OFICIAL: Vânzările de mașini noi cu motoare termice, interzise din 2035 în Europa
Parlamentul European a aprobat oficial planul de a interzice vânzările de mașini noi în Europa, începând din 2035. Din acel an vor putea fi vândute doar vehicule cu zero emisii.
Este oficial. Zilele mașinilor cu motoare termice au început să fie numărate în Europa. Asta pentru că Parlamentul European tocmai a aprobat planul de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Din acel an, numai autoturismele și vehiculele ușoare cu zero emisii vor putea fi comercializate pe Bătrânul Continent.
Astfel, planul a fost adoptat cu 340 de voturi pentru, 279 de voturi împotrivă și 21 de abțineri. Planul de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice, la care se adaugă inclusiv cele hibride, face parte din pachetul Fit for 55 al Comisiei Europene. Potrivit acestui pachet, țările membre ale Uniunii Europene se angajează să-și reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030.
De asemenea, obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme, respectiv 50% pentru camioane.
„Regulamentul încurajează producția de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esențial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto și stimulează inovația și investițiile în cazul producătorilor de mașini. Consumatorii vor putea cumpăra și conduce mai ieftin mașinile cu emisii zero, iar o piață la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor”, a declarat Jan Huitema, un raportor european, membru în cadrul grupului Renew Europe.
Alături de asta, Comisia Europeană va prezenta până în 2025 o nouă metodologie de evaluare și raportare a emisiilor de dioxid de carbon pe toată durata ciclului de viață al mașinilor. De asemenea, până în decembrie 2026, Comisia Europeană va monitoriza și diferențele dintre valorile limită de emisie și consumul de combustibil sau de energie în condiții reale.
La final, producătorii de automobile cu o producție mică într-un singur an calendaristic (între 1000 și 10.000 de bucăți pentru autoturisme, respectiv între 1000 și 22.000 pentru camionete) vor putea obține o derogare până la finalul lui 2035. Cei care au o producție de sub 1000 de vehicule pe an vor beneficia în continuare de derogarea existentă.
via Economica
-
Banditos, miercuri, 15.02.2023 11:05
Misto, daca iti cumperi acum una termica (inclusiv hibrida), pana in 2035, ai tot timpul sa o inlocuiesti tot cu una termica, pe care o mai tii pana in 2045. Cel putin. Adica e si o schimbare de generatie la nivel de societate. Si de mentalitati. Este de observat ca planul a trecut la limita, ceea ce inseamna ca pana in 2035 lucrurile se pot schimba.
-
Cantarea prohodului, miercuri, 15.02.2023 11:26
Asadar s-a decis oficial moartea frumoasei inventii numita masina, inventie care a schimbat si modelat umanitatea de la aparitia ei. Deja dincepuse sa moara de prin 2000 si de prin 2010 se chinuia sa respire. Azi e pe patul de spital iar sin 2035 oficial ii tinem pomana.
-
Seriff, miercuri, 15.02.2023 11:33
Ar fii trebuit pana in 2025 sa scapam de fumegatoare sa se bucure si copi nostrii de o lume curata fara plunb
-
Seriff, miercuri, 15.02.2023 12:21
Mai sus nu am scris eu, a scris un dobitoc care se semneaza cu User-ul meu. On topic, e imposibil asa ceva, pana in 2035 se va destrama UE, sper sa scapam de comunisti si de eco pensati.
-
@Seriff, miercuri, 15.02.2023 12:32
Orice e posibil. Pana in 2023 speram sa scapam de cei ce conduc troace si polueaza cu masini care nu corespund tehnic. Cei care sunt prinsi ca dau spagi la ITP sau anuleaza DPF ar trebui inchisi pe viata pentru genocid.
-
Fast_and_Curious, miercuri, 15.02.2023 12:36
Hartia suporta orice. Realitatea insa va arata ca asa ceva nu se va intampla, iar motivele sunt multe si sunt obiective. Le-am enumerat de mai multe ori pe acest site.
-
Michi, miercuri, 15.02.2023 13:13
E oficial, în josul paginii se vorbește despre derogări încă din documentația de interzicere. Hârtia suportă orice. Ce se poate deroga încă de la adoptare, derogat va rămâne.
-
Snow, miercuri, 15.02.2023 13:32
Europa se impusca singura in picior. Cu 15 ani in urma ni se promitea tehnologie miraculoasa si preturi in scadere. Tehnologia a ramas aceeasi iar preturile (mari deja) au crescut si mai mult. In plus in tari/teritorii mai avansate (California, Elvetia, Germania etc) se ating limitele tehnologice ale retelelor electrice existente. E bine sa anunti viziunea din timp dar si sa recunosti cand ai gresit. In 3-4 ani ar trebui sa vina acel moment de recunoastere a greselii si de reversare/adaptare la realitate a deciziei.
-
Banditos, miercuri, 15.02.2023 13:37
@Michi in 20 de ani pentru o companie cu o productie maxima de 1.000 de bucati s-ar putea sa numai fie prea rentabil sa produca termice si sa-si reconsidere oferta adoptand electrificarea vrand-nevrand. Si atunci, da, derogarile vor ramane... fara obiect.
-
quest, miercuri, 15.02.2023 13:54
oricum, mai e mult pana departe. multi dintre cei care au votat nu vor apuca sa se bucure de prostia pe care au facut-o.
-
Michi, miercuri, 15.02.2023 14:03
N-am nicio tresărire. Ceea ce la început s-a dorit a fi revigorarea industriei auto, în parte naționalizată în 2009, după ce a pocnit cererea într-un leșin fără sfârșit, s-a transformat în mantră electrică. S-au dus producători auto italieni și francezi, iar acum vine rândul celor germani. Eu văd deja cum PE-ul va amâna prin 2030 inclusiv adoptarea Euro7, iar prin 2035, oficial, reglementările vor fi adaptate la situația economiei reale. Fit for 55 își are precedent în plenarele PCR. Dacă nu e rentabil economic, iar consumatorii folosesc flit cu spumă, oficial se pune capacul pe țambal. Nu exclud ca industria auto germană să joace la cacealma cartea electrificării totale și atunci vom vedea cine mai este Fit for 35.
-
Banditos, miercuri, 15.02.2023 14:33
...tu speri in cacealmaua nemtilor asa cum au sperat unii, dupa revolutie, in scenariile de film si cartile poezarilor si scriitorilor autohtoni cand, pozand in victime, ne vindeau gogoasa cu . De vreo 20 de ani tot aud ca motorul termic inca nu si-a aratat valoarea; si acum mai scrie cate unul tampenia asta, aici, pe Automarket. Pana in 2035, in loc sa joace la cacealma (cretina strategie daca ma intrebi pe mine) ar trebui sa iasa (sau DEJA sa fi iesit) la interval cu niste solutii tehnice de sa bage'n corzi motorul electric si toata "mantra electrica". Si atunci clientul le va arata "mumu" celor de la Bruxeles si nicun partid nu va mai putea vota programe gen Fit for 35. deci...ai vreo explicatie pentru "aruncatul dupa piatra" a majoritatii constructorilor, in loc sa dovedeasca negru pe alb, pardon, negru pe sosele ca termicul este solutia ideala si sa evite sa-si mai arunce banii in prostii electrice?
-
Banditos, miercuri, 15.02.2023 14:34
,*, gogoasa cu "operele adevarate le avem sertar"
-
Andrei, miercuri, 15.02.2023 14:38
Celor care tot cântă prohodul UE: nu mor caii când vor câinii. La subiect: 2035 e oricum conservativ. In 10 ani nu vei mai vrea sa iei masina noua termică. În plus, nici nu vei mai avea de unde alege, în mare.
-
Michi, miercuri, 15.02.2023 14:51
Cea mai bună dovadă o ai că scade cererea de electrice. Unii pot plăti dublu pentru un produs la gândul că prelungesc viața Planetei, dar nu sunt mulți astfel de proști. Ne vedem în 2035, la 85% parc auto termic și o industrie auto lipsită de clienți. Cineva trebuie să iasă în față să genereze facilități pentru producătorii... de mașini accesibile pentru că PIB, industrii conexe, sistem bancar, asiguratori...
-
Nelu.Pantofaru, miercuri, 15.02.2023 15:04
Nu stiu daca e buna sau nu aceasta decizie de a interzice vanzarea masinilor cu combustie din 2035. Insa, daca as vedea un lucru bun in aceasta decizie ar fi ca aceasta ii face pe producatorii europeni sa dezvolte tehnologie electrificata si in acest sens sa nu ramana in urma competitiei foarte acerba ce vine din China si SUA. Sunt curios cum va evolua toata treaba, dar daca e sa tinem cont de perioada, in acesti 12 ani este loc de vreo 2 aproape 3 generatii noi de masini electrice, ex. VW ID 3 gen 3-4, Tesla Model 3 gen 3-4, etc. Trebuie sa retinem ca in anul de gratie 2023 cam toate masinile electrice sunt la prima generatie, mai putin Tesla model S sau Nissan Leaf, si poate or mai fi cateva, insa tot ce exista acum pe piata este la prima generatie. Cu ceva efort din partea producatorilor, aceste masini ar trebui sa fie simtitor mai bune in toate aspectele peste 2 chiar 3 generatii. Deci eu nu cred ca masina in sine va fi o problema, atat la pret de achizitie cat si la performante. Problema reala cred ca va fi asupra infrastructurii, in sensul ca vor fi nevoie de circa cateva sute de ori mai multe optiuni de incarcare fata de cate sunt in prezent. Plus infrastructura energetica pentru a putea sustine asta. Sa vedem ce se va intampla.
-
Fast_and_Curious, miercuri, 15.02.2023 15:46
Intreb pentru un prieten: daca cei de la Toyota, reusesc sa dezvolte un motor cu ardere interna care foloseste hidrogen, va mai intra sub incidenta acestei legi cretine? Toyota a facut pasi uriasi in ultimul an in ceea ce priveste performantele motoarelor pe hidrogen (HPE - Hydrogen-Powered Engine), "folosindu-se" de motorsport: "This season, the hydrogen-powered Corolla increased its power output by 7%, torque by 5%, and driving range by 15%. Compared to its debut race last year, output has improved by 24%, and the driving range has improved by 30%. Pre-ignition suppression technology has also steadily improved, with the frequency of pre-ignition during the final race being reduced to less than half of what it was during the opening race." https://toyotatimes.jp/en/report/hpe_challenge_2022/008.html#anchorTitles
-
@Fast_and_Curious, miercuri, 15.02.2023 16:05
Spune-i prietenului ca în prezent producția de hidrogen se bazează tot pe arderea de fosile. Hidrogenul verde e foarte scump, momentan. In plus, hidrogenul e complicat de stocat pentru că e inflamabil și molecula e foarte mica, se poate scurge ușor.
-
Michi, miercuri, 15.02.2023 17:32
În prezent nu există infrastructură pt mașini electrice. Și s-ar putea să nu existe nici în viitor din cauza hidrogenului. Salvați repede planeta pe banii voștri! Cu trotinete de pe AliExpress, bineînțeles.
-
quest, miercuri, 15.02.2023 18:17
gasesti statie, bagi stecherul,citesti cardul si pleci la treaba. intreb:e posibil sa vina altul si sa mute stecherul la masina lui pentru un timp? iar tu cand vii sa gasesti bateria goala si factura grasa?
-
@Michi, miercuri, 15.02.2023 18:45
Dragă, Michi Mouse, vremea comunismului s-a dus. Pe atunci ne ingesuiam toți în autobuze pentru ca deșteptul era egal cu prostul și toți egali în sărăcie și mizerie. Acum salvăm planeta pe banii tai. Se cheamă capitalism. Dacă nu îți permiți, înghesuie-te în autobuz.
-
joe, miercuri, 15.02.2023 18:51
Europa va avea atmosfera ei? Nu va mai ”migra” nimic din Asia,Africa,America de Sud,Rusia?
-
Nelu.Pantofaru, miercuri, 15.02.2023 19:01
@Michi, nu exista in Romania si in tarile bananiere. Dar planeta nu se rezuma doar la tarile acestea.
-
@ritardy Mouse, miercuri, 15.02.2023 19:17
În capitalism, consumatorul educat alege pe baza interesului personal, nu al planetei. Consumatorul decent nu ar irosi bani publici pentru a îngrășa samsari și producători șmenari. La ora asta cumpărătorul de electrică este needucat și indecent față de contribuabili, un prost grămadă de care se folosește industria auto.
-
Alunelu, miercuri, 15.02.2023 19:22
În Germania se vinde diesel în draci, cu toate amenințările. Infrastructură de încărcare înseamnă să te poți da cu electrica pe autostrăzi. Dar nemții preferă diesel pentru că infrastructura de încărcare nu există.
-
Mike, miercuri, 15.02.2023 19:35
1) un vot previzibil şi aşteptat 2) chiar fără această măsură, chinezii , vietnamezii, etc oricum vin şi vor veni şi mai acerb pe piaţa europeană DOAR CU maşini full electrice. Vedeţi ditamai, cea mai mare Toyota care acum schimbă direcţia uriaşului la.... 180 ° !!! Full electrice, full speed ! Ford, la fel... Nu intersează pe nimeni, un est european care îşi cumpără şi îşi va cumpăra doar diesel SH Îi interesează doar cine cumpără maşini noi şi aceşti cumpărători migrează clar şi accelerat spre full electrice. ÎN PLUS, O NOUĂ ŞTIRE Se lucrează intens la o nouă măsură : toate, dar toate autobuzele / autocare urbane să fie doar full electrice ! Astfel tot transportul în comun să fie 100% electric. La trenuri diesel nu există o interdicţie dar prin programul renew Europe sunt date subvenţii doar pentru cele electrice, aşa că rezultatul este acelaşi ;)
-
Nelu.Pantofaru, miercuri, 15.02.2023 20:25
@Alunelu, adevarat, dieselul se vinde la ei la fel de mult ca electricul. https://europe.autonews.com/sales-market/germanys-bev-market-share-almost-catches-diesel-2022 Cat despre infrastructura si datul pe autostrada, nu mai mintii! Au una dintre cea mai buna infrastructura de EV din Europa.
-
Banditos, miercuri, 15.02.2023 20:35
@joe Ai putea sa mergi pentru 2-3 zile pana in Mumbay si de acolo sa pui aceeasi intrebare. Am o banuiala ca ti-ai raspunde singur. @@ritardy Mouse Cum inteligenta (sau prostia) este uniform repartizata in populatie si termicele detin majoritatea, imposibil sa nu cadem la aceeasi concluzie: cei mai multi prosti conduc termice.
-
Alunelu, miercuri, 15.02.2023 20:36
La nemți a funcționat manipularea subvenției pe electrice. Pentru că știau că scade din ianuarie, au cumpărat ca proștii, cu un vârf în decembrie. În ianuarie vânzările de electrice sunt terci în Germania. Au pe dracu. Șansele să rămâi în pana prostului sunt mari.
-
@profesioniste, miercuri, 15.02.2023 20:41
Este irelevant. Parcul auto din UE, din Luxemburg, de unde vrei tu, va rămâne bazat pe termice. Raționamentul te avantajează clar când te gândești cât de puțin proști sunteți în redacție.
-
@19:17, miercuri, 15.02.2023 21:41
eu zic ca tu cu fumegatoarea ta esti cel mai indecent dintre toti atunci cand te plimbi cu ea ca sa iti rezolvi "interesul personal" in urma caruia evident tu obtii niste beneficii, dar fara sa platesti un cent pentru ce mizerie lasi in urma ta. cand traiesti in societate ai si niste obligatii, nu doar drepturi, trebuie sa iti asumi toate externalitatile actiunilor tale, pentru ca tot ce faci are un impact asupra celorlalti membri ai societatii. daca ar fi sa iti acoperi pe bune externalitatile legate de poluarea cu noxe si poluarea sonora si nu sa le arunci nestingherit in atmosfera, garantat ai manca pamantul fugind sa iti iei electrica fara niciun bonus, fiindca asa ai iesi mult mult mai ieftin. e clar ca legislatia trebuie schimbata, nu se mai poate continua asa...unii sa polueze fara sa plateasca un chior, iar restul fraierilor sa traga ponoasele fie in incercarea de a-si asigura un mediu de trai curat pentru ei si familiile lor fie iluzionandu-se ca se mai poate trata dupa ce si-a facut plamanii prastie sau s-a pricopsit cu te miri ce feluri de cancere.
-
Matei, miercuri, 15.02.2023 21:56
Mă amuză că (aproape) toți care nu își permit electrică ii fac proști pe cei care își permit. Pentru că așa au ei impresia că dacă ești sărac ești automat și deștept, spre deosebire de cei are au succes în viață, vai mama lor de proști. Atât de deștepți sunt săracii ăștia încât nici nu observă contradicția. Norocul nostru, al "proștilor" care ne permitem, e că în capitalism banul dictează. "Deștepții" latră, caravana trece.
-
@Matei, miercuri, 15.02.2023 22:41
Cred ca mulți dintre "deștepți" sunt tot cei care le spuneau altora ca sunt prosti pentru ca își iau Dacia. În articolul despre Jogger de acum câteva zile. Ei sunt "deștepți" pentru ca își permit mai mult decât o Dacia, și tot "deștepți" pentru ca n-au bani de electrica.
-
@Briliantul redacției, miercuri, 15.02.2023 22:47
Dacia vinde gunoiul ăla de spring, cumva? Nu vă mai faceți rău singuri. :)
-
Nelu.Pantofaru, miercuri, 15.02.2023 23:05
@Alunelu, era si normal, o sa isi revina vanzarile in crestere, nu-ti face tu griji. Si ca sa ramai in pana cu o electrica mai ales in Germania trebuie sa fii cel putin imbecil.
-
Mircea Badea, joi, 16.02.2023 00:55
iesi afara, putoare ordinara!
-
X-zibit, joi, 16.02.2023 04:45
@Matei Cel mai inteligent comentariu de pe aici. Astia nu sunt saraci man, ei sunt pasionati de cazane si de platit taxe pentru ele, ulterior motiv de lauda in spatiul online ca ei sustin asistatii sociali (pietoni/biciclisti) din impozitul pe cazan platit anual. De aici si frustrarea pe masinile electrice, ca sa ai ceva cai pe un gunoi de E60, este necesar motorul de 3000cc care vine impreuna cu taxa anuala de ~2500 RON, pe cand amaratul sarac si prost cu electrica ii da la m..e cand pleaca de pe loc cu orice model accesibil. Ulterior, pierzand argumentul randament/performanta in oras, o da pe teoria cu "daca faci un drum de 1000 de km...." desi el nu a mai iesit de anul trecut din municipiu, de cand s-a dus la nunta/botezul din satul natal. Apoi isi aduce aminte daca s-ar muta el in Siberia unde sunt -50 de grade si electrica ramane fara baterie, sau trece pe Transfagarasan iarna. Chiar si grija pentru natura incepe sa il macine "electrica polueaza in procesul de fabricatie de N ori....: asa a citit el in Libertatea. Editia lui speciala de E60 "vai mortii lui" nu a poluat nici cand a fost produs, nici cand este turat pe strada din spatele blocului sa stie vecinii de potenta fianciara si bineinteles nici industria petroliera care ii baga carburantul in rezervorul mai mereu gol 3/4. Tot astia sunt impotriva a tot ce inseamna progres ori schimbare. Neamtul care merge la munca pe bicicleta este prost, el care salveaza si ultimul gunoi din Germania de la REMAT este geniu. Si ca tot pomenea un destept despre "manipularea" cu electricele, sa ne aducem aminte cat s-a manipulat cu dieselu de catre VW, si nu ma refer la teste, ci la faptul ca au promovat aceste fumigene toxice inclusiv in orase. Cand va duceti in vacanta pe acolo sa beliti ochii la arhitectura oraselor vest europene, nu uitati ca unul din motivele pentru care nu isi cumpara diesel este tocmai asta. Electrica nu este pentru roman, el nu are nici drumuri calumea, ce sa mai vb de statii de incarcare.
-
Seriff, joi, 16.02.2023 07:51
"Orice e posibil. Pana in 2023 speram sa scapam de cei ce conduc troace si polueaza cu masini care nu corespund tehnic. Cei care sunt prinsi ca dau spagi la ITP sau anuleaza DPF ar trebui inchisi pe viata pentru genocid." Like:13 Dislike:34 Asta ca sa intelegem ce reprezinta majoritatea celor care posteaza si voteaza postarile pe aici.. mai infractorilor, mai..
-
Banditos, joi, 16.02.2023 08:43
@Seriff E o problema destul de veche...cea a numarului de voturi. Indiferent daca sunt verzi sau rosii. Cand in mai putin de 2-3 ore apar ZECI de voturi este imposibil sa fie pe bune. Cu atat mai dubioase aceste aparitii in cazul unor comentarii absolut imbecile, off-topic sau in care minciuna fatisa e singurul "argument"; vezi @Alunelu si al sau "Dar nemții preferă diesel pentru că infrastructura de încărcare nu există." Iar fight-ul cu cel care s-a semnat in locul tau (pana la urma ti-ai adus User-ul de acasa sau ce?) a primit 40 verzi....ce sa-ti zic...a mustit de inteligenta sifonarea ta si te-a umplut comunitatea de iubire. Dar tu poti crede altceva. PS dar e important ca nu te doare
-
Seriff, joi, 16.02.2023 09:43
@Bandtitos ai fost in viata macar o zi in Germania? Daca nu, te rog eu, strange bani si du-te. Si cand te intorci sa imi zici ce masini prefera nemtii aia. O sa ai un soc, majoritatea au diesel pentru ca fac multi km, nu ii intereseaza jucarii electrice, la ei timpul e important, nu ca la noi, plus ca majoritatea fac 50.000 km pe an minim, zi-le tu alora sa isi ia electrice cu autonomie de 300 km maxim. Voi astia eco traiti in alta lume, credeti ca tot ce zboara se mananca, exact ca politicienii, ei nu vad realitatea care e chiar in fata lor. Masinile electrice abia fac 10% din vanzari, nu le vrea nimeni, cine le ia, le ia strict sa se duca cu ele la Lidl si inapoi si asta fiindca mai au si o termica acasa, altfel nici nu s-ar gandi la electrica.
-
vlad, joi, 16.02.2023 09:48
Asta e inceputul sfarsitului planetei Pamnat. Asta va fi distrugerea finala a omului!!
-
Banditos, joi, 16.02.2023 10:01
Prima oara cand tu nici nu erai in faza de proiect.
-
ds, joi, 16.02.2023 10:09
@quest Păi nu prea ai cum să se întâmple asta. Stai liniștit că ștecherul ăla nu iese până nu se deblochează din mașină.
-
Banditos, joi, 16.02.2023 10:25
@Seriff Germania: cota de piata in 2022: - BEV 17.7% - Diesel 17.8% Distanta medie anuala parcursa cu masina personala este de ....15.000km
-
Banditos, joi, 16.02.2023 10:29
@Seriff si pentru a nu intra in apoplexie...cota de piata viza masinile noi vandute in 2022
-
@profesioniste, joi, 16.02.2023 11:31
Am spus că electricele pe 2022 au beneficiat de efectul de turmă în Germania, pe motiv că scade subvenția. Mai mulți tolomaci s-au îngrămădit să-și ia "mai ieftin". Infrastructură de încărcare înseamnă oprire la fiecare 200 km, așteptat 2-3 ore și ochii pe baterie, alarmă setată la 40%, presiuni din partea pasagerilor, îngrijorări la ambuteiaje minore. Ai o experiență vastă descrise de cifra zero.
-
Nelu.Pantofaru, joi, 16.02.2023 12:25
@@profesioniste boss, serios acum, traim in era internetului, poti sa cauti pe internet cum sta treaba cu incarcatul, timpi, cost, etc. Te opresti la fiecare 200 km daca mergi cu o Dacia Spring poate :)). Ia un exemplu foarte comun si vandut, Tesla Model 3 LR, aceasta masina face la regim de autostrada undeva la 400-450 km, daca opresti la 10% la statie si incarci pana la 80% poti sa mergi teoretic cu 70% undeva intre 280-315 km si apoi opresti iar. Ca sa incarci de la 10% la 80% dureaza intre 27-30 min. In Germania anul trecut erau 143 de statii de incarcare Tesla Supercharger, fiecare statie cu mai multe incarcatoare, de obicei minim 6-8, ca idee in Romania anul trecut erau 6. Nu mai vorbesc si de Ionity. Nu mai vorbesc si de faptul ca sunt masini precum Hyundai Ioniq 5-6, Porsche Taycan, Audi e-tron GT care fac incarcarea 10%-80% in 16-17 min la statiile mentionate mai devreme. Nu mai induce oamenii in eroare, documenteaza-te, este gratis, mai ales daca ai internet. :)
-
Alunelu, joi, 16.02.2023 15:11
De-aș fi avut și eu pârtie pentru muște ca tine, probabil aveam electrică deja. Zici tu că ajungi la 10% și tragi de volan dreapta și te conectezi la stație? Nu mai e nimeni în situația ta? În dreapta sunt stații infinite? Pe electrică dacă ai coborât sub 20% deja ești în zona în care ai belit-o la propriu, dar e clar că pe electrică trebuie să te bazezi pe noroc, doar de asta ți-ai cumpărat-o. Și uite cum din nesimțit idiot, începi să te arăți exact cum ești, deci încarci până la 80% și eu îți spun sigur că ajungi maron în pantaloni când te apropii de 20%. De unde mai scoți 400 km autonomie? Ne întoarcem la 200? Hai nu fii nesimțit. Recunoaște că behăi.
-
Nelu.Pantofaru, joi, 16.02.2023 16:40
@Alunelu, se vede din ultimul comentariu ce stii, atata poti, eu nu te-am jignit cu nimic, ti-am zis doar sa te documentezi. Ca esti prost, esti tare prost si mai si minti. Eu merg cu electrica si uite ca am mers de multe ori sub 0% si uite nu am ajuns "maron in pantaloni", am mers bine mersi la statie si am incarcat, si traiesc in Romania, unde avem infrastructura de rahat nu ca in Germania si uite ca ma descurc. Hai! Recunoaste ca esti prost si ca dezinformezi :).
-
Nelu.Pantofaru, joi, 16.02.2023 16:41
Sub 20% - corectare
-
Dutz, joi, 16.02.2023 20:09
Corect Matei, nu văd de ce cineva are dreptul sa eticheteze in orice fel opțiunile oricui atunci când își cumpara ceva, indiferent ce, sau se identifice o marca cu câțiva soferi care fac te miri ce cu mașinile. Putem avea opinii contradictori si totul ok atâta timp cât ni le respectam reciproc. Fiecare are dreptul (încă) sa aleagă din oferta actuala. Referitor la reglementarile din EU, le văd nerealiste si nu văd cum in 12 ani toți utilizatori vor putea sa găsească o opțiune cu care sa-si vadă de viața (preț, autonomie, infrastructura încărcare…), si mai rămâne si semnul de întrebare.. de unde atâta electricitate verde? In fine, vol vedea unde se va ajunge, cert este ca se se vrea ceva si se vor face concesii daca implementarea nu va fi posibilă… in casca nu putem sta!!!
-
@prostovane, joi, 16.02.2023 22:47
Ai mers sub 0% în jurul blocului. Mergi pe autostradă sub 0%, prostovan idiot!!!
-
Seriff, vineri, 17.02.2023 11:31
@Banditos, ok, nemtii fac 15.000 pe an. De-aia masinile sh din Germania vechi de 4-5 ani au toate 300.000 km, fiinca ei fac 15.000 pe an, frate esti spalat pe creier grav, iei niste cifre de pe net si chiar le crezi, du-te in orice parc auto din Germania sa cauti tu masini care au facut 15.000 pe an, nici babele nu fac doar atat acolo, dar tu crezi ce iti vand smecherii, e nevoie de fraieri ca tine. Apropo, tu ai masina electrica? Vad ca esti mare fan electrice, ai asa ceva? Sau doar visezi si esti atat de sarac ca nici de Spring nu ai bani? Esti frustrat de saracia din jurul tau de fapt, nici de golf 4 diesel nu ai bani.
-
Seriff, vineri, 17.02.2023 11:32
Si inca o chestie, daca se va intampla asa piata sh va bubui, nu se va inghesui nimeni sa dea banii pe troace cu cabluri, cum nici acum nu se inghesuie, oricum orice motor diesel e net superior oricarui motor electric pus pe masini de 2 tone.
-
Banditos, vineri, 17.02.2023 13:11
@Seriff 1. cifrele sunt ca urmare studiilor din Germania 2. ma incred mai mult in ele decat in kilometrajul SH-urilor pentru ca nu pot face greseala sa extrapolez intensitatea utilizarii unor harburi din targ cu ceea ce face, in medie, anual un german de rand. Ca tot veni vorba cred ca tu nici nu stii despre ce este vorba in propozitie, asa e? 3. da-mi un singur exemplu in care am laudat masinile electrice. Link, te rog. 4. cati bani am eu e problema mea iar presupunerile tale nu fac nici cat o ceapa degerata. Cum am zis si alta data, nu am bani de dat (!) pe o electrica si nu am de ce sa ascund asta.
-
Nelu.Pantofaru, vineri, 17.02.2023 13:38
@Prostovane am mers, fara probleme, nu am patit nimic, si iarna :). Trebuie doar sa fii prostovan ca tine ca sa ramai in pana. Prostovane ignorant si nesimtit, citeste mai bine ca am corectat cu urmatorul comentariu. Ignorantule, nu mai imprastia informatii false.
-
Nelu.Pantofaru, vineri, 17.02.2023 13:38
@Prostovane am mers, fara probleme, nu am patit nimic, si iarna :). Trebuie doar sa fii prostovan ca tine ca sa ramai in pana. Prostovane ignorant si nesimtit, citeste mai bine ca am corectat cu urmatorul comentariu. Ignorantule, nu mai imprastia informatii false.
-
@prostovane, sâmbătă, 18.02.2023 00:43
Imediat te-am crezut, ai mers până la -20%, până în Yakutia și înapoi. Maturizează-te, bă, băiatule!!!
-
X-zibit, marţi, 18.04.2023 02:43
@prostovanu de serviciu Cand nu mai gasesti argumente o dai la misto. Si oricum tu nu ai argumente, de unde atata educatie financiara cand tu nu stii aritmetica....
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
Si tot official: cele sh vor ajunge in EST: romanii, polonezii si bulgarii se pot bucura in continuare de dieseluri.