STUDIU: În 2035 vor exista 1.7 miliarde maşini pe străzile din întreaga lume
Un studiu recent a dezvăluit că în anul 2035 vor exista 1.7 miliarde de maşini pe Glob. Ţările cu cea mai mare creştere a numărului de automobile vor fi China şi India.
Cu toţii conştientizăm că numărul maşinilor pe care le vedem pe stradă creşte de la o zi la alta. Este un fenomen ce a luat o amploare deosebită în ultimul deceniu în România şi nu numai. De fapt, cea mai mare creştere a numărului de vehicule, caracterizată de specialişti ca fiind o explozie a soluţiilor de mobilitate, se înregistrează în China, ţara care se pregăteşte să devină cea mai mare piaţă auto din lume.
Alături de China, şi celelalte state ale lumii contribuie cu un număr în continuă creştere a vehiculelor aflate în circulaţie. Acest trend are însă premize îngrijorătoare. Potrivit unui studiu publicat de Agenţia Internaţională a Energiei (IEA), numărul automobilelor se va dubla până în 2035, ajungând la o valoare impresionantă de 1.7 miliarde de unităţi.
Ultimul deceniu a consemnat o explozie a numărului de maşini. Dacă în 2000 existau 4 maşini la 1000 de locuitori la nivel global, în 2012 avem o valoare de 10 ori mai mare: 40 de maşini la 1000 de locuitori. Dacă trendul continuă, în 2035 numărul de maşini la 1000 de locuitori va ajunge la 310.
Cel mai bun exemplu va fi oferit de China. Dacă în prezent sunt 60 de milioane de maşini pe străzile din Ţara Marelui Zid, în 2035 numărul lor va ajunge la 400 de milioane. Aceeaşi evoluţie se aşteaptă şi în India, unde numărul va creşte de la 15 milioane, cât este în prezent, până la 160 de milioane.
IEA estimează că din cele 1.7 miliarde de maşini, doar două procente vor reprezenta numărul maşinilor electrice. Hibrizii vor reprezenta 20% din piaţă, iar vehiculele pe gaz 3%. În aceste condiţii, nivelul de poluare va creşte alarmant, în ciuda eforturilor de reducere a emisiilor. Potrivit unei statistici IEA, nivelul emisiilor a crescut cu 50% din 1991 până în 2011.
via worldcarfans
Aceasta explozie necontrolata de cereri de masini ar trebui stopata preventiv inca de la......sursa :D Originea organica a lumii, carevasazica. In tarile subdezvoltate, saracii toarna copii cu nemiluita din lipsa de alte placeri, neintuind sau ignorand complet consecintele aferente. Situatia se schimba insa in tarile dezvoltate sau in curs de dezvoltare, unde, pe fondul insertiei educationale superioare zonelor defavorizate de pe Glob, plebea nu prea isi mai permite sa se joace de-a parintii, de-abia reusind sa supravietuiasca adultii, daramite si urmasii; aici, doar bogatanii (elitistii) sunt "ciumegi" si cu prioritate de bilute (la propriu si la figurat), iar motivatia lor reala nu este intotdeauna dezvaluita prostimii, insa, de fapt, au nevoie de multi urmasi ca sa aiba cine toca, din postura "fericita" dpdv probabilistic (asa s-au nascut, nu-i vina lor, de!) de odrasle de bani-gata, cisternele cu miliarde de euroi rapite prin "inginerii financiare" si cu bulan politic de la gura nenumaratilor "fraierilor" care ii slugaresc obligat-fortat si de care au grija, prin intermediul televiziunilor lor aservite, sa le inoculeze brainwashing zilnic, astfel incat acestia sa ajunga sa creada ca "Asa vrea Dumnezeu, sa ne supunem orbeste inaltelor stapaniri" !? Ca sa facem conexiunea cu subiectul in cauza, evident ca numarul masinilor ar putea sa se tripleze, nu doar sa se dubleze in urmatorii 20 de ani, insa se cuvin retinute doua observatii importante: 1) Rata de crestere demografica va fi tot mai dezechilibrata de la regiune la regiune, deci nu va fi uniforma, rezultand conjuncturi grotesti in care unele tari (recte Politichia, pardon, Romania) vor suferi depopulari masive (sub forma de exoduri si reducerea natalitatii concomitent cu sporirea mortalitatii - iar locul celor plecati sau disparuti va fi luat de toate natiile pamantului pe care lumea "nu putea sa le mai incapa" , dupa cum scria Eminescu), in timp ce altele se vor confrunta cu megapolisuri gen Tokyo sau Shanghai, deoarece toate putorile cu alergie la munca, fara deosebire de nivel de educatie sau avere, vor migra nu atat spre orase, cat spre metropole, unde vor prosti cu usurinta populatia locala ca "muncesc" si ei "cumva" (dandu-ne tepe prin piete ca samsari de alimente - am dat doar un exemplu), fenomen ingrat care se manifesta, din pacate, si la noi; 2) Se asteapta, intr-adevar, acea cota ametitoare de autovehicule produse mentionata in articol, nu-i bai, dar se intreaba cineva daca vor fi chiar......masini, in sensul plenitudinal al cuvantului?......Avea dreptate Cuantic cand anticipa o panorama globala ca in Total Recall, in care toate vehiculele vor fi 'trase la indigo" si vor semnala un fiasco al notiunii de estetica, singurul punct forte acceptabil pentru mentalitatea viitorului fiind utilitarismul lor brut......Toate tendintele ne indreapta intr-acolo, in mod accelerat si inevitabil...... PS: Ati urmarit acele reportaje interesante, dar si alarmante totodata, despre conceptul de Intunecare Globala (in antiteza cu Incalzirea Globala), de care tot poluarea industriala este responsabila, nedand semne ca se va opri aici?