Strategia de dezvoltare a Bucureştiului până în 2030: parcări lângă autostrăzi, linii de metrou şi tramvai rapid şi piste de biciclete

Publicat joi, 30.03.2017 11:05 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru Regiunea Bucureşti - Ilfov include construirea de parcări la ieşirea de pe autostrăzi, noi magistrale de metrou, linii de tramvai rapid şi 250 de kilometri de piste de biciclete.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat în această săptămână un document care stabileşte principalele direcţii de dezvoltare ale oraşului în perioada 2016-2030. Una dintre principalele preocupări va fi dezvoltarea transportului public în defavoarea utilizării maşinii personale.

Pentru a ajunge în acest punct, primul pas va fi reprezentat de apariţia unor benzi unice de transport pentru transportul public, termenul anunţat anterior fiind luna aprilie 2017.

Ulterior, pe parcursul următorilor 15 ani, autorităţile vor să construiască parcări de tip Park&Ride la intrările şi ieşirile de pe autostrăzile A1, A2 şi A3, la Aeroportul Henri Coandă, dar şi la staţia feroviară Progresul. În plus, în proiect sunt amintite şi parcările subterane anunţate încă de acum câţiva ani la Piaţa Constituţiei, Piaţa Lahovary, Piaţa Cantacuzino, sub spaţiul verde de la Sala Palatului şi sub o bucată din Parcul Sfinţii Apostoli. În plus, parcările vor fi cu plată, iar consultantul Primăriei a propus un tarif de 18 lei pe zi sau 4 lei pe oră.

Pe de altă parte, transportul public local va fi dezvoltat atât pentru magistralele de metrou, cât şi pentru liniile de tramvai rapide, asemănătoare cu cele ale liniei 41. Astfel, pentru reţeaua de metrou se au în vedere magistrala M6 de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă, magistrala M5 din Drumul Taberei în Pantelimon şi extinderea magistralelor M4 spre Bucureştii Noi, M2 spre Pipera cu încă două staţii şi M3 spre cartierul Militari cu încă 4 staţii. În paralel vor fi realizate două linii de tramvai rapide: una care să lege Bragadiru de Voluntari prin centrul oraşului şi una care să plece din Piaţa Victoriei şi să ajungă în Popeşti Leordeni.

De asemenea, proiectul prevede şi realizarea unei reţele de 250 de kilometri de piste de biciclete, iar aproape toate vor avea ca punct de plecare centrul oraşului. Nu în ultimul rând, autorităţile promit amenajarea unor zone pietonale extinse în zone precum Piaţa Unirii, Piaţa Victoriei, Universitate sau Romană.

Via Hotnews, Profit

  • Alex, joi, 30.03.2017 11:25

    Cu teorii, planuri si strategii cred ca suntem printre fruntasii Europei. La partea practica lucrurile se cam imput. Dna. Gabriela promitea foarte multe in campanie. Acum nu circulam gratuit cu RATB, nu avem tramvaie si autobuze noi si sigure, traficul e si mai congestionat, pasaje si centura ioc si de pistele de bicicleta nici nu se mai pune problema. Spor la treaba!

  • rotila, joi, 30.03.2017 11:42

    gabriela fii rea le face pe toate batand din palme, ca pe chiftele .vorbeste mult si fara rost ,ca doar e femeie. pentru a imbunatatii circulatie, trebuie sistematizare, adica trebuie demolat mult.pentru a largi arterele si a moderniza intersectiile. daca la un bulevard cu doua benzi pe sens aglomerat acum,se ia o banda pentru autobuze sau pentru biciclete e jale.

  • xxx, joi, 30.03.2017 12:28

    @Automaket Va rog frumos sa nu mai dați știri de genul acesta, le vedem/ascultam in fiecare zi. Anunțăm atunci când sunt gata!

  • maltova, joi, 30.03.2017 12:29

    Bucuresti Romania ????

  • sogard, joi, 30.03.2017 12:56

    Suntem atat de departe de realizarea oricarui plan ca nu inteleg de ce se mai chinuie sa le faca. Nu suntem in stare sa finalizam un ciot de autrostrada A3, cativa km de metrou, linii de tramvai, sa reparam parcul RATB si visam la cai verzi. Eu nu inteleg de ce nu se sesizeaza un procuror care sa ii caute putin pe acesti megalomani pentru promisiuni mincinoase? De ce nu se modifica legea electorala astfel incat programele sa fie contracte cu raspundere penala si materiala?

  • andrei, joi, 30.03.2017 14:04

    pai cand s-au sesizat procurorii ca guvernul da legi miselesti, a venit CCR si le-a dat cu firma in cap. ce sa mai faca si procurorii saracii?

  • bogdan, joi, 30.03.2017 14:45

    daca toti cei care citesc aceasta stire ar pune fundul pe saua de la bicicleta si ar refuza sa stea in trafic 1:20h pentru numai 30m pe zi, atunci ati vedea cu totii ca planurile astea incep sa aiba sens. Atata timp cat unii se plang ca se face o banda exclusiv pentru autobuz si biciclete ei vazand doar din prisma deplasatului cu masina personala bineinteles ca nu are sens. De ce nu se ia in calcul si mersul cu autobuzul? Chiar si de acum, cand da! - nu functioneaza cum trebuie, dar sprijinim aceasta migrare prin simplul fapt ca scutim 12mp de masina printr-un loc intr-un autobuz. Tocmai prin astfel de plangeri regasite in comentariile de mai sus se vede spiritul romanesc. Numai bine!

  • cineva, joi, 30.03.2017 14:47

    De mult nu am mai ras asa bine. "transportul public local va fi dezvoltat atât pentru magistralele de metrou" ... De cand se lucreaza la statia din Dr. Taberei si Razoare? Cum era mesajul pt primarita din partea multinationalelor? Era ceva cu Mars, Fa, Acasa.

  • cineva@bogdan, joi, 30.03.2017 15:04

    Cand eram in Franta aveam un coleg care venea in fiecare zi cu bicicleta. Vara, in zilele cu soare. Abia asteptam sa ploua, ca sa nu mai miroasa a transpiratie in birou. Dar era transpiratie eco. A lui, pentru toti colegii. Si tot cu bicicleta sa iti iei tu copilul de sub un an sa il duci prin trafic, ca eu vreau sa il mai pastrez o perioada, pana creste... La fel si cu autobuzul in care se inghesuie toti. Incearca sa bagi un carucior cu o mana, in timp ce il tii in brate pe pitic cu cealalta. Ideea era alta: benzile astea suplimentare sa fie facute IN PLUS fata de cele existente. Si in momentul in care transportul public chiar o sa functioneze cum trebuie, o sa fie suficienti care sa opteze pentru el. Nu e nevoie sa oblige pe nimeni, cum facea un anumit impuscat cu numerele pare/impare.