Strategia de dezvoltare a Bucureştiului până în 2030: parcări lângă autostrăzi, linii de metrou şi tramvai rapid şi piste de biciclete
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru Regiunea Bucureşti - Ilfov include construirea de parcări la ieşirea de pe autostrăzi, noi magistrale de metrou, linii de tramvai rapid şi 250 de kilometri de piste de biciclete.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat în această săptămână un document care stabileşte principalele direcţii de dezvoltare ale oraşului în perioada 2016-2030. Una dintre principalele preocupări va fi dezvoltarea transportului public în defavoarea utilizării maşinii personale.
Pentru a ajunge în acest punct, primul pas va fi reprezentat de apariţia unor benzi unice de transport pentru transportul public, termenul anunţat anterior fiind luna aprilie 2017.
Ulterior, pe parcursul următorilor 15 ani, autorităţile vor să construiască parcări de tip Park&Ride la intrările şi ieşirile de pe autostrăzile A1, A2 şi A3, la Aeroportul Henri Coandă, dar şi la staţia feroviară Progresul. În plus, în proiect sunt amintite şi parcările subterane anunţate încă de acum câţiva ani la Piaţa Constituţiei, Piaţa Lahovary, Piaţa Cantacuzino, sub spaţiul verde de la Sala Palatului şi sub o bucată din Parcul Sfinţii Apostoli. În plus, parcările vor fi cu plată, iar consultantul Primăriei a propus un tarif de 18 lei pe zi sau 4 lei pe oră.
Pe de altă parte, transportul public local va fi dezvoltat atât pentru magistralele de metrou, cât şi pentru liniile de tramvai rapide, asemănătoare cu cele ale liniei 41. Astfel, pentru reţeaua de metrou se au în vedere magistrala M6 de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă, magistrala M5 din Drumul Taberei în Pantelimon şi extinderea magistralelor M4 spre Bucureştii Noi, M2 spre Pipera cu încă două staţii şi M3 spre cartierul Militari cu încă 4 staţii. În paralel vor fi realizate două linii de tramvai rapide: una care să lege Bragadiru de Voluntari prin centrul oraşului şi una care să plece din Piaţa Victoriei şi să ajungă în Popeşti Leordeni.
De asemenea, proiectul prevede şi realizarea unei reţele de 250 de kilometri de piste de biciclete, iar aproape toate vor avea ca punct de plecare centrul oraşului. Nu în ultimul rând, autorităţile promit amenajarea unor zone pietonale extinse în zone precum Piaţa Unirii, Piaţa Victoriei, Universitate sau Romană.
Cu teorii, planuri si strategii cred ca suntem printre fruntasii Europei. La partea practica lucrurile se cam imput. Dna. Gabriela promitea foarte multe in campanie. Acum nu circulam gratuit cu RATB, nu avem tramvaie si autobuze noi si sigure, traficul e si mai congestionat, pasaje si centura ioc si de pistele de bicicleta nici nu se mai pune problema. Spor la treaba!