STUDIU GfK: Românii cumpără maşini după consum, marcă şi preţ
Un studiu al GfK a relevat faptul că pe români nu îi mai interesează atât de mult cât costă o maşină, ci cât consumă aceasta. Pe locul trei în criteriile esenţiale în alegerea unui automobil este marca acestuia.
Cei de la GfK România au făcut un studiu pentru a afla intenţiile şi dorinţele românilor în ceea ce priveşte achiziţia de automobile. Printre principalele concluzii ale studiului se află un amănunt evident în contextul economic actual: românii sunt interesaţi în primul rând de consumul unui automobil şi în al doilea rând de preţ. Pe locul trei nu se află puterea motorului sau performanţele acestuia, ci marca autoturismului, semn că automobilul este încă un simbol puternic de statut social în România, în timp ce locul patru în criteriile de selecţie ale românilor este ocupat de performanţele motorului şi de capacităţile autovehiculului. Nivelul de dotări, siguranţa, garanţia sau starea tehnică nu au ajuns
Doar 5% din cei intervievaţi intenţionează să-şi cumpere un automobil în următoarele şase luni. În 2008, 8% din cei intervievaţi manivestau intenţia de a-şi cumpăra un automobil în următoarele şase luni. În decursul anului 2009, intenţia românilor de a cumpăra un automobil în următoarele şase luni s-a situat la o cotă similară cu cea înregistrată în 2010. În plus, în 2010, 60% din cei intervievaţi au declarat că preferă să cumpere un automobile second-hand.
Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenţionează să cumpere un autovehicul intenţionau să plătească cu bani gheaţă, din resurse proprii. În perioada 2008-2009, numărul cetăţenilor care cumpărau un automobil cu bani gheaţă era mai mic, semn că modalitatea de finanţare de la vremea respectivă era legată de instituţiile de creditare. De data aceasta, condiţiile de creditare, creşterea nesiguranţei în rândul consumatorilor şi scăderea veniturilor stabile şi-au pus amprenta şi asupra modalităţilor de plată.
Studiul Motobus a relevat şi un amănunt interesant: 38% din din români deţin o maşină proprietate personală, iar 19% dintre aceştia şi-au asigurat-o cu o poliţă CASCO. La încheierea poliţei CASCO, doar 45% dintre clienţi au menţionat preţul drept criteriu luat în calcul la alegerea asiguratorului. Pentru o poliţă RCA, 74% dintre şoferi au declarat că preţul este unul dintre criteriile esenţiale în alegerea asiguratorului. Dintre posesorii de maşini noi, 38% au în prezent CASCO, 22% au avut dar nu şi-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au şi nici nu au avut CASCO – situaţie în care se regăsesc 85% dintre posesorii de maşini cumpărate la mâna a doua.
Via | GfK România
Pai intr-o tara saraca ce altceva sa te intereseze...