Studiu: Numărul de mașini diesel "murdare" din Uniunea Europeană a crescut la 51 de milioane. În România există 328.000 de unități
Numărul de mașini diesel Euro 5 și Euro 6 din Uniunea Europeană care emit de peste două ori mai mult oxid de azot decât în testele de emisii a ajuns la peste 51 de milioane, dintre care 328.000 se află în România.
Organizația non-guvernamentală Transport & Environment a publicat în această săptămână un nou raport cu privire la numărul de mașini diesel "murdare" aflate în circulație în Uniunea Europeană.
Prin diesel "murdar", organizația înțelege orice mașină diesel cu motor Euro 5 sau Euro 6 care emite în realitate de peste două ori mai mult oxid de azot decât în testele NEDC sau de peste trei ori mai mult oxid de azot decât în testele reale.
Potrivit studiului, numărul de mașini diesel "murdare" care circulă în Uniunea Europeană este în prezent de 51 milioane, cu 18% mai multe decât în ultimele 12 luni și cu 74% peste nivelul înregistrat în 2016.
Datele sunt bazate pe vânzările de mașini diesel înregistrate după anul 2008, iar oganizatia susține că această creștere puternică are drept cauză "decizia constructorilor de a maximiza profiturile prin vânzarea de mașini diesel murdare în loc să investească în soluții pentru a reduce emisiile".
Datele studiului arată că 81% dintre cele 51 de milioane de mașini diesel "murdare" se află în principalele șase piețe europene, iar podiumul este ocupat de Germania (9.9 milioane), Franta (9.8 milioane) și Marea Britanie (8.5 milioane).
În acest clasament, România ocupă locul 15 în Uniunea Europeană cu 328.000 de masni diesel "murdare", în spatele unor țări precum Austria, Polonia, Cehia sau Danemarca, dar în fața unor țări precum Finlanda, Ungaria sau Slovacia.
Deloc surprinzător, Grupul Volkswagen este responsabil pentru mai bine de a cincea parte din numărul total de mașini diesel "murdare", cu 11.6 milioane de unități, în timp ce Alianța Renault-Nissan este pe locul doi cu 8.1 milioane de unități, iar Grupul PSA Peugeot-Citroen este pe locul trei cu 7.2 milioane de unități.
De asemenea, organizația susține că numărul de mașini diesel "murdare" ar scădea cu numai 16%, la 42.5 milioane, dacă ar fi exclus toate mașinile pentru care constructorii trebuie să facă update-uri software în urma scandalului Dieselgate.
Via Transport & Environment
o tampenie de raport... Si cum facem cu masinile diesel sub EURO 5? daca euro 5 si 6 sunt murdare, alea cum sunt? Sunt posesor de diesel euro 5, dar nu scoate fum deloc si toba e curata ca la un benzinar. Iar, locomotivele fara DPF si de la Euro 4 in jos alea nu sunt murdare? Cred ca alea ar trebui eliminate, casate, etc.