Studiu: șoferii care folosesc Android Auto și Apple CarPlay au timpi de reacție mai slabi decât cei care scriu SMS-uri sau au consumat alcool
Șoferii care folosesc sistemele de infotainment Android Auto și Apple CarPlay prin comenzi vocale sau ecrane touch au timpi de reacție semnificativ mai slabi decât cei care scriu SMS-uri sau au consumat alcool.
Un studiu realizat de agenția britanică IAM RoadSmart a scos în evidență pericolul la care se expun șoferii care folosesc intensiv sistemele de infotainment Android Auto și Apple CarPlay.
Organizația britanică a organizat un traseu care a fost parcurs de câte trei ori de șoferii implicați în studiu: prima oară, șoferii nu au interacționat deloc cu sistemul de infotainment, a doua oară au interacționat doar prin comenzi vocale, iar a treia oară doar prin funcțiile touch.
Ambele metode de control au provocat distragerea atenției, însă cea mai periculoasă a fost folosirea funcțiilor touch. Rezultatele au venit în ciuda faptului că mulți șoferi au încetinit preventiv.
În urma datelor observate, specialiștii au concluzionat că distanța medie de oprire a mașinii la rularea pe autostradă este cu 20-25 de metri mai mare și că șoferii nu s-au uitat la drum timp de aproximativ 16 secunde în timpul condusului, ceea ce echivalează cu parcurgerea unei distanțe de peste 500 de metri la o viteză de circa 110 km/h.
De asemenea, timpii de reacție au fost cu peste 50% mai slabi. Ca exemplu, studiu menționează că utilizarea aplicației Spotify pe Android Auto sau Apple CarPlay generează timp de reacție mai mici inclusiv decât scrierea unui SMS la volan.
"Se estimează că distragerea atenției este un factor în aproximativ o treime dintre coliziuni pe șoselele din Europa în fiecare an. Rezultatele studiului ridică unele îngrijorări serioase cu privire la dezvoltarea și utilizarea sistemelor de infotainment", menționează Neil Greig, directorul de cercetare al IAM RoadSmart.
Totuși, agenția menționează că cercetările anterioare au arătat că distragerea atenției la utilizarea sistemelor Android Auto și Apple CarPlay este mai puțin periculoasă decât în cazul folosirii sistemelor tradiționale cu butoane.
Via Carscoops, IAM RoadSmart
Bineinteles,cercetatorii britanici! AM cu stiri din astea incepe sa se transforme in fituica de doi lei gauriti Libertatea. Pe cand si o rubrica cu masina de la pagina 5 dezbracata de caroserie?