Studiu: 71% dintre clienţii de pneuri noi au ales o anvelopă în funcţie de eticheta de eficienţă
Un studiu realizat la solicitarea Goodyear Dunlop la un an de la intrarea în vigoare a etichetelor obligatorii pentru anvelope arată că 71% dintre consumatori au luat o decizie în funcţie de informaţiile prezentate pe aceste etichete.
Un studiu realizat de IPSOS MarketQuest pentru cei de la Goodyear Dunlop a arătat că 71% dintre clienţii anvelope din ultimul an erau informaţi privind etichetele de clasificare ale anvelopelor şi au luat o decizie în funcţie de aceste etichete. Mai mult de jumătate dintre distribuitorii europeni de anvelope au folosit respectivele etichete de anvelope pentru a diferenţia pneurile între ele, anunţă realizatorii studiului. Clienţii de flote au fost şi ei interesaţi de etichetele pentru anvelope, 54% dintre managerii de flotă intervievaţi declarând că au făcut alegeri de pneuri în funcţie de etichetele de clasificare.
Consumul de carburant a fost ales drept cel mai important criteriu pentru un nou set de pneuri, spun 66% dintre managerii de flote intervievaţi. Între timp, consumatorii persoane fizice spun că aderenţa pe asfalt umed este cel mai important criteriu, urmat apoi de eficienţa consumului de carburant. Reprezentanţii consiliului MV2 au discutat cu managerii a 500 de flote de camioane din Franţa, Italia, Germania, Polonia şi Spania pentru a prezenta acest rezultat. Între timp, studiul IPSOS MarketQuest a fost realizat pe un eşantion de 6.465 de clienţi de anvelope noi din Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia, Spania, Polonia, Rusia, Arabia Saudită, Turcia şi Africa de Sud.
Cele trei criterii de evaluare ale unui pneu înscrise pe eticheta standardizată cerută de UE sunt rezistența la rulare, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior. Reprezentanţii producătorului de anvelope spun că există mai multe elemente importante pe care etichetele nu le prezintă, inginerii lor având în vedere peste 50 de criterii de performanţă. Cei de la Goodyear Dunlop susţin că anvelopele de iarnă de înaltă performanţă obţin un grad de etichetare relativ scăzut, deoarece acestea sunt optimizate pentru comportament optim la temperaturi scăzute, zăpadă şi gheaţă, iar testele şi cele trei criterii măsurate de eticheta cerută de UE nu arată întotdeauna performanţele pneurilor respective.
Via Goodyear Dunlop
povestea este exact cum spun cei de la gooyear si dunlop. Faptul ca, sa zicem, anvelopa Debica (am luat un exemplu ieftin) are toate indicativele mai bune ca un goodyear sau un brigestone, nu are nici o relevanta.