STUDIU: Mașinile cu motoare convenționale, mai fiabile decât cele electrice
Potrivit unui studiu realizat de o companie britanică, mașinile cu motoare convenționale sunt mai fiabile decât cele electrice în primii 4 ani.
Mașinile electrice au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, iar numărul lor crește în ritm foarte rapid în acest moment. Pe lângă noile legi care vor obliga producătorii să vândă numai vehicule electrice din deceniul viitor, mașinile cu propulsie alternativă sunt, în teorie, mai fiabile decât cele cu motoare termice.
Însă, un studiu realizat de Which? arată că mașinile electrice nu sunt la fel de fiabile ca cele convenționale. Raportul arată că posesorii de modele electrice au raportat mai multe probleme în primii 4 ani decât proprietarii de mașini convenționale.
La studiu au participat 48.000 de oameni în total. Din 57.000 de mașini, doar 2184 sunt electrice. La acest capitol, 39% dintre proprietarii de mașini electrice au raportat probleme în primii 4 ani. Prin comparație, doar 19% dintre cei cu mașini cu motoare pe benzină au raportat probleme și 29% dintre posesorii de mașini cu motoare diesel au avut probleme în același interval de timp.
Cea mai des întâlnită problemă la mașinile electrice a fost la sistemul software. În medie, reparația unei astfel de mașini durează 5 zile, față de 3 zile pentru mașinile pe benzină și 4 zile pentru cele diesel.
La capitolul mărci, Tesla a avut cei mai mulți proprietari nemulțumiți. 39% dintre proprietarii mărcii au raportat cel puțin o problemă în primii 4 ani. Dintre aceștia 5% au avut probleme care au împiedicat funcționarea mașinii.
Kia este brand-ul cu cele mai puține probleme. Doar 6% dintre proprietari au avut probleme și numai 1% au avut defecțiuni majore.
via Carscoops
-
iedik, luni, 21.03.2022 12:19
minciuna in fals va zic io, cand s-o opri curentul nici o electrica nu mai are probleme.
-
nu mai bateti campii, luni, 21.03.2022 12:43
electrica poate avea doar bug-uri software, rezolvabile rapid (multe OTA) fara sa demontezi niciun surub de pe masina. hardware sunt bulletproof, nu are ce sa se strice la ele. deci nu te mai entuziasma degeaba dieselarule si nici tu kiro.
-
r, luni, 21.03.2022 13:35
Felicitări pentru Which? că au avut curajul să spună adevărul. Sau poate or fi putiniști ?!!! Ceva totuși nu sună bine- reparația durează în medie 5 zile (?? ) iar majoritatea problemelor au fost la software. Când o resoftare durează o oră. Sau a dat Covid-ul și în software și îi bagă oxigen de Himalaya ca să nu ia foc de nervi.
-
@r, luni, 21.03.2022 15:19
Nu va mai imbatati cu apa rece si cititi bine: cererea pentru electrice este in crestere. Fiind masini noi si cu multe dotari superioare troacelor diesel, e si normal sa aiba probleme. Vorbim de produse noi ajunse pe piata. E si logic sa fie, insa a se mentiona ca mai mult pe partea de software. Daca bateria e pa dupa 10 ani, cu motorul diesel ce faci dupa 10 ani? Segmentare si schimbat complet distributia? Schimbat bujii, ulei si filtre anual? Ati calculat cam la cat ajunge un astfel de service in 10 ani?
Dutz, luni, 21.03.2022 16:54O masina a familiei cu motor diesel are 15 ani (o avem de noua), are aproape 400.000 km si motorul este impecabil, tocmai i-a fost înlocuită distribuția pe lanț cu 1200 RON.
-
Andrei, luni, 21.03.2022 16:08
Amuzant cum se excită dieselarii. Și-ar lua și ei electrică, mâine, dacă și-ar permite. Ca să nu admită ca nu își permit, tot încearcă sa ne convingă că strugurii sunt acri.
Dutz, luni, 21.03.2022 17:06Tocmai (de 5 luni) am primit (de la job) un XC60 preț 60.000 de euro benzinar T6 (nu sunt diesel le aici). Puteam alege orice in banii ăștia, dar o electrică nu-mi acoperă nevoile. Opțiunile suplimentare pe care le au (in unele cazuri) nu compensează nici pe departe autonomia mică si flexibilitatea. Cei care se entuziasmează la asemenea știri o fac pentru ca sunt sătui de minciuni si reclama falsă. Sa le termine de dezvoltat si apoi sa la dea drumul pe piața. Dacă tu vrei sa se facă progres pe banii tai, nu te oprește nimeni, eu mai aman 2-3 ani achiziția unei electrice sa vedem ce si cum.
-
Anonim, luni, 21.03.2022 16:42
@stai linistit Andrei ca strugurii nu sunt acrii . Am facut o excursie de 4 zile , 1300 de km in care am alimentat o singura data timp de 10 minute . Excursia a fost facuta intr-o tara nemembra UE in care statiile de incarcare si masinile electrice sunt fff rare . Acolo ni au ajuns asa tare cu spalatul pe creier . Oamenii inca fumeaza in restaurante gasesti aspiratoare pe bune care au putere nu porcarii eco ca la noi si muuulte altele care la noi au disparut de cand cu intrarea in UE . Cat timp pierdeam sa incarc masina electrica ? La 1300 de km incarcam de cel putin 4 ori . Temperatura a fost pe minus mai tot timpul deci.. .. Electrica se preteaza doar ca a doua masina strict pt oras si o naveta de max 50-80 de km/ zi si sa ai cum sa incarci masina acasa . Eu zic sa ne acceptam fiecare cu parerile lui cu necesitatile proprii ca te asigur ca nu suntem 2 oameni la fel .
-
nobody, luni, 21.03.2022 17:32
@Dutz vrem si noi job ca al tau :)
-
Mircea Badea, luni, 21.03.2022 22:43
mda, e greu sa repari masina din pat de pe telefon..mai bine plin de funingine toata ziua schimband piesa dupa piesa...
-
Seriff, luni, 21.03.2022 23:11
@Mircea Badea, stai linistit ca nu ti-o repara nimeni din pat, te duci la reprezentanta si e posibil sa te usture rau la buzunar o reparatie la o electrica , sunt multi care se vaita de ele, oricum e clara treaba, sunt praf, dar bine, asta se stia demult.
-
@Seriff, marţi, 22.03.2022 11:36
Da, sunt multi care se vaita de ele, mai ales cei ca tine, care nu detin si habar nu au cu ce se mananca o electrica. La ultima fraza ai perfecta dreptate: treaba e clara demult... chiar si eu ti-am tot zis, inca de cand ai aparut pe acest site, ca esti praf.
-
CiprianBi, marţi, 22.03.2022 12:45
Cred ca media de 5 zile de reparatie, e crescuta foarte mult de unele masini electrice care stau cu lunile in service si nu pot fi reparate. Nu vorbesc din povesti!
-
Gigi, marţi, 22.03.2022 17:55
Am diesel de 20 de ani, 400 000km și are range 1000km vară/iarnă pe care îi încarc in 5 minute. Următoarea mașină va fi diesel.
-
Scrooge, miercuri, 23.03.2022 00:01
Totusi sa nu fim infantili. Masinile cu motoare termice au in spate zeci de ani de studii imbunatatiri si perfectionari ale tehnologiilor si pieselor din care sunt compuse. Masinile electrice cat au, mai ales ca majoritatea au platforme complet noi gandite de la 0. Nu sunt mare fan al electrcilor dar sa fim rationali. Fiecare inceput isi are tributul lui.
-
unu altu, miercuri, 23.03.2022 12:26
Asa va bucurati ca au probleme electricele de zici ca tractoarele voastre diesel nu au avut nevoie de 50 ani sa ajunga unde sunt acum. Sa ne aducem aminte de primele masini cu motoare diesel din anii 70/80 ... Orice tehnologie noua are nevoie de timp pentru a progresa si pentru asta trebuie sa fie si utilizata. Nu va mai excitati degeaba.
Dutz, joi, 24.03.2022 00:31Tu găsești normal sa compari evoluția de 50 de ani a mașinilor in general cu faptul ca acuma se dorește impunerea electricelor fără a avea infrastructura necesară? Motorul electric si bateria nu este o tehnologie noua, de aceea nu au reușit nici o îmbunătățite notabila in ultimii 3-4 ani. Din contra prețurile cresc ori dacă ar fi vorba de evoluție ar cam trebui sa fie inversul. Mai știi promisiunea Tesla, masina de 30.000 de dolari, care este acuma situația? Nu se bucura nimeni ca au Electricele problema, ci doar ne ia naiba cât de ușor sunt de prostit unii care cred orice. Si faptul ca ei aplauda si susțin mizeria asta nu face decât sa creeze o imagine falsa. Astăzi își permit electrice doar bogății care au casa si mai au încă cel puțin o masina. Despre ce vorbim? Cât costa 90% din mașinile noi care sa vând astăzi? Sub 20.000 de euro. Nu se excita nimeni (obsedatule), este doar trist cât de naivi sunteți unii… măcar nu mai aplaudați pana nu vedeți rezultate. Astăzi nu sunt!!!
-
Kewlar, miercuri, 31.08.2022 15:09
Asta cu "bullet proof" e tare. Precum capul tău imun la gloanțe. Nu că ar fi blindat dar la tine nu este zonă vitală. Trece glonțul și asta e. Dar toată electronica de forță precum și sistemele de comandă și control au fiabilitate 100 % ? Eu în locul tău mi-aș folosi energia ca să realizez un perpetuum mobile. Unul electric.
-
Kewlar, miercuri, 31.08.2022 15:21
Că bine zici Andrei. Dar tu ești un titan al gândirii. Cum să înțeleagă niște proști ce avantajos este să plăteșți mai mult pentru mai puțin. Prostia pe care ai emis-o este vecină cu geniul. O inteligență inferioară nu ar fi capabilă de așa ceva.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Nu pot sa cred ......pai nu erau pe aicia mari specialisti sa ne spuna cat de simple sunt masinile electrice ca nu ai probleme cu ele ? 40 % este o cifra uriasa in primi 4 ani in 8 ani o arunci la cosul de gunoi . Masinile electrice nu au sa fie o optiune de cumparare ca masini second hand . Probleme plus bateria care dupa 10 ani este paaaaaa