Studiu: 69% dintre șoferii români admit că depășesc viteza legală cu bună știință: aproape jumătate dintre ei parchează mașina în locuri interzise
Aproape 70% dintre șoferii români au recunoscut că depășesc viteza legală cu bună știință, în timp ce jumătate dintre ei spun că parchează mașina în locuri interzise, potrivit unui studiu realizat de Continental și Academia Titi Aur. Toți șoferii consideră că traficul din țară s-a înrăutățit în ultimul an, ei reclamând aglomerația și lipsa de civilizație.
Continental România și Academia Titi Aur au lansat al doilea studiu cu privire la mobilitatea participanților din trafic din România.
Comparativ cu anul trecut, conducătorii auto admit că încalcă regulile de circulație cu aceeași frecvență: aproximativ o dată pe lună, iar o treime dintre cei intervievați au recunoscut că ei înșiși încalcă normele rutiere cu bună știință.
Depășirea vitezei legale (69%), parcarea în locuri interzise (46%) și vorbitul la telefon (fără handsfree) când se află la volan (31%) reprezintă top 3 încălcări ale legii de către șoferii din România.
Toate categoriile de șoferi consideră că traficul în România s-a înrăutațit în ultimul an. În continuare, șoferii reclamă aglomerația și lipsa de civilizație. Calitatea drumurilor și siguranța în trafic sunt considerate că înregistrează mici înrăutățiri.
La fel ca anul trecut, majoritatea consideră că o educație mai bună, sub forma de cursuri de conducere defensivă, este necesară pentru a reduce intoleranța și agresivitatea din trafic. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate consideră că ei personal ar avea nevoie de astfel de cursuri de conducere defensivă/ educație rutieră/ legislație.
Studiul scoate în evidență faptul că șoferii conduc în medie 22.000 km pe an, alimentează cu combustibil la o oprire la pompă în valoare de 154 lei, verifică uzura anvelopelor în medie o dată pe lună, iar presiunea anvelopelor aproape de două ori pe lună. Șoferii tineri, în procent mai mare (53%) verifică presiunea săptămânal sau la cel mult 2-3 săptămâni, spre deosebire de șoferii mai vârstnici (35-40%).
Când vine vorba despre alegerea anvelopelor, criteriul cel mai important este raportul calitate-preț, asociat în mod direct cu siguranța. De asemenea, anvelopele all season sunt percepute ca un compromis și este preferată varianta utilizării a două seturi, de vară și de iarnă, care sunt schimbate în fiecare sezon. În schimb, depozitarea acestora este o provocare și un disconfort.
În ceea ce privește partea de beneficii, de departe cel mai important punct forte al gumelor de iarnă este considerat siguranța deplasării pe zapadă – 4 din 5 șoferi au menționat acest aspect. Totuși, în general, șoferii tineri sunt mai sceptici în privința beneficiilor anvelopelor de iarnă, în comparație cu cei maturi sau vârstnici.
Via Continental, Academia Titi Aur
In cei 69% ma incadrez cu "buna stiinta"....daca as avea treaba in afara Bucurestiului doar la Pitesti, Ploiesti sau Constanta atunci as parasi "grupul" si m-as imprieteni cu pilotul automat si as face teste de consum, la 110km/h, 130, etc....dar daca trebuie sa ajungi la Oradea,cu masina? - n.b. cu trenul faci min 12ore, de regula 14. Am facut acest drum (Oradea - Bucuresti) si cand am dat de trafic (greu) cu toate bucatile de autostrada aferente, nu am reusit o medie mai mare de 55km. Va las sa analizati cate ore am facut, avand in vedere ca distanta (prin Sibiu) este de 600km.