STUDIU: 60% din experții auto spun că tranziția către mașini electrice este nerealistă
Potrivit unui studiu nou, aproape 60% dintre experții din interiorul industriei auto spun că obiectivele impuse pentru tranziția către mașini electrice în următorii ani nu sunt realizabile. Cei mai mulți sunt de părere că lipsa de materii prime, problemele cu aprovizionarea bateriilor și lipsa de infrastructură vor întârzia această tranziție.
Tranziția către mașinile electrice este, practic, o certitudine în acest moment. În unele părți ale lumii, precum în Uniunea Europeană și în unele state din America de Nord și din Asia, tranziția către mașinile cu zero emisii este programată să fie finalizată odată cu deceniul următor. Alături de asta, cei mai mulți producători se concentrează deja asupra dezvoltării unei game noi de modele electrice.
Știm deja ce se va întâmpla pe continentul nostru începând din 2035. În luna februarie, Parlamentul European a adoptat oficial planul care interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice din acel an. Același lucru se va întâmpla și peste ocean, cum ar fi în Statele Unite și în Canada, de exemplu.
În ciuda acestor decizii, au apărut deja reacții de nemulțumire din partea unor guverne importante față de aceste măsuri. În mod notabil, Germania se opune interzicerii vânzărilor de mașini noi cu motoare termice și își dorește ca acestea să continue să fie disponibile pe piață și după 2035. Bineînțeles, asta cu condiția ca ele să fie alimentate cu combustibili sintetici.
Acum, un nou studiu realizat de companiile ABB Robotics și Automotive Manufacturing Solutions relevă câteva obstacole pentru tranziția către mașini electrice în următorii 12 ani. La studiu au participat aproape 600 de experți din interiorul industriei auto. Dintre aceștia, 59% sunt de părere că obiectivele impuse pentru această tranziție în următorii 12 ani nu sunt realizabile.
Cei care cred asta spun că tranziția va fi întârziată din cauza lipsei de infrastructură și de materii prime pentru fabricarea componentelor, dar și din cauza problemelor de aprovizionare cu acumulatori, a investițiilor foarte mari în acest domeniu și a capacității limitate a rețelelor electrice.
Dintre acești oameni, 26% susțin că lipsa de infrastructură este cea mai mare problemă, în timp ce 17% dintre aceștia cred că prețurile mari ale mașinilor electrice reprezintă cel mai mare obstacol.
La final, studiul arată că doar 11% dintre respondenți cred că obiectivele pentru această tranziție sunt realizabile. Între timp, alți 18% spun că tranziția nu se va realiza niciodată.
via Carscoops
-
ignis, vineri, 10.03.2023 19:21
Hopa! Timid, timid apare în "narațiune" de fapt cea mai imortantă cauză, deși e trecută ultima. "a capacității limitate a rețelelor electrice". Capacitate limitată și de producție dar și de transport. Iar vă dau cifre ca să nu fiu contrazis. Puterea totală instalată a României după spusele ANRE este de 18804,703 MW adică 18.804.703 KW https://www.anre.ro/ro/energie-electrica/rapoarte/puterea-instalata-in-capacitatiile-de-productie-energie-electrica Să zicem câ în România există un parc auto de 2.000.000 mașini (număr vehiculat pentru mașinile termice din București). Să zicem că există (ipotetic) 2.000.000 de prize de 7 KW (inclusiv rețeaua de distribuiție să suporte atâta putere) ca să-și pună omul mașina la încărcat noaptea. Să zicem (ipotetic) căi-i apucă pe toți proprietarii să bage mașina în priză în același timp. Un calcul simplu înseamnă 7 KW x 2.000.000 = 14.000.000 KW Comparați aceasată cifră cu puterea instalată a României. Le pun una sub alta 18.804.703 KW - puterea instalată a sistemului energetic al României 14.000.000 KW - puterea necesarâ încărcării simultane de la priza de 7 KW a 2 milioane de mașini. Dar, o să ziceți, că nu sunt oamenii atât de telepați să-și bage toți mașinile în priză seara, că nu e posibil. Dacă 1 din 10 utilizatori bagă mașina în priză (200.000 bucăți), înseamnă 1.400.000 KW adică aproape 10% din puterea instalată totală actuală, care în principiu trebuie suplimentată pe timpul nopții Ironia este că dacă încarci mașina noaptea nu poți folosi nici mult trâmbițat energie solară regenerabilă, pentru că poate nu știți, dar energia electrică produsă trebuie și consumată este un circuit reactiv, numai așa se poate stabiliza rețeaua. Am dat exemplu cu 2.000.000 mașini electrice, din care numai 10% se pun la încărcat noaptea. Parcul auto din România este de 5 ori mai mare, zice-se că sunt pe șosele 10 milioane de mașini. https://www.autocritica.ro/feature/parcul-auto-al-romaniei-radiografia-unei-tari-in-care-dieselul-si-masinile-de-peste-20-de-ani-sunt-la-putere/ Mai are rost să mai calculez?
-
Adi, vineri, 10.03.2023 19:27
Tranzitia ar trebui sa fie mai lenta (sa zicem pana in 2050) si ar trebui sa fie acceptate si motoarele hibride, mai ales daca poate fi facuta, in timp, tranzitia de la combustibili fosili la cei sintetici.
-
Mircea Badea, vineri, 10.03.2023 20:56
nu se pricep la tehnologie astia. plus ca nu realizeaza cat rau pot face noxele si poluarea petroliera. petrol=primitiv!
-
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 00:58
Da Ignis… inepția secolului cu proiectul de interzicere din 2035. Nu-i mare diferența VS BREXIT, așa au spus marea majoritare celor care nu au mers la vot… ce? afara din EU? nici o șansa sa treacă așa ceva, dar știm rezultatul. Acuma faza ca este mai OK afară din UE este alta treaba. UE a ajuns atâta de politizată si inflexibilă încât nu mai ajută la nimic, doar complică si face totul mai scump. As fi curios dintre cei care au votat proiectul câți au o electrică ca masina personală? Si vorbim de oameni plătiți cu aprox. 5.000 de euro pe luna plus multe cheltuieli decontate, adică procentul ar trebui împărțit la 3 cel putin sa putem face o estimare relevantă. Atâta timp cât se găsesc spălați pe creier in fiecare țara va exista un Hitler sau un Putin in diferite forme, știu ca-i greu de crezut si de imaginat (in adevăratul sens al dramei), dar un Ukraina este in război adevărat unde oameni mor (de ambele părți) si o țara este distrusă din cauza celor care aplauda dictatori adică cei ca Edikkk, Mike, Mircea and Co. Toți dictatorii au găsit ceva care sa le dea cojones celor mai sus menționați, sa le dea impresia ca ei fac ceva ce toată lumea vrea, ei salvatori lumii… acuma ei elimina poluarea cu Electricele, nu? Ce urmează spălatul hainelor fără detergent?
-
@dutzu, sâmbătă, 11.03.2023 09:32
tovarase, dictatorii sunt astia cu petrolul si gazele. suntem in razboaie si crize din cauza lor.
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 15:31Aha… si curentul este produs, “transportat” si distribuit de Moș Crăciun. Si nu ma lua cu panouri pe case ca-i o abureala. Resursele strategice oricare vor fi ele sunt “deținut”… hai ca te-ai prins TOVARĂȘE!!!
-
Andrei, sâmbătă, 11.03.2023 12:43
In traducere libera: 60% din "experți" au interese financiare la producătorii de termice.
-
Matei, sâmbătă, 11.03.2023 12:45
Am și eu o întrebare: ignis e sosia inoperabilului și Dutz e prietenul lui imaginar, sau invers?
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 15:38Așa si dacă știi, ce o sa faci? Cam așa si cu Electricele exista da nu-s bune de mai mimic.
-
@guguman, sâmbătă, 11.03.2023 17:42
O economie bazată pe petrol nu poate fi primitivă atât timp cât nu ai alta. :)
-
ignis, sâmbătă, 11.03.2023 17:55
@Matei Spre deosebire de făcăturile post revoluționare, eu am făcut școală și mi-am folosit mintea util, atât cât s-a mai putut în România. Am trăit pe pielea mea lucruri pe care tu poate le știi din auzite sau de pe net. Am un nas extrem de fin în a mirosi propaganda, minciuna și fumul în ochi. Nu știu ce pregătire ai, dar dacă vrei, discută la subiect. Vino cu calcule și demonstrează contrariul la ce am scris mai sus. Dacă nu, du-te în gaura virtuală de unde ai ieșit. Sunt sătul de spiruhareți, plagiatori, băgători în seamă și spălați pe creier. În România sunt ingineri care nu știu câți microlitri sunt într-un litru, iar numărul proștilor a crescut exponențial. O parte din ei frecventează și acest site. Iar cu proștii nu intru niciodată în polemică.
-
@ignis, sâmbătă, 11.03.2023 18:46
Ce ai scris tu e gargară ieftina care se demontează foarte ușor. Am auzit "argumentul" asta de nșpe ori de la alți activiști ca și tine. 1. Masina nu se încarca constant la 7kw, ala e doar maximul. ORICE proprietar de electrica știe măcar atâta lucru, deci tu fie habar nu ai ce vorbești, fie te adresezi gugustiucilor 2. Orice tara exporta electricitate când producția depășește consumul instant, și importa când e sub. ORICE tara, inclusiv România. Pentru ca nu se prea poate stoca usor. Deci panourile produc ziua și se exporta, și apoi importam noaptea. Unde mai pui ca pământul e rotund și se învârte, ceea ce face ca, ce minune, când e noapte la noi e zi la alții. Asta facem deja, deci nu e nimic nou. Numai tu ești picat din lună și n-ai auzit. 3. Parcul de eoliene creste de la an la an, și de obicei turbinele produc mai mult noaptea decât ziua. De astea ai "uitat" că nu se potrivea cu restul aberațiilor pe care le-ai debitat. 4. Masina electrica nu se încarca in fiecare zi. Eu o încarc acasă, o data pe săptămână, și are baterie mica. O poți încarca și ziua, mai ales vara când se întunecă la vreo 4h după ce te întorci de la birou. Ca să nu mai zic ca o pot încarca ziua în alta parte. Vezi cu panourile alea... 5. Capacitatea instalata nu sta pe loc în timp ce numărul de electrice creste. Știu ca iti dădea cu virgulă la aritmetica aia de tot rasul, dar pana sa se înlocuiască tot parcul auto va creste și capacitatea. Avem niște reactoare nucleare în lucru, vin și cele mobile. Din ce în ce mai multe panouri și turbine. După logica asta de Trilulilu depaseam deja capacitatea când am instalat aer condiționat peste tot. 6. Când ajungi la concluzia ca toți sunt prosti și tu ești deștept, când faci tu 2 înmulțiri și o impartire și îți dă că mulți alții nu s-au gândit la ceva atât de simplu, am o sugestie pentru tine: ia în considerare ca exista o șansă foarte mare că de fapt tu ești prost de bubui. Și te rog sa apreciezi ca sunt drăguț, puteam sa zic ca ești un postac care face propaganda rusească pe 3 ruble și o vodcă. 7. Câinii latră, caravana trece. Nu se împiedică de o mana de activiști chiar și asa guralivi ca tine.
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 19:59Eolienele produc noapte? Asta-i tare. Dacă nu-i furtuna, uragan sau o locație mai specială a planetei (câteva excepții), noaptea NU bate vântul si nici Soarele culmea ca de aia este noapte. Ca sa fie vant trebuie sa sa încălzească “pământul” asta așa foarte simplist. Cel mai simplu este de observat in zona de plaja unde briza se formează “on shore” in general după ora 14:00 si se cam oprește imediat după apus, urmând va direcția sa se schimbe “Off shore” im restul timpului. După amiaza pământul fiind mai cald, iar noaptea apa. La faza cu exportul si importul ești si mai varza. Tu crezi ca-i internet? Cum sa “aduci” electricitate de unde-i ziua. Vai, vai… noaptea minți. Stai jos 4 ;)
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 20:26O întrebare am totuși geniule, pardon două… ce țara are excedent de electricitate si cât (solară si eoliană)? Si încă una Bonus… Când crezi ca se va ajunge la excedent? UPS sper ca nu te prinzi de răspunsul la primele două, deșii nu cred, ca la tine-i noapte bine ;) Si pentru Jackpot… dacă la “calculul elaborat” al necesarului pe timpul nopții adăugăm bus-uri, autobuze, camioane, excavatoare etc. cam cum arată situația? PS Electricele sunt deja in pana “prostului” doar ca unii sunt exact așa ca sa-si dea seama. Mai uitate-te odată cum își lauda Buhnici Tesla ca sa vezi alt papagal…
-
@ignis, sâmbătă, 11.03.2023 19:11
Hai sa iti fac un rezumat ca poate ești obosit. "eu am făcut școală și mi-am folosit mintea util" "Nu știu ce pregătire ai, dar dacă vrei, discută la subiect." Am suficienta pregătire cât sa observ ca tu imparti capacitatea de producție e din 2023 la numărul de electrice din 2050. Hai, pa, plimbă ursul, deșteptule. "Am un nas extrem de fin în a mirosi propaganda, minciuna și fumul în ochi."
-
@corigentul electric, sâmbătă, 11.03.2023 20:19
Distribuitorul de energie știe ce putere consumi, ai contract în consecință. Acel maxim instantaneu trebuie asigurat de către distribuitor. Degeaba alternezi cu vecinul de la vale, distribuitorul e obligat să vă asigure rețeaua. :) 2 milioane de electrice ar însemna 20% din parcul auto național și distribuitori distruși de investiții. Poate de asta Enel s-a dus? :) După câțiva ani de 3000 electrice noi, e ușor să dăm din buze că vom muta munții. Mai probabil se mută atenția către subiecte mai importante. :))
-
@Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 20:42
Cum sa nu ai diferența de temperatura? După mintea ta noaptea e aceeași temperatura peste tot?
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 20:58Nu, sub plapuma este mai cald… ;)
-
@Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 20:44
Nu îmi pot imagina cum cineva poate sa debiteze o asemenea aberație și în același timp sa se creadă deștept. Bănuiesc ca ai probleme la cap...
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 20:59N-am spus ca-s deștept (deși știu), dar cel puțin mi se spune din când in când… ție?
-
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 20:57
Hai ca mai fac o încercare, deșii ești caz pierdut… pe timpul nopții masele de aer se mișcă muuuult mai lent pentru ca răcirea este mai lentă decât încălzirea. Cum le explic celor ca tine de la ospiciu, supa se încălzește in 5 minute si se răcește in 20… deci ai înțeles? Sunt bine’nteles mișcări si noaptea, dar nu relevante pentru eoliene. Cum am spus, exista câteva zone pe planeta unde mișcarea este continua indiferent de zi sau noapte, dar aceste zone sunt putine si in multe cazuri aproape imposibil de instalat eoliene… prin mijlocul oceanelor sau la 4.000 de metri altitudine, adică acolo onde aceste diferențe de temperatura sunt generate de alți factori, nu mai intru in detalii. PS sigur ca nu te-ai întrebat nici odată ca-mult peste ce poți tu… de ce majoritatea curenților puternici care mișcă eolienele sunt de la W la E? exact ca de E “vine” soarele deci este cald iar in W este noapte, deci mai rece. Când ai “intrat” in Austria din Ungaria, cam toți am văzut ca au eoliene… le-ai văzut tu vreodată “orientare” înspre Est… ei acuma poți întreba un camionagiu daca le-a văzut rotindu-se noaptea si cam de câte ori fata de situația din timpul zilei, mai exact după-masa. PS acuma o sa-mi spui ca pe luna plină se produce curent cu panourile… da așa este, cum spui tu… mai vrei suculeț?
-
@Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 21:23
In momentul asta România produce 1257MW din eoliane, pe locul 3 după nuclear și hidro. E noapte. https://www.transelectrica.ro/widget/web/tel/sen-grafic/-/SENGrafic_WAR_SENGraficportlet Am 44 de ani. N-am mai întâlnit pe nimeni atât de prost și de îngâmfat în același timp. Incredibil!
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 22:09Esti daltonist sau ce? Eolian este verde… selectează 5-10 zile sa vezi de câte ori a ajuns aproape la zero, noaptea … eu sunt îngâmfat? Tu reușești sa procesezi care-i faza cu amplitudinea in cazul eolienelor? Pe bune… hai sa-i dam pace.
-
@Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 22:13
Spune tu data și ora când a fost zero.
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 22:423/03 3:21:27 eolian 14 MW … si in multe alte situații. Oricum ești îngust, am spus irelevant pentru eoliene, sunt curenți de aer noaptea, dar foarte slabi fata de cei din timpul zilei. Putem încheia?
-
@dutzu, sâmbătă, 11.03.2023 22:45
tovarase, pune-ti ochelarii de luna si da-te si noaptea daca vrei, dar vezi ca e posibil sa ajungi in alta tara, ca e mai puternic vantul si curentii noaptea.
Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 23:11Da la 10.000 de metrii altitudine… pui tu moristi acolo?
-
@Dutz, sâmbătă, 11.03.2023 23:28
Uită-te mai bine pe graficul ala, clovnule.
-
@dutzu, sâmbătă, 11.03.2023 23:43
am putea pune peste tot. am putea lua si din campul magnetic si geotermal..ba chiar si gravitational..suntem abia in clasa 1...
-
Andrei, sâmbătă, 11.03.2023 23:59
Asta cred ca trăiește în tunelurile dacice, acolo nu bate vântul noaptea.
-
Andrei, duminică, 12.03.2023 00:06
Pe forumul asta îl avem pe @inexorabil are vomită km de aberații fasciste, și @Dutz are nu a văzut vânt noaptea. Trebuie sa fie unul și același. Sper :))
-
@Dutz, duminică, 12.03.2023 00:13
In schimb la tine în cap bate vântul de parcă ar fi gol :))
Dutz, luni, 13.03.2023 16:59Ca spui tu, nu?
-
@dutzu, duminică, 12.03.2023 01:19
tovarase, nu te supi, dar trebuie sa va mai reveniti..sa prindeti curenti..
Dutz, luni, 13.03.2023 17:10Nu am de ce sa ma supăr, am făcut multe greșeli in viața mea… si o să mai fac. Dar, de data asta nu greșesc, ce fac supărații si frustrați… scot din context ce le convine si arată cu degetul in cor. PS… azi noapte nu a bătut vântul, deloc. Repet…. vorbeam de medii, de perioade “productive” si mai puțin “productive”, si ca s-a spus la fel de clar ca sunt excepții, și totuși unii insistă si dacă sunt mai muți si latră in cor înseamnă ca si au dreptate. Se uita pe in grafic in România si gata eii știu tot… Electricele cresc cu 100% de la 1% la 2% dar ei se opresc la 100%… atâta pot!!! este vorba de superficialitate. Dar tu, cât poți? Ca văd ca erai pe punctul de a-mi da sfaturi ;)… nu te opri in mijlocul creației, ce sa fac sa-mi revin?
-
claudiutamas, duminică, 12.03.2023 19:55
@ignis, cifrele înșirate de tine sunt reale, dar modul de așezare logic e pe dos. Îți scapă un parametru esențial din calcul: TIMPUL. Tu compari capacitatea electrică a României ASTĂZI cu mașinile electrice care se vor achiziționa în următorii 15 ani. Ei, în 15 ani capacitatea de producție și transport a electricității în România, dacă este nevoie, poate crește de câteva ori. Și e nevoie, dar nu din cauza electricilor, ci pentru că nu s-a investit în rețea de 30 de ani, timp în care capacitatea economică a crescut de câteva ori. Și da, rețeaua începe să dea chix. Există proiecte deja pregătite, trebuie doar să ne punem pe treabă. Apoi, electricele nu se vor încărca majoritar din rețea. Bateriile se vor ieftini spre jumătate de preț în 3-5 ani. Oamenii își vor lua nu doar mașini electrice, dar își vor dota casele cu panouri fotovoltaice și baterii pentru stocare. Investind astfel, costul deplasării va fi „zero” - rămâne doar să amortizezi investiția. Lucrul acesta este valabil și la bloc. Să-ți explic cum - culmea este că soluția este oferită ASTĂZI, aici, în România celor care vor să-și alimenteze apartamentele ecologic: vor exista ferme de panouri și stocare electrică care îți vor oferi electricitate la prețuri extrem de bune, local. Nu e nevoie de capacitate de producție sau transport în rețeaua națională pentru așa ceva. Calculul pe care-l faci tu este valabil aproape exclusiv pentru tranzit, pentru deplasări pe distanțe lungi. Nici măcar camioanele nu intră aici, pentru că și pentru ele vor exista parcări speciale cu panouri incluse, dar în general alimentare lor se va face la unul din capete unde depozitul va fi dotat pentru a oferi producție de electricitate.
-
Banditos, duminică, 12.03.2023 20:31
Asta noapte (11-12.03) a batut vantul tot timpul pana spre dimineata @Dutz, pe bune...noaptea nu bate vantul?
Dutz, luni, 13.03.2023 16:50Dar noaptea trecută?
Dutz, luni, 13.03.2023 16:58Știai ca vorbim de medii, de perioade “productive” si mai puțin “productive”, si ca s-a spus la fel de clar ca sunt excepții, și totuși insiști, deci care faza? Hai cu putina maturitate ca scade aciditatea ;) PS nu era vorba doar de România. Si Electricele tot nu se vând, ca nu-s competitive si utile… încă!
-
Superior, duminică, 12.03.2023 20:36
Sunt foarte realiste dacă 90% din cei ce au acum mașini vor rămâne fără. Exact intenția WEF
-
Banditos, luni, 13.03.2023 09:35
Eu cred ca Superior a vrut sa fie ironic si, cand colo, ce sa vezi! a primit o caruta de insulte inutile.
-
idic, luni, 13.03.2023 10:28
România are șanse să construiască 1000 km autostrăzi în 35 de ani, iar băieții ăștia veseli ne explică nouă cum se triplează capacitatea rețelei electrice. În țara asta n-apuci să activezi cruise control, dar îți recomandă samsarii să-ți cumperi electrică pentru că în două-trei sute de ani va fi mișto. În România electrica e legată cu ața de casă și așa va rămâne și pentru copiii copiilor voștri. :)
-
Sfântul Javelin, vineri, 07.04.2023 13:41
În primul rând cea mai importantă cantitate de litiu este în China, iar ăștia nu-l vor da în EU pt fabricarea bateriilor pt folosul Europei. În cel mai bun caz vor vinde baterii in EU la prețul convenit de ei, astfel încât prețul pe mașină produsă in China/ Europa să fie în favoarea Chinei. Deci, Europa nu va putea concura cu Tesla și China, o să aibă mari probleme de profitabilitate, pt că și salariile în EU sunt f mari. Vedeți ce face acum Tesla cu prețul la EV-urile lor, îsi distruge concurența. Fără termice industria auto EU se îndreaptă spre faliment.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Poi nu-i iau in seama pe “experții” romani de pe AM? Da-i pace ca ăștia 60% nu știu ce vorbesc… In realitate 90% (restul sunt tolomaci) știu ca este o inepție da asta este, ne dam ECO si cu Zero emisii mincinoase, repet MINCINOASE!!! Diesel gate o sa fie copil mic fata de mascarada asta, de fapt cred ca VAG au “organizat” toata mizeria asta cu Electricele ca sa distragă atenția, interesant câți botaniști au găsit sa le facă propaganda si gratis… deștepți băieți ;))