Studiu: 36% dintre români vor să cumpere o mașină electrică, dar prețul îi descurajează pe aproape jumătate dintre ei
Românii sunt europenii cu cel mai mare grad de interes pentru achiziția mașinilor electrice (36%), însă aproape jumătate dintre ei susțin că prețul este principalul obstacol în cumpărarea unui vehicul cu emisii zero, potrivit unui studiu realizat de E.ON și Kantar.
Interesul faţă de maşinile electrice se situează la cotele cele mai înalte în România şi Italia, unde 36% dintre respondenţii chestionaţi în cadrul unui studiu s-au pronunţat în favoarea autovehiculelor cu propulsie electrică.
Doar 16% dintre germanii participanţi la sondaj - şi care au declarat că plănuiesc să cumpere o maşină - ar opta pentru una electrică. La nivel european, cehii sunt şi mai sceptici decât germanii, doar 13% dintre ei fiind deschişi la ideea ca următoarea lor maşină să aibă propulsie electrică.
Motivele pentru care o maşină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opţiune pentru următoarea achiziţie auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează preţul ridicat, densitatea încă redusă a staţiilor de încărcare şi problema autonomiei.
Pentru români, principala reţinere în a cumpăra o astfel de maşină o reprezintă preţul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. În schimb, în Germania, autonomia maşinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenţi menţionând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convenţional.
Sondajul mai arată şi faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare maşinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziţie. În Germania şi Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate ţările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievaţi se văd conducând o maşină cu motor diesel.
Studiul realizat de E.ON și Kantar a chestionat circa 10.000 de persoane din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.
Masinile electrice, dovada clara ca omul cumpara ceea ce i se promoveaza cel mai intens. Asta daca nu era deja evident cu medicamentele, dulciurile sau alte produse de larg consum. Oare si in domeniul politic e la fel? Frumoasa e manipularea maselor!