Skoda prezintă noua Fabia Monte Carlo: elemente sportive și până la 150 de cai putere

Publicat marţi, 15.02.2022 10:26 de Alexandru Monenciu

Constructorul ceh de automobile a publicat primele informații și imagini cu noua Fabia Monte Carlo. Vârful de gamă al modelului compact este disponibil cu până la 150 de cai putere.

După o campanie de promovare care a început în urmă cu câteva săptămâni, Skoda a lansat, acum, noua Fabia Monte Carlo. Este, pe scurt, cea mai sportivă Fabia de ultimă generație pe care o poți cumpăra, dar, nu te lăsa păcălit de cuvântul "sportiv".

Asta pentru că versiunea Monte Carlo înseamnă, în mare, doar îmbunătățiri estetice.

Pentru exterior, Skoda a pregătit o serie de elemente vopsite în negru, inclusiv plafonul, un difuzor de aer fals, grilă frontală activă și jante de 16 sau 17 inch, cu elemente aerodinamice din plastic. Cu acestea bifate, noua Fabia Monte Carlo are un coeficient aerodinamic Cx de 0.28.

Desigur, clienții pot opta și pentru un set de jante cu diametrul de 18 inch.

TEMA SPORTIVĂ CONTINUĂ LA INTERIOR

Pasagerii vor regăsi la interior scaune sport, accente roșii, cusături albe, ornamente din plastic, care imită fibra de carbon și lumină ambientală. Instrumentarul de bord digital, cu ecran de 10.25 inch, este opțional, la fel ca zona cu încărcare prin inducție, pentru telefonul mobil, ecranul central de 9.2 inch și subwoofer-ul montat în portbagaj.

Skoda oferă noua Fabia Monte Carlo alături de patru motorizări. Intrarea în gamă se face cu unitatea de 1.0 litri, aspirată natural, care dezvoltă 80 de cai putere și 93 Nm cuplu. Tracțiune față și transmisia manuală cu cinci rapoarte completează pachetul.

În aceste condiții, mașina atinge 100 de km/h în 15.5 secunde și are o viteză maximă de 179 km/h.

Următorul agregat este cel de 1.0 litri turbo, capabil de 95 CP și 175 Nm. Este conectat la o cutie manuală cu cinci trepte, iar, în cazul său, suta de kilometri pe oră este atinsă în 10.6 secunde. Viteza maximă urcă la 193 km/h.

Avem apoi motorul 1.0 TSI EVO, care dezvoltă 110 CP și 200 Nm. Acesta poate fi alăturat fie unei transmisii manuale cu 6 rapoarte, fie uneia automate DSG cu 7 trepte. Cu prima bifată, repriza 0-100 km/h durează 10 secunde, iar cu cea de-a doua 9.9 secunde. Viteza maximă este identică în ambele cazuri: 205 km/h.

Motorul de 1.5 litri TSI este, fără îndoială, cel mai potrivit pentru noua Fabia Monte Carlo. Unitatea dezvoltă 150 CP și 250 Nm, iar suta de kilometri pe oră este atinsă în 8 secunde, mulțumită unei transmisii automate DSG. Viteza maximă ajunge la 225 km/h.

Noua Skoda Fabia Monte Carlo va fi disponibilă, în Europa, din al doilea trimestru al anului curent.

via Skoda

  • Citizen, marţi, 15.02.2022 11:22

    What's the point?! sau cum s-ar zice "ce rost mai are", tinand cont ca au luat-o razna rau cu preturile. Nu m-ar mira ca cea de 1.5 tsi sa ajunga la 30k Euro.

  • ds, marţi, 15.02.2022 11:30

    Motorul 1.0 TSI EVO cred că este cel de pe Octavia, un motor care m-a uns pe suflet, peste Eco Boost de la Ford și peste cel de pe noul Logan sau Sandero stepway. Are niște resurse incredibile și la 150 km/h.

  • UnAlex, marţi, 15.02.2022 13:00

    Simpatica! Preturi?

  • someone23, marţi, 15.02.2022 13:16

    versiunea 1.0 110 MT nivelul 2 de echipare, style, este 20200 in romania. acest monte carlo se va apropia lejer de 25000, ceea ce e f mult pt clasa mica usor dinamica.

  • @ds, marţi, 15.02.2022 13:18

    Confirm si eu, daca la Dacia si Ford simti cum le piere suflul si nu mai au ce sa-ti ofere, se plafoneaza chiar atunci cand ai nevoie de putere, ei bine, asta TSI EVO de la Skoda/VW continua sa traga liniar, ca un aspirat de moda veche de capacitate mare, de 2-3 litri, pastrand proportiile, desigur. Ca si comportament si sunet imi rascoleste niste amintiri: Golf VR5 2,3 si Peugeot 605 3.0 V6, dar fara consumul acelor timpuri. Aproape neverosimil pentru un motor de 1 litru si 3 cilindri... Pana la urma, nu degeaba Skoda/VW sunt ceva mai scumpe decat Dacia/Ford/Renault, mai pui putin si iei ceva ca lumea, de care sa fii multumit, nu sa ramai cu indoieli si regrete. Eu cred ca un merit il are si cutia DSG, absolut ireprosabila, mereu prompta si pe faza, in combinatia asta l-am avut eu la test. Un motor iarasi foarte bun in 3 cilindri de capacitate mica, elastic si rafinat, ar mai fi 1.2 Puretech de la PSA/Stellantis. Daca il vreti cu automata si daca cautati nod la papura, este poate util de stiut ca cutia Aisin il saboteaza putintel, dar doar putintel, sesizabil insa pentru cei mai experimentati, comparativ cu DSG-ul, desi japoneza este foarte rafinata si confortabila, plus super-mega-fiabila. Revenind la subiect, TSI-urile de 1 litru mi se par cele mai potrivite. Cel de baza aspirat pare cam slabut, bun de oras si ideal pentru agenti de vanzari, curieri, livratori, iar cel de 1.5 TSI cam sare calul ca putere/cuplu pentru o masina de segment B, ce va fi folosita cel mai frecvent in mediul urban/periurban; chiar daca este probabil delicioasa la condus, rational nu prea se justifica, ca sigur nu va fi prea ieftina, dar ma rog, un burlac cu venituri consistente, fara apasarea de a intretine o familie, ar putea sa se cadoriseasca cu un astfel de warn-hatch, in echipare Monte Carlo.

  • Tatraurs, marţi, 15.02.2022 13:48

    Sunt curios cum e motorul de 1.0 tsi pe Fabia care e usoara,pe Octavia e ok pana la 100,dupa e lesinat total,daca mai pui si 4 oameni in masina e haos,o flasneta,cu toate astea mi s-a parut aproape la fel de "agil" precum este 1.5 tsi de 130 de cai de pe Golf7,un motor la fel de anemic si cu o curba de cuplu foarte slaba,gatuindu-se dupa 5000 de ture. Versiunea full de 1.5 tsi automata(din pacate nu exista manuala) cred ca o sa se invarta in jurul pretului de 30 000euro,mai pui 10 000 si-ti iei Honda Civic type r de 320cai sau ceva mai slab,o Kia Ceed de 1.6 si 206 cai. Totusi vad si un plus,macar are discuri pe spate :)

  • Mircea Badea, marţi, 15.02.2022 15:27

    de ce e difuzorul de aer fals?!! nu-mi place culoarea..

  • @@ds, miercuri, 16.02.2022 11:24

    1L in 3 cilindri si dsg e moartea caprioarei. Fiabilitatea e in capat, prima dupa ce dai coltul. Pretul ar putea fi peste Kia Ceed GT de 200 CP, un pic mai rapida, mult mai fiabila si cu tenta premium. Destul de tragic in contextul prabusirii vanzarilor Skoda.