STUDIU: Rețelele electrice din Europa vor face față cu greu cererii pentru mașini electrice

Publicat marţi, 15.02.2022 08:59 de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com

Un studiu realizat de către asociația industriei europene de energie, Eurelectric, precum și de compania de consultanță financiară EY, arată că, până în 2035, vor circula 130 de milioane de vehicule electrice în Europa. Același studiu arată că rețelele electrice vor face față cu greu cererii mari de automobile electrice.

În ultimii 5 ani, mașinile electrice au început să fie vândute într-un număr din ce în ce mai mare, în contextul interzicerii motoarelor termice la nivelul Uniunii Europene din 2035. Doar anul trecut, una din cinci mașini noi au fost electrice, iar vânzările de mașini cu propulsie alternativă au egalat numărul vehiculelor cu motoare convenționale, diesel sau pe benzină.

Potrivit unui raport publicat de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), numărul mașinilor electrice a crescut de 10 ori din 2017 până în 2021. Cu toate acestea, ACEA a tras un semnal de alarmă cu privire la lipsa de infrastructură necesară pentru aceste mașini. Datele aceluiași raport arată că numărul de stații de încărcare a crescut de numai 2.5 ori în aceeași perioadă.

Un studiu realizat de firma de consultanță financiară EY, alături de asociația industriei europene de energie Eurelectric, arată că numărul mașinilor electrice va ajunge la 130 de milioane până în 2035, în Europa. Firma de consultanță avertizează că rețelele electrice de pe continent nu vor putea face față cererii din ce în ce mai mari.

Numărul mic de stații de încărcare, precum și utilizarea lor intensă ar putea duce la blocaje, fluctuații de tensiune ale curentului electric, inclusiv pene de curent temporare, mai ales atunci când mai multe vehicule sunt alimentate simultan. Astfel, este exercitată o mare presiune asupra operatorilor sistemelor de distribuție.

Din fericire, mulți dintre operatori dispun de soluții care „să transforme costurile suplimentare într-o investiție cu potențial de finanțare prin programele UE”, a precizat Mihai Drăghici, director EY România.

Pentru a încerca să reducă problemele, EY estimează că vor trebui montate 65 de milioane de stații de încărcare în Europa. Dintre acestea, 9 milioane ar trebui să fie publice. De asemenea, cererea pentru energia electrică va crește la o rată de 30% pe an, ceea ce ar însemna o creștere de 200 TWh până în 2030. În prezent, sunt instalate doar 374.000 de stații electrice la nivel european.

via Agerpres

  • r, marţi, 15.02.2022 09:11

    Eu propun ca autoturismele electrice să fie cu adevărat ecologice și să fie încărcate doar de la vânt sau soare. Cât de prietenos cu mediul este un autoturism de 400, 500 sau 1020 HP ? Că 60 % din kilowațih sunt produși în centrale alimentate cu combustibil fosil.

  • Seriff, marţi, 15.02.2022 09:17

    Hahahaha, nu zau, acum si-au dat seama de asta, un motiv in plus pentru care electricele nu se merita, exista riscul sa pice curentul, parca vad pensatii cu glezne goale in parcare la Kaufland cum stau si se uita unul la altul cu stecherul in mana ca curca in lemne. Parca ii si aud, ba ce prosti am fost, ce bun era acum un Passat Tdi.

  • Kirotractor, marţi, 15.02.2022 09:32

    Pe scurt, acum / astăzi consumăm 8.449 MWh și producem doar 7.152 MWh. Din care numai 219 MWh eolian și 172 MWh -- fotovoltaic (curtea lui Edikk inclusă. :-)) Diferența, o cumpărăm (scump, ca și puținele BEV-uri de altfel.) Cu centrala Mintia netăiată am fi fost cam tanda pe manda, dar deh, când nu-s crize tre” să le dăm o mână de ajutor. Inutil de adăugat că planul multiplicării de 200 de ori a EU-prizelor EV e de noaptea minții. La fel, a creșterii producției de curent cu 30% anual -- mai ales în condițiile scumpirilor cu 3-4-500%.

  • Adrian, marţi, 15.02.2022 09:54

    @r Pai si cu bateriile cum ramane? Alea se produc ecologic? Materialele lor componente sunt asa usor de obtinut, le culegem din pom? Apoi ce facem cu reciclarea lor? Ori suntem ecologici pana la capat, ori e totul o mare vrajeala? Ups, aoleu ce-am zis!

  • dan_grc, marţi, 15.02.2022 10:06

    Situația nu va fi atât de gravă pentru că nu vor fi 130 milioane electrice în Europa până în 2035, cineva prinde fluturi cu aceste predicții.

  • inexorabil, marţi, 15.02.2022 10:40

    Deoarece sunt prieten la cataramă cu ilustrul Gâgă, voi pune, deseori, întrebări care respectă această legătură specială, ca de pildă: cum se face că, la nivelul “factorilor de răspundere” de pe această planetă, se ciocnesc între ele atâtea preocupări faţă de “soarta” mediului, cum niciodată nu se va întâmpla în privinţa bunăstării…OMULUI? Mai bizar este faptul că, indiferent de cantitatea e-obstacolelor obiective (prea puţin subiective), “înţelepţii” care ne conduc nu dau niciun semn că vor capitula în “idealul” lor (restul acţiunilor lor reprezintă simple ţeluri politice) de a ne asigura confort (în aerul respirat). De parcă deviza care îi animă ar fi: “Prima bogăţie a omului este sănătatea” (R.W.Emerson). Mă rog, dânşii au modificat-o “strategic”, astfel încât “prima” a fost înlocuită cu “singura”. Dar nu aceasta este problema, ci ipoteza veşnic invalidă conform căreia “poluarea” atmosferică ar ameninţa în vreun fel sănătatea. PS. În raiul profesional de pe Libertăţii 14D/Răzoare 5, mai se ia o gură de cafea, mai i se dă o pensulă de vopsea roşie lui Kiro.

  • @Seriff, marţi, 15.02.2022 11:07

    Daca lumea toata ar fi ca tine, am avea inca trenuri cu aburi si tramvaie trase de cai. Insa exista si evoluati care si-au dat seama ca pot circula si trenuri electrice, tramvaie, ba chiar vapoare, ferry si avioane electrice in curand. Degeaba va agitati voi pe aici de cativa ani, realitatea bate filmul si vanzarile de masini EV sau PHEV au depasit numarul de masini noi cu ICE. Si asa cu locomotivele cu aburi sunt istorie si piese de muzeu, asa si masinile cu motoare diesel vor deveni la fel. Repetam: doar in tarile evoluate. Ele isi vor vinde jafurile la cei mai putin evoluati. De aia vestul e departe, de aia romanii pleaca la munca prin alte tari. Prin Romania inca masinile germane sunt cele mai tari, altii iau Toyota, Lexus, Mazda, Honda, Kia, Hyundai si multe alte marci mult mai fiabile. Dar romanul parlit, crede ca o troaca de BMW ii asigura statut social. Asta e cocalarul roman. El stie ca petrolul e mai bun ca energia data de soare.

  • @dan_grc, marţi, 15.02.2022 12:05

    O sa vedem. Multi isi dau cu parerea, realitatea va decide. Tu de unde stiu cate vor fi? Cand zicea BMW ca va mai tine motoarele diesel inca 20 de ani in gama, i-ai crezut ca ti-a placut tie, dar in realitate vad ca vind bine IX3, IX (vezi Norvegia), deci nu mai apuca dieselul nici 10 ani :)) In plus ca sa respecte normele Euro 7 ar trebui multe sisteme care ar face masinile super scumpe si nu se mai merita.

  • Kirotractor, marţi, 15.02.2022 12:05

    @inexo: Chiar dacă folosesc pluralul (”repetăm” - wtf ??), pensularii roșii cred că-s eco-progresisto-obsedați ”pă persoană fizică” și nu de la serviciile de ceai-cafea -- stresate cu alte biznisuri mai colonial-lucrative decât demoralizarea vreunui chibiț AM pensionar. Sau, dac-or fi, aștept de la ei contra-argumente mai deștepte, preferabil susținute tot de cifre. ...Dar nu edikko-halucinații wishful-thinking gen ”vom produce curent tot mai mult, mai verzui și mai ieftin ca braga.” :-) În orice caz, ar fi cazul să afle că și petrolul / gazele / cărbunele reprezintă tot ”energie dată de Soare”, doar că paleo-stocată cu schepsis -- posibil special pentru noi-retrograzii, pe linia ”încurcatelor căi ale Domnului”.

  • ss, marţi, 15.02.2022 12:07

    @11:07 - mie mi se pare ca BMW a contribuit la evolutia automobilului si o face si acum, inclusiv pe partea de electrice. Oamenii care ii catalogheaza pe ceilalti dupa masina pe care o conduc sunt cu prea putina minte. Si de multe ori hateri. Nu are nicio logica sa-ti iei Kia daca-ti permiti ceva mai bun, doar pt ca economisesti bani pt lumea cealalta sau pt ca sunt unii care te-au catalogat intr-un fel sau in altul cum ai iesit cu masina de pe poarta fabricii

  • @ss, marţi, 15.02.2022 12:12

    Tie ti se pare, altii stiu ca Toyota si Lexus au contribuit. Cat despre Kia, se vede ca esti amator in alte masinilor: https://www.autonews.com/sales/kia-tops-jd-power-reliability-study-korean-brands-grab-3-top-4-spots Sunteti varza.

  • Mihai, marţi, 15.02.2022 12:30

    Auzind acestea, Mercedes s-a speriat si lanseaza AMG EQE: https://www.automarket.ro/stiri/viitorul-mercedes-amg-eqe-apare-intr-un-nou-teaser-debuteaza-in-16-107603.html Cei de la BMW vin si ei cu noi motoare diesel: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0364013EN/electro-offensive-and-number-one-in-premium-segment:-bmw-group-posts-strong-sales-for-2021?language=en Audi zic si ei ca se baga la noi dieseluri, ca nu e lumea interesata de electrificare: https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-accelerates-transformation-with-a-strong-2021-for-fully-electric-vehicles-14466#:~:text=In%202021%2C%20Audi%20sold%2081%2C894,an%20increase%20of%2057.5%20percent. Iar Tesla a renuntat la motoarele electrice si baga dieseluri pe toate modelele, ca nu se cer masini electrice. https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2022/01/02/tesla-says-it-delivered-record-936172-electric-vehicles-in-2021/ Lumina in capul vostru nu prea se face, dar becul se aprinde tot cu baterii sau electricitate. Deci electrificarea se va face fara acordul vostru, ca nu stiti despre ce vorbiti.

  • ss, marţi, 15.02.2022 12:33

    @12:12 eu n-am jignit pe nimeni. Unii judeca o masina dupa cat de fiabila este, altii dupa performanta, altii dupa cat confort iti ofera, altii dupa numere, altii dupa pret, altii dupa alte criterii. De-asta e loc in piata si pentru producatori variati, dar si pentru noi, oameni diferiti. E loc inca, ar trebui sa ne speriem cand vedem atata lipsa de toleranta la noi, oameni simpli... Kia o fi fiabila in statistici, dar nu vad legatura cu articolul de sus. In plus, este general acceptat ca lucrurile simple se strica mai greu decat cele complexe.

  • Tatraurs, marţi, 15.02.2022 13:57

    Cu toate ca sunt pesimist de fel,cred c-o sa se fasaie cu electro-troacele si incalzirea globala la fel cum pare ca se fasaie plandemia,nu mai pune nimeni botul la asa ceva dupa mascarada sanitara,au prins anticorpi daca nu,in afara de edikk,nimeni n-o sa mai detina masina in 2035 si cica o sa fie si fericit cu asta. Sa vedem daca merita electrica pana atunci,sa vedem cu ce o s-o incarce cand o sa "suga" rapid de la retea cateva zeci de milioane in acelasi timp.Astept mai intai vapoarele si avioanele(mai ales private) electrice,yahturile electrice,elicopterele electrice,tractoarele si camioanele asijderea+India toata electrificata si nu numai ea si apoi senila Europa care e cu doua picioare in groapa si nu-si mai permite asemenea utopii verzi!

  • Seriff, marţi, 15.02.2022 14:15

    Pentru cei care ma fac limitat, abia astept sa va vad cand stati ca fraierii in parcare la Kaufland sa incarcati troacele, eu o sa ma plimb linistit.

  • Seriff, marţi, 15.02.2022 14:38

    Aa si inca o chestie, eu sunt limitat? Mai limitat decat sa stai in parcare sa incarci o masina cu orele nu ai cum sa fii, atunci chiar esti limitat cu adevarat.

  • Seth, marţi, 15.02.2022 14:53

    Asa si ? Cand creste cererea de curent va creste si oferta/productia. Lucrul asta e valabil pentru orice lucru care se produce si se vinde. Nu vad care e problema.

  • Edikkk, marţi, 15.02.2022 15:08

    Hai că am venit.... Europenii sunt lacomi şi plângăcioşi, sunt mai socialişti aşa, mai comunişti America în schimb, mai capitalistă, nu le suflă nimeni în ciorbă Tesla are ditamai reţeaua în SUA, Canada şi nordul Mexicului şi şi-au construit-o singuri, fără ajutorul guvernului SUA - care şi sub Trump şi sub Biden - este contra Tesla. Europenii bătuţi în cap, în parte, da, o să aibă preţuri mai mari la energie. Nu e vina americii, SUA, Canada care nu vor renunţa niciodată la energia nucleară că Germania, Suedia vor să renunţe, că Austria şi Italia sunt total împotriva. Preţul mare a electricităţii este dat de Germania care ,în mişcarea lor total IDIOATĂ, au închis centrale nucleare perfect funcţionale, de frica unui tsunami care este efectiv imposibil să se producă în Germania !!! Şi ca să genereze curent măcar cât au închis din nucleare..... ard gaz. Gaz de la ruşi ! O să fie bine. Cei cu bani şi maşini electrice o să încarce indiferent de preţ, mai ales că în majoritate încarcă acasă şi pe tot anul ca medie s-au scos, nu îi interesează dacă preţul este dublu la staţiile publice ! Iar săracii o să facă economie la curent. Mulţumiţi Germaniei.

  • Edikkk, marţi, 15.02.2022 15:21

    Bravo Poloniei şi României care merg pe tehnologie americană, canadiană, japoneză Polonia a semnat deja pentru construirea a 10 centrale nucleare cu GE Hitachi https://youtu.be/CRF_geLQx78 Romania cu NuScale https://youtu.be/GNAddI4Fq1I Ambele soluţii sunt în top 3 din cele 10-20 de soluţii MSR, soluţia GE Hitachi fiind un reactor mai măricel 600 MW iar soluţia NuScale de 77 MW dar pot fi şase module, ajungând o centrală la 450 MW, avantajul NuScale că sunt mai sigure, posibil cele mai sigure din lume (din toate construite sau viitor apropiat) pentru că au sisteme compet pasive de siguranţă avantajul GE Hitachi că sunt pe MWh produs ceva mai eficiente (logic, cu cât mai mari cu atât mai eficiente) Un avantaj posibil NuScale au raza de siguranţă mult redusă, la 10 km și deci se pot pune "lângă" metropole şi aburul rezidual industrial poate încălzi, prin sistemul de termoficare, foarte ieftin oraşul, metropola !!

  • netam-nissan, marţi, 15.02.2022 15:22

    Pe unii i-a tras curentul se vede și mai ales la cap. Dacă acuma nu văd care e problema o s-o vadă curând deși cam neclar la luminița lumânărilor. De s-or mai găsi și astea.

  • @inexorabil, marţi, 15.02.2022 15:23

    Tu cand scrii, folosesti masina de scris sau smartphone? Daca folosesti smartphone, atunci sa stii ca poluezi si ca ai un acumulator LI-ion in el. Asa functioneaza acum tehnologia. La televizor te uiti? Ai cumva din ala cu lampi si diagonala de 32"? Daca da, sa stii ca au aparut si s-au dezvoltat mult cele LED cu o rezolutie mult mai buna si o greutate mai mica la o diagonala de 75" decat un TV cu lampi din ala vechi. Frigider si? E cumva Fram? Vezi ca si aici lucrurile au evoluat mult. Masina de spalat haine si vase? Calculator ai? E HC91 sau CIP 03? Incarci jocuri cu casete sau ai trecut la PC cu procesor octacore sau PS5/Xbox/Wii? Vezi tu limitatule, lumea evolueaza mult in toate domeniile si datorita celor deschisi la minte. Asa ca masinile electrice vor ajunge mai ieftine, mai usoare si se vor incarca foarte rapid in viitorul apropiat daca lumea asta vrea si cere. E foarte simplu: este interes intr-o directie, se fac si cercetari si se gasesc solutii. Dar asta doar daca sunt multi mai deschisi la minte. Prostii vor sta la pompa si se vor gandi ce norocosi sunt ei ca nu stau la incarcat la kaufland, dar vezi tu... Anul trecut au stat unii la cozi si cumparau si cu canistra sau asteptau cate 10 ore sau chiar zile prin alte tari, in timp ce altii incarcau acasa si isi vedeau de drum. Cine rade la urma rade mai bine e o vorba. Hai mergi si mai baga niste carbuni ca sa te uiti la TV cu lampi si sa te incalzesti. Unii au realizat ca se pot incalzi si face multe doar cu niste panouri solare pe acoperis: e simplu, daca esti destept si nu cocalar care iei BMW, dar stai in garsoniera.

  • Tatraurs, marţi, 15.02.2022 15:36

    Pana in 2035 mai e,ieri a scos Tesla microfon pentru karaoke sa nu te plictisesti cand stai cu orele la incarcat,nu glumesc,google it! Mai o samanta sparta,un rebus,sudoku,niste karaoke unde sa canti la incarcat cu orele ca-ti pare bine c-ai luat teapa!

  • @dan_grc, marţi, 15.02.2022 15:43

    Sa citim putintel si sa judecam, cu capul, nu ca atunci cand mergem si luam BMW:)) https://www.acea.auto/publication/report-vehicles-in-use-europe-january-2021/ Conform acestui articol, acum sunt in circulatie 242,7 milioane masini in circulatie in UE. Varsta medie a masinilor este de 11,5 ani, cu mentiunea ca Romania e la nivel de vai mama ei cu 16 ani vechime troace sh import Germania majoritatea. Din 2022 pana in 2035 mai sunt 13 ani dupa matematica mea. Daca jumatate din cei care isi schimba masina in acesti 13 ani trec la electrice, atunci se ajunge aproape de numarul mentionat. Deci daca judeci putintel, vei vedea ca se poate, ba chiar mai devreme. P.S. nu toti cred ca BMW-urile dizal sunt cele mai tari. Vezi tu ca jafurile cu 2.0 diesel care fac suta in 8 secunde vor ramane cu mult in urma unor electrice. Deja daca te uiti la Rimac, TESLA Plaid, uiti ca BMW face masini sportive. Ei nu au facut niciodata masini sport adevarate, ci doar solutii de compromis pentru amarati. Cand zici masini sport, zici Ferrari, Bugatti, Lamborghini, Koenigsegg, etc.

  • Mircea Badea, marţi, 15.02.2022 16:05

    pana in 2030 vei incarca full bateria in 5 minute. si te va tine ca si rezervorul de combustibil. bonus sute de caluti si cuplu urias instant la pret ok. toate casele pot/vor avea panouri, eoliene..am putea avea moristi in canalizari. aerul trebuie curatat! ps: bicle electrice in orase si incarcare masini doar noaptea ca oricum reteaua doarme noaptea.

  • Seriff, marţi, 15.02.2022 16:31

    @mircea badea se va incarca masina in 5 minute si va tine 1000 km un plin cand o face plopul pere si rachita micsunele, dar tu viseaza in continuare, poate in 2030 o sa ai si tu bani sa iti cumperi un spring, pana atunci tot cu autobuzul diesel mergi.

  • @Seriff, marţi, 15.02.2022 16:45

    Stii in cat face suta o Tesla Plaid? Poti sta linistit, se vor incarca foarte repede masinile, vor deveni mai usoare si vor fi mai ieftine. Si nu cred ca vor mai dura 13 ani ca sa avem 130 milioane de masini electrice pe strazi in Europa. Vor fi mai putini, poate doar 8 ani. E foarte simplu, puteti sa va uitati la Norvegia, Olanda, Anglia. Daca acolo se poate, va merge si in alte tari.

  • Seriff, marţi, 15.02.2022 17:01

    Nu ma intereseaza in cat timp face suta, am trecut de stadiul asta, nu am 18 ani sa ma intereseze liniutele, masinile nu se vor incarca mai repede si in nici un caz nu vor fi mai ieftine, tu pe ce planeta traiesti? Se scumpesc de la an la an si tu visezi ca se vor ieftini, lasa-ma si cu Norvegia, ca alora li s-au bagat pe gat, termicele fiind practic total interzise, plus ca e o tara mica, nu se compara, iar in Anglia sunt masini mult mai vechi decat in Romania, isi cumpara aia masini si cu 300 de lire si nu mai comenteaza nimeni ca polueaza.

  • inexorabil, marţi, 15.02.2022 17:12

    Dragule, știi care este diferența dintre cele două tabere (veșnic) beligerante? Că nouă nu ne pasă defel de un pericol imaginar precum "poluarea". Iar dacă ar fi fost reală, în sinea voastră vouă nu v-ar fi păsat...Tot așa, defel! De fapt, ATÂT zbârnâie în putregaiul cela de suflet al vostru: instaurarea cu orice preț a NWO-ului/BNW-ului. Ceea ce nu este posibil însă fără a scorni voi pretexte, care mai de care mai ridicole (până ajung să se confunde cu grotescul în fază pură -- deja sunt de prisos exemplele în acest sens...). PS. Văleu, mamă! Amalgamezi mașini supersport (Ferrari, Lamborghini) cu HPSC-uri (Bugatti, Koenigsegg). Tati, pe bune acum: întoarceți-vă la obiectul vostru primordial de activitate, recte Sig. Naț. Lăsați talentele "polivalente" și aerele "științifice". La urma urmei, este complet împotriva firii ca serviciile secrete să se ocupe cu propaganda (de orice fel). Scurt/2.

  • nobody, marţi, 15.02.2022 17:31

    inexo, te-ai simtit primul si ti-a luat furia mintile. Vezi mai bine ce scrie acolo, cuvant cu cuvant. Stiu ca stii multe cuvinte, dar nu ar strica sa incepi sa intelegi si legatura intre ele. Am spus ca e jenant sa compari masini care n-au nicio legatura una cu cealalta. Personal, sunt de ambele parti, pt ca imi plac si termicele si electricele. Certurile astea despre care e mai tare sunt puerile. Si da, vin din frustrari ale fiecaruia.

  • @Seriff, marţi, 15.02.2022 18:37

    Aaaa, tu esti din ala care are inca in masina casetofon. Vezi ca lumea a evoluat: exista deja Blu-ray player. Lumea credea ca se poate face mancare doar la aragaz cu gaze, dar intre timp au aparut si plite viteoceramice sau cu inductie. Daca nu crezi ca se vor ieftini, nu e nimic. Pot doar sa te intreb cati isi permiteau un telefon mobil acum 20 de ani si cati au acum? Pana si plozii de la gradinita? Multumesc, deci sunt pentru toate buzunarele. Cat costa un LED TV cu o diagonala de 55" acum 10 ani??? Ohoooo, mult, cine avea era suspect, acum cele de 55" sunt deja accesibile oricui, chiar si cele de 75" au ajuns la preturi bune. Cine isi permitea sa isi monteze panourile solara cu 10 ani in urma??? Aproape nimeni, ca erau scumpe si nici asa mult dezvoltate. Acum se pun pe orice casa prin Olanda, Franta, Anglia. Deci ce te face sa crezi ca nu vor fi la fel de accesibile ca cele enumerate mai sus? Daca judeci putin, vei realiza ca in 10 ani maxim, toate vor fi la fel de disponibile. Masinile au fost scumpe dintotdeauna. Inainte aveau doar boierii, acum isi permite oricine. Cine avea un PC 286 acum 25 de ani? Pai nu prea isi permitea lumea ca erau super scumpe. Acum oricine are un PC pe birou. Da, toate au devenit mai ieftine si accesibile in timp. E normal. Doar tu nu esti!

  • alex_cu_a_mic, marţi, 15.02.2022 19:18

    Pana in 2035 mai sunt 13 ani. Momentan pe strazi sunt ~1-2 mil electrice. Neglijabil raportat la tinta. In 13 ani se estimeaza ca vor fi 130 mil electrice pe strazi adica se vor vinde in medie cate 10 mil electrice pe an. Cate masini se vand momentan in Europa? In jur de 10 milioane pe an. Cate sunt electrice? Probabil ~10%. Nu stau sa caut date. In ritmul actual, cu 1-2 hai 3 mil electrice vandute pe an, cum se va ajunge la 130 mil de masini electrice pe strazi in 2035? Si cum vor trece deodata cumparatorii de la masini de 10-15-20k euro bucata la masini de 30-35-40k euro bucata?

  • @dan_grc, marţi, 15.02.2022 19:21

    Daca tu nu pricepi ca se vor interzice pana in 2035 vanzarile de masini cu motoare termice, e doar problema ta. Si nu, nu vor fi pana in 2035, 130 milioane de masini electrice prin Europa, vor fi pana in 2030. Treaba e destul de simpla. Cu noile norme de poluare va fi nevoie de rezervoare de Adblue mai mari ca cele de combustibil+ inca vreo 10 DPF. Asa ca masinile ar fi extrem de scumpe si nefiabile. Ca BMW-urile alea la care curg turbinele si papa ulei mai mult decat motorina. Stiu ca e greu cu voi, cei de la tara, dar aici vorbim de UE, nu de Tecuci. Deci voi sau Romania nu sunteti luati in considerare. Multe masini se vand in alte tari, nu in Romanian, Latvia, Polonia, etc...

  • @alex, marţi, 15.02.2022 19:27

    Tu nu prea le ai cu matematica: https://insideevs.com/news/564628/europe-plugin-car-sales-2021/ Doar anul trecut s-au vandut mai mult de 2 milioane. Si daca in 2035 se interzic vanzarile de masini cu motoare termice, cine crezi ca mai cumpara? Nu stiu cum e cu logica la voi, dar nu prea functioneaza. Ganditi global, nu personal: e vorba de UE, nu de ce va permiteti voi. Voi sunteti cantitati neglijabile, nebagate in seama. Romania e acolo, la coada clasamentului cand vine vorba de parc auto, cu cele mai vechi masini, dar si in top cand vine vorba de numarul de accidente. Asta pentru ca ganditi limitat si se vede.

  • dCi, marţi, 15.02.2022 19:34

    Nu este adevărat ... centralele foto-voltaice produc curent și noaptea...

  • @@alex, marţi, 15.02.2022 21:09

    În medie România are parc auto de 16,5 ani vechime. Grecia are 16, iar Cehia aproape 15. Trendul de 80% sh anual înseamnă vreo 9% electrice parc auto în România anului 2035. Subventiile sunt în continuă schimbare, China și Coreea urmând să facă diferența pe segmentul electric în maxim 2 ani. Vom gândi local, la nivel UE, circul electric va lua o lungă pauză, producătorii europeni de termice urmând să fie subvenționați în detrimentul electricelor chinezești. Probabil creșterea prețului la kWh și abandonarea infrastructurii de stații de încărcare vor fi mici tertipuri pentru o lălăială de durată. Numărul de accidente și electricele, baba și Putin. Înainte de toate vine o criză care va curăța piața auto de clienți. Peste criza chipurilor se va suprapune lipsa cererii. :)))))

  • Mihai, marţi, 15.02.2022 21:22

    Avand in vedere numarul de COCALARI pe metru patrat din Romania, e greu cu electrificarea. Si nu pretul e problema. Dau taranii isi permit BMW-uri dizal de peste 100000 €, nu cred ca pretul e problema. Problema e la mansarda. Intr-o tara unde se promoveaza prostia, nu ai cum sa faci cultura. Si unde nu e cultura, nu ai cum sa ceri evolutie. Manutele rosii nu cred ca va ajuta sa evoluati si nici nu va aduc bani de masini electrice, asa ca puneti mana sa mai cititi, mai vedeti si voi ce masini sunt mai fiabile, ca in afara de masini germane nu prea stiti altceva. Mai incercati si voi japoneze, coreene, poate va mai luminati. Topurile de fiabilitate sunt dominate de japonezi si coreeni, nu germani! Cand folosesti capul si cumperi o masina, te gandesti si la costurile aferente, nu doar la sigla si frumusete.

  • dCi, marţi, 15.02.2022 21:50

    Jalnic comentariu... când îți iei nevasta te gandesti la costuri si fiabilitate?

  • Dutz, marţi, 15.02.2022 22:45

    Cu o fi, o păți nu mergem mai departe. Ce își iau oamenii astăzi si ce oferă infrastructura pentru a folosi o electrică? Așa cum sunt oameni peste 50 de ani care au învățat sa folosească smarth Phone si internet Banking, la fel vom învăța unii sa folosim electrice dacă vom vrea. Vom vrea când o se se “merite” nevoi versus costuri. Majoritatea care-și iau astăzi electrice (treaba lor), nu își justifica decizia cu cele doua criterii își iau un Gadget. Putem face spume cu cearta si de o parte si de alta, dar ce conducem astăzi asta e realitatea, ce cumpărăm astăzi (clasic, hibrid, electric, nou, SH), asta este realitatea!!! O realitate influențată de mulți factori uneori discutabili care diferă de la țara la țara de la un continent la altul. Noi putem sa alegem din oferta sau sa ne apucam sa ne construim singuri mașina (puțin probabil). Oferta este politizată si plină de interese (pardon lobby-iști), ipocrizie si non-sens (după unii), dar din nou asta este realitate. Eu îmi aleg din oferta de astăzi ce vreau eu si la fel facem toti, deci ce vrem sa demonstram cu toate certurile astea??? Cine are dreptate? Si dacă se va va ajunge la ce spune unul sau altul in 3, 5 sau 10 ani intr-o țara sau un oraș va fi la fel pentru toți? Momentan lucrurile sunt clare si s-au dezvoltat in mulți, mulți ani. In viața reala nimeni n-o sa vrea sa fie “conditionat” de alimentarea mașinii (clasic sau electric), pentru ca timpul este important si nu prea mai avem loc in agenda de timpi “morți”, dar dacă Electricele vor decenii accesibile si vom avea posibilitatea sa le încărcam peste tot, s-ar putea sa fie mai comod decât mersul la PECO (cel puțin teoretic este posibil). Pana atunci fiecare cu decizia lui si sper sa va bucurați de decizia pe care o luați, dacă nu faceți ceva s-o rezolvați (it’s just a car).

  • PMC, miercuri, 16.02.2022 08:56

    https://arenait.ro/este-rentabil-masina-electrica-bucuresti/

  • Kirotractor, miercuri, 16.02.2022 09:04

    @inexo: Nu-i de exclusă nici varianta ta --văzând că palmele roșii pocnesc... și când cifrele vorbesc. Dacă-i așa, sunt onorat ca Inamic Public nr.1. :-) Rar mai citesc oricum argumente logice pe AM în dialoguri deschise și nu monologuri autiste. E doar o constatare, nu vreun reproș -- poate că eco-fanii ranchiunoși nu-s totuși 100% retardați, ci doar facil hipnotizabili de orice trend umflat la ordin prin media. ...Deși practica îi cam faultează. Și mai tristă e însă evaporarea simțului umorului și al detectării nuanțelor, simultan cu contaminarea #eco-generației cu o nouă limbă de lemn, că nu mai ai loc de-ntors de atâția gradual-sustenabili care ne arată maimuța -- pardon, ursul poluar. Nu înțeleg totuși agresivitatea lor intolerantă, dacă tot proslăvesc demo(no)crația. Cu ce l-ar deranja oare pe e-deranjatul @Edikkk că prefer să schimb vitezele? Ori pe alții c-aș fi *dino-juice addict*. :-) (n.b. Într-un târziu va ieși la iveală adevărul teoriei ABIOTICE a petrolului, ori al cauzelor reale a încălzirii întregului Sistem Solar.) Va fi însă prea târziu și pentru mine, și pentru voi: retrogradul de mine mirosind florile de jos în sus, iar progresiștii de voi -- ajunși noduri inept-fericite într-o fals-comodă rețea digi-feudală. Fiindcă ăsta-mi pare substratul profund al e-manipulării -- nu-ți vine a crede, dar te asigur că nu peste mult timp vei fi chiar tu upgradabil Over-The-Air, Edikkk...

  • Seriff, miercuri, 16.02.2022 09:14

    Comparatia cu telefonale, pai hai sa comparam Un telefon vechi nu face ce face unul nou, logic ca iti cumperi unul nou, pentru ca ai camera, internet, waze etc O masina veche face ce face o electrica, dar o face mai bine, apropo pentru toti pensatii cu glezne goale de aici adica : EDIKK, MIHAI si MIRCEA BADEA, voi geniilor, evoluatilor aveti masini electrice? Sau doar urlati pe aici degeaba, dar nici de Spring nu aveti bani.

  • Edikkk, miercuri, 16.02.2022 11:53

    wow, polonezii sunt mult peste noi.... Nu numai că construiesc 10 reactoare cu GE Hitachi dar se pare că construiesc şi cu NuScale !!! https://youtu.be/YvyfcjLRQZw Polonezii ăştia sunt badass Bravo lor

  • @Seriff, miercuri, 16.02.2022 13:15

    O masina veche face ce face una electrica, dar o face mai bine. Buna asta, poti detalia? Ce exact face mai bine? Pornind de la logica asta si un video vechi cu caseta e mai bun ca un Blu-ray, si un TV cu lampi mai bun ca un LED, un calculator 286, mai bun ca unul nou, o plita cu lemne mai buna ca una pe inductie, etc. https://www.electrive.com/2021/12/20/nio-reveals-new-mid-sized-sedan-and-eu-plans/ Hai ca in curand o sa ma convingi ca romanii traiesc mai bine ca cei din vest, ca au strazi mai bune, ca sunt mai vechi, ca masinile alea de 16 ani sunt toate trecute de ITP (fara spaga cum faceti voi), ca traficul ala din Bucuresti e doar propaganda media si ca mai bine stai in trafic cu un diesel imputit decat cu o electrica. Vezi ca mai sunt vreo 3 articole noi bune pentru tine: Alfa Romeo scoate un SUV electric, Lexus o masina sport electrica, Mercedes AMG EQE. Toate zic ca nu e lumea interesata, dar se fabrica, ca sa dea faliment producatorii.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 16.02.2022 14:07

    @ @alex 19.27 Tu nu prea le ai cu matematica. 130 milioane de electrice in 13 ani inseamna vanzari de 10 mil electrice pe an. Daca momentan sunt vreo 5 mil pe strazi din care majoritatea vor fi oale si ulcele in 13 ani inseamna ca majoritatea celor 130 milioane vor fi masini vandute incepand cu anul asta. Anul trecut s-au vandut ~2 mil stecheroase. E clar ca anul asta se vor vinde 10 mil. O crestere de 50% a vanzarilor de 2 mil inseamna fix 10 mil. Gizas, ce ti-e si cu firmele astea de consultanta. Nu le-a mai ramas pic de bun simt de la atata expertiza.

  • Seriff, joi, 17.02.2022 09:12

    Pai am argumentat geniule care nu sti sa te semnezi, argumentez iar ca vad ca nu pricepi, e greu O electrica se incarca greu, oriunde, nu exista statii ulta rapide, exista riscul ca statia sa fie ocupata, adica sa te duci acolo si sa stai cateva ore pana se elibereaza, dupa stai si tu cateva ore sa incarci, pe langa asta autonomia la drum lung e mega penibila, scade drastic, daca e si frig esti pa. Pretul de achizitie e mai mare decat la varianta termica al aceleasi masini, de revanzare ce sa vorbim, nimeni nu va cumpara electrica uzata SH. Avantaje termica: pret de achizitie clar mai ieftin, nu ai nici o grija la drum lung, benzinarii sunt efectiv peste tot, autonomia e in medie la orice masina cam 800 km , daca e diesel se duce in 1000 km, timpul de alimentare e de maxim 5 minute, ce mai vrei? Ia-ti tu electrica si du-te in parcare la Kaufland sa dormi acolo.