% in 20 sec).

  • ccp, sâmbătă, 30.10.2010 16:03
    ce stire frate!!!

    wauuuuuu!!!!trebuie sa ma mai uit pe integralele curbilinii ca sa-mi calculez volumul rezervorului ca n-am incredere-n pompe..mda !si-n ecuatie trebuie sa mai introduc viteza vintului din fata,coeficientul aerodinamic,panta, greutatea dobindita in urma consumului micului dejun si o sa va informez despre cum trebuie condus economic...aaa era sa uit de coeficientul de frecare al caucioacelor...da-i D-ne subiect de discutie romanului ca el inventeaza din nou gaura macaroanei!!

  • Koss, luni, 01.11.2010 22:05
    @Hunter

    Hunter rasul ajuta la sanatata insa din pacate la tine in exces poate sa dauneze si sa iti plesneasca vreo vena.. si nu e daia dar nu mai poti dupaia sa experimentezi teoria sofatului economic .., si ce te faci?? o sa vanezi ingerasi cu arcu' pana la Dumnezeu..