Studiu: “Interzicerea motoarelor diesel în Germania va lovi direct piața mașinilor second-hand”
Interzicerea motoarelor diesel în orașele din Germania va lovi direct piața mașinilor second-hand, iar stocul acestora va crește, potrivit unui studiu realizat de agenția de rating Moody’s.
În urmă cu câteva săptămâni, într-o dispoziție considerată istorică de presa germană, Curtea Administrativă federală din Leipzig a decis că fiecare oraș va putea hotărî individual dacă mașinile diesel au sau nu accesul interzis.
Decizia a fost considerată una foarte importantă în ceea ce privește viitorul motoarelor diesel la nivel european, fapt ce a dat naștere unui val de comentarii și studii pe marginea acestui subiect.
Potrivit agenției de rating Moody’s, interzicerea motoarelor diesel în Germania va avea un impact direct asupra pieței mașinilor second-hand și va crește stocurile cu aceste mașini deținute de dealeri sau importatori.
“Prăbușirea cererii pentru mașinile diesel va însemna și o scădere a valorii reziduale,” se arată într-un studiu Moody’s.
În Germania, peste 75% din mașinile noi sunt cumpărate în baza unui contract de finanțare cum este leasingul auto, iar clienții trebuie să plătească o anumită valoare reziduală la finalul contractului.
Moody’s a observat și o creștere a perioadei în care mașinile diesel rămân pe stocul dealerilor, de la 80-85 de zile în 2016, la peste 100 de zile la sfârșitul lui 2017.
Potrivit ultimelor date disponibile, proporția vânzărilor diesel în Germania a scăzut de la 48% (2015) la 32.5% în luna februarie 2018.
Via Autonews
-
Lucian, joi, 15.03.2018 15:39
Foarte corect ce a spus @vianu, din pacate.
-
joe, joi, 15.03.2018 16:10
Stati fara grija,guvernantii romani nu vor "tolera" oportunitatea samsarilor,,dar mai ales saracilor din Romania,si va pulsa cu noi dijme,plus ridicarea stafetei,ca valoare.Un exemplu e al guvernantilor celei mai sarace tari din Europa,Moldova. Au niste strategii pe termen foarte scurt,de te doare capul,,,si cred ca nici un sfert din ele nu vor fi realizabile."Iată care sunt obiectivele: Anual – Organizarea și promovarea Săptămînii Europene a Mobilității; Pe parcursul anului 2019 – Elaborarea stimulentelor fiscale pentru importul autovehiculelor cu motor electric și hibride, precum și dezvoltarea infrastructurii naționale necesare pentru autovehiculelor electrice; Pe parcursul anului 2019 – Aplicarea restricțiilor pentru circulația autovehiculelor vechi (de toate tipurile, inclusiv pentru transportul public și cel industrial/comercial) mai vechi de 15 ani; Pe parcursul anului 2019 – Modernizarea transportului public vechi cu mijloace de transport ecologic (electric); Pe parcursul anului 2019 – Elaborarea și promovarea propunerilor de interzicere a importului de mașini mai vechi de 7 ani și inferioare standardelor Euro 5! Pe parcursul anului 2019 – Reglementarea intrării mașinilor în orașe și în centrul orașelor (pentru a reduce ambuteiajele și poluarea aerului); Pe parcursul anului 2020 – Promovarea eliminării treptate a mașinilor vechi prin dezvoltarea și implementarea unui program de stat în colaborare cu companiile private Pe parcursul anului 2020 – Elaborarea reglementărilor privind promovarea utilizării mijloacelor de transport în comun (car sharing!), dezvoltarea prioritară a transportului public urban si reducerea semnificativă (30%) a numărului de microbuze, redirecționarea rutelor urbane, și diminuarea traficului de pe arterele centrale, crearea traseelor de ocolire a centrelor urbane; Pe parcursul anului 2020 – Integrarea în politicile cu privire la transport a prevederilor ce țin de încurajarea utilizării combustibililor alternativi și a noilor tehnologii în toate tipurile de transport.
-
costin, vineri, 16.03.2018 09:16
are dreptate colegul vianu dar nu aici e problema ,problema e la noi ,nu suntem in stare sa finalizam autostrazi !nu suntem in stare sa cheltuim bani europeni pentru infrastuctura,nu mai vorbesc de mediul inconjurator ,soarta noastra ramane la mana conducatorilor votati corupti,sunt masini romanesti si sh care ia calea germaniei vezi dacia,sunt produse romanesti care se duc spre consum in germania ,masinile sh din germania sunt mult mai sigure de cat masinile sh din romania (drumuri nasoale praf coruptie saracie)asta este realitatea!
-
dan, vineri, 16.03.2018 11:01
colegu colegu!!!! vianu e ceva radar pe traseu?
-
vianu, vineri, 16.03.2018 15:34
cred ca e una din chestiile care ma dispera la max, "colegu".... si radarele :)
-
Rudolf D., vineri, 16.03.2018 17:22
Nu fiti stupizi. Ce titlu e asta. Germania nu va interzice motoarele Diesel niciodata, ci doar cateva orase mai aglomerate vor interzice circulatia automobilelor de la norma EURO 4 in jos. Motoarele Diesel EURO 6 scot gaze mai curate decat iau din aer. Deci pot spune ca ele curata aerul. Atentie, nu vorbesc de CO2 care nu e un gaz toxic. Dar si aici un Diesel emite mai putin CO2 decat un benzinar deoarece are randamentul mai ridicat. Deci mai usor cu Dieselul pe scari.
-
vianu, sâmbătă, 17.03.2018 12:56
Motoarele Diesel EURO 6 scot gaze mai curate decat iau din aer. Deci pot spune ca ele curata aerul.....absolut FABULOS! Cred ca asta e maximul pe care, ani de zile de marketing desantat, permanent si agresiv, l-ar fi putut obtine echipele de PR si imagine. ...motoarele Diesel curata aerul...
-
@vianu, sâmbătă, 17.03.2018 14:07
Mai citeste si tu presa tehnica si rapoartele masuratorilor si nu mai da din gura aiurea. Deocamdata tu esti victima marketingului eco-neomarxist care v-a bagat in cap ca o sa muriti de cald peste 100 de ani cand va creste temperatura cu 2 grade. Ha ha ha.
-
@@vianu, sâmbătă, 17.03.2018 15:02
un link catre presa tehnica?
-
vianu, duminică, 18.03.2018 00:47
@noname care presa "tehnica"? una linkuita de constructor sau industria extractiva? care masuratori? ale aceleasi prese "tehnice" sau cele oferite direct de industrie? ma intristeaza sincer, simplitatea cu care unii dintre voi a caror creierase incapabile sa vada viitorul sumbru, al nostru si al copiilor nostri prefera, facil si superfical (fara a lipsi un hahait neghiob care se vrea, evident, superior) o infantila categorisire a ingrijorarii realiste ca fiind doar marketing eco-neo-marxism. esti un exponent concret al unui segment din poputaie caruia si negru pe alb demostrandu-i ca se inseala nu va recunoaste acest lucru. E trist, pentru ca prostia, ignoranta, indobitacirea devine din ce in ce mai vocala si mai agresiva in ultima perioada si odata cu venirea la putere a unor clovni imbecili de tip trump, ce valideaza acest comportament belicos, vom bifa cativa ani buni ca pierduti. PS nu te obosi sa dai un raspuns. Cruta-ti cei cativa neuroni si lasa-i se odihneasca. Vei trai astfel 100 de ani si vei astfel confirmarea ca temperatura a crescut doar cu 2*C, tu esti bine sanatos, si eco-neo-marxistii s-au inselat
-
Nikolaus Otto, joi, 22.03.2018 11:28
Ce link-uri sa-ti dea mai vierule ca vad ca ai parerea deja formata. tu stii exact ce e bine si ce e rau in industria asta auto, ce e alb si ce e negru. Ce linkuri mai vrei? Se vede ca nu lucrezi in domeniu de la o posta, ca altfel n-ai posta asemenea enormitati. Mai bine taci ca te faci si mai mult de ras, nu mai debita aberatii cu industria petroliera care conspira contra motorului care merge cu apa. Esti penibil. Cumpara troscoletele lu' conu' Iustin Capra ca sa fii eco si lasa-ne pe noi in pace sa vorbim aici despre masini.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
vom asista, inevitabil, la un flux masiv de Diesel catre tarile mult mai tolerante cu tehnologia. Nici nu trebuie sa ne uitam in alta parte decat la noi in gradina. Odata cu marirea stocurilor, motivata de slava vanzare si scaderea inevitabila a preturilor masinilor noi, piata SH va cunoaste un boom de care va "beneficia" si tara romaneasca. Pe de o parte Germania isi va echilibra financiar situatia, pentru ca in loc ca refuzurile sa ramana pe piata interna vor lua calea exportului asta insemnand intrari valutare. La economia Germaniei va fi o picatura, dar totusi o picatura care se adauga. Pe alta parte Romanica va bifa inca o scurgere de banuti, masiva, pe langa poluare, imbatranirea si mai accentuata a septelului auto si mentinerea la cote inalte a pietei de piese auto. ca orice in natura, nimic nu se pierde totul se transforma....